پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:47:18

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبیین کرد:

اهداف تأسیس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اهداف معاونت تازه تاسیس فضای مجازی، هنر و رسانه در این دفتر را تبیین کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در مراسم تکریم و معارفه معاون فضای مجازی، هنر و رسانه و رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تاریخ جمهوری اسلامی یک موقعیت را پیش روی روحانیت و افراد متدین گذاشت تا بتوانند بار جدیدی را در خصوص مجاهدت در راه خدا تجربه کنند.
وی گفت: جنس انقلاب و آرمان هایی که امام راحل در عالم تشیع پیش گرفتند، جنسی بود که بر خلاف جهت سکولار در دنیا است و استقرار چنین آرمان ها و دنبال چنین هدف هایی رفتن هم استقامت و هم صبر بلندی میخواهد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در آیه ۳۱ سوره محمد(ص) می فرماید «خداوند شما را مبتلا می کند و می آزماید تا مشخص شود چه کسی مجاهد و چه کسی صابر است».
وی با اشاره به مفهوم مجاهد و مجاهدت و جهاد در قرآن افزود: مجاهدت در سنت دینی ما منحصر به مصداق واحد نیست، صبر هم مصداق واحد ندارد، چرا که صبر در مقابل مشکلات، اموال و نفس توصیه شده است، لذا ما که در فضای انقلاب و اسلام زندگی می کنیم و با امام(ره) و انقلاب پیمان بسته ایم، باید مجاهد و صابر باشیم و به صورت جهادی به مسائل نگاه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر اینکه انسان مزد صبر خود را میگیرد، اظهار داشت: همواره باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که چقدر در راه خدا و در راه ایفای مسئولیت خود دچار صبر شده ایم؛ حضرت علی(ع) فرمودند: انسان خردمند، متکی و دلخوش به عمل خویش است و انسان نادان دلخوش به آمال و آرزوهایش است.
وی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس میدان قتالی که وجود داشت، میدان مجاهدین بود و مجاهده همان مبارزه ای بود که سر از زندان و اسارت در میآورد و اکنون که میدان جهاد فرهنگی و اعتقادی به روی ما گسترده شده، می طلبد که وارد این میدان شویم و ان شاءالله بتوانیم مقابل امام(ره) و پیشگاه امام زمان(عج) روسفید باشیم.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی به برکت مسأله محوری، وظیفه سنگینی به دوش کشید و پیشرفت خوبی حاصل شده است، تصریح کرد: بنده شهادت به وجدان می دهم و به اطلاع می گویم که دفتر، مخصوصاً مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی به سبب مسأله محوری رشد قابل توجهی پیدا کرده است، حتی کارشناسان ما رشد بالایی به برکت مسأله محوری و بار مسأله محوری پیدا کردند.
وی افزود: اگر مرکز برنامه ریزی پویا و قوی باشد، می تواند با پشتیبانی از برنامهها و طرح های صفوف به این راه ادامه دهد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی در خصوص تکریم از رئیس جدید مرکز برنامهریزی و نظارت راهبردی و تعامل ایشان با رئیس سابق این مرکز تأکید کرد: فقدان منیتهای ظاهری در حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نظرزاده «رئیس جدید مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی» و درک از کمالات حجتالاسلام والمسلمین علیزاده «رییس سابق این مرکز» همکاری خوبی بین این دو بزرگوار ایجاد کرد.
وی گفت: از ویژگی بسیار خوب حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده تعلق سازمانی بالای ایشان است و این برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مفید است که فرد خودش را از مجموعه بداند و ان شاءالله میدانی برای صبر و مجاهد بیشتر در کارها باشد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم موفقیت های دفتر را حاصل یک اصل مسلم دانست و تصریح کرد: اگر زحمات مدیران میانی و خدمات کارکنان و کارشناسان نمونه و خدوم نباشد، کار به جایی نمی رسد و اگر دفتر تبلیغات اسلامی کاری را انجام داده و رضایت مقام معظم رهبری را جلب کرده و ایشان در جلسه اخیر نیز به کرات به این رضایت اشاره فرمودند، نشان از زحمات همکاران نمونه است که برخوردار از فضل، تقوا و متنعم از نعمت مدیریت هستند.
وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی سال هاست در فضای مجازی کار می کند و بناست یک ارتقای خاصی پیدا کند، افزود: از دو سال پیش طرح تأسیس معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دنبال شد و به دنبال فردی توانا هم بودیم و هیأت محترم امناء نیز تأکید ویژه بر عملیاتی شدن آن داشتند ولی چون مسأله محوری کار سنگینی بود و نیاز به ریل گذاری داشت و بعد از ۵ سال این ریل گذاری انجام شد، اکنون این مجال فراهم شده تا در فضای مجازی، ظرفیت ها و کارها را ارتقا ببخشیم.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با تأکید بر اینکه فضای مجازی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد اهداف دفتر مثل خونی می ماند که باید در رگ های دفتر جاری شود، اظهار داشت: نباید فضایی ایجاد کنیم که به علت اینکه یک معاونت تأسیس شده، دیگر صفوف کاری به معاونت فضای مجازی نداشته باشند و فعالیت های خود را زمین بگذارند.
وی با بیان اینکه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه تأسیس شده تا استمداد فضای مجازی را در دفتر و کشور تقویت کند، خاطرنشان کرد: تأسیس معاونت جدید، نادیده گرفتن ظرفیت های جدید نیست، بلکه باید ظرفیت های جدید را به کار گرفت و از تمام ظرفیت های موجود استفاده شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما