پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:42:22

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دبیرخانه شورای راهبری قطب های فکری و فرهنگی صورت گرفت؛

برگزاری کرسی «درآمدی بر الگوهای پیامدسنجی و ضرورت بکارگیری آنها در مدیریت فرهنگی در بیانیه گام دوم»

  • خلاصه :کرسی ترویجی «درآمدی بر الگوهای پیامدسنجی و ضرورت بکارگیری آنها در مدیریت فرهنگی در بیانیه گام دوم» در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کرسی ترویجی «درآمدی بر الگوهای پیامدسنجی و ضرورت بکارگیری آنها در مدیریت فرهنگی در بیانیه گام دوم» با حضور سیدمحمدعلی غمامی "عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)" به عنوان «ارائه دهنده» و سید مجتبی امامی "معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع)" و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسین هاشمیان "دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)" به عنوان «ناقد» و با دبیری علمی حجت الاسلام محمد پورنوروز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیدمحمدعلی غمامی به ارائه مقاله پیامدسنجی فرهنگی و نظریه اتصال پرداخت و اظهار داشت: از بزرگترین معضلات امروزی در حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی، عدم قدرت تحلیل برای بازخورد در نتیجه کارهای فرهنگی است.

وی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب گفت: این آیه بیان می کند که هر ابلاغی باید همراه با نتیجه و ثمر باشد و نمی توان تبلیغ کرد اما حساب و کتاب نداشت و این حساب و کتاب ممکن نیست غیر از این که خشیتی رخ دهد؛ باید توجه داشت که خشیت با خوف متفاوت است، بلکه خشیت به معنای مراقبت درونی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد: چهار مبحث معرفی و نقد الگوهای اَتاف نویسی، نظریه های فرهنگی موجود در سنجش اثرات و شناخت دو مفهوم پایش و پیمایش، همچنین پایش فرهنگ، محورهای بحث به شمار می روند؛ الگوهای ارزیابی پیامدها دارای ادبیاتی غنی هستند که از آن موارد در زبان فارسی می توان به کتاب دکتر امامی اشاره کرد، البته در زبان لاتین یا زبان های غیر فارسی این ادبیات بیشتر است.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان و امامی با نقد نظری مباحث فرهنگی بیان شده، ایراداتی را به مباحث مطرح شده توسط ارائه دهنده، بیان کردند.

گفتنی است، در ادامه این کرسی ترویجی، حضار سؤالات و شبهاتی پیرامون مباحث مطرح شده بیان کردند و ارائه دهنده نیز برای تبیین موضوع «الگوهای پیامد سنجی و ضرورت به کارگیری آنها» توضیحاتی را بیان کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما