پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:43:10

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد:

تعاملات راهبردی با عرصه های مختلف حاکمیت؛ راهبرد اصلی دفتر تبلیغات اسلامی در دور جدید/ ارتش امروز مایه عزت و سربلندی ایران و نظام اسلامی است

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که راهبرد اصلی ما در دور جدید، تعاملات راهبردی با عرصه های مختلف حاکمیت و امتداد مسئله محوری دفتر در چرخه حکمرانی است، گفت: به سمت دستگاه ها و نهادهای مختلف حاکمیتی گشوده هستیم تا بتوانیم وظیفه دینی و حوزوی خود را و ظرفیت موجود را در خدمت بخش های مهم نظام قرار دهیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی «نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی – سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران» و هیئت همراه که به منظور امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت، اظهار داشت: بدون هیچ مبالغه ای، ارتش امروز مایه عزت و سربلندی ایران و نظام اسلامی است و یک نهادی است که جایگاه رفیع نزد مردم دارد.

وی گفت: این را با همه وجود حس می کنیم که حضور ارتش در صحنه های مختلفی که نظام و ملت به آن نیاز داشته، حضور صادقانه، فنی و حرفه ای بوده است و مخصوصاً در صنایع دفاعی باعث افتخار و آبروی نظام و ملت ایران است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این جایگاه رفیع و عزت در نزد مردم و عزت آفرینی برای جمهوری اسلامی و نظام، مرهون رشادت ها و تلاش های خالصانه، مجاهدت ها و شهادت هایی است که در عرصه های مختلف نیروهای مسلح به صورت عام و ارتش به صورت خاص عهده دار بوده اند و این توفیق ارتش در انجام وظایف ذاتی خود، این عزت را آفریده است.

وی افزود: در شرایطی به سر می بریم که سالهاست راهبرد اصلی دشمنان ملت ایران، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی یک راهبرد فرهنگی است و تمام همت آن ها معطوف به جنگ نرم، تخریب فرهنگی، جنگ رسانه ای و روایت خصمانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبارزه فرهنگی با گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: در این رویکرد کلان فرهنگی و رسانه ای دشمنان، گروه اصلی هدف، جوانان کشور ما هستند که آنها را با فرهنگ انقلاب بیگانه کنند و واگرایی آنها از انقلاب و نظام است که در ساحت های مختلف تلاش می کنند و این مسئله و واقعیت و وضعیت شناسی ما را ملزم به همگرایی بین کلیه دستگاه ها و بخش ها می کند که وجه فرهنگی دارند.

وی گفت: همانطور نهادها و امپراتوری های فرهنگی و خبری به وجهی در عرصه رسانه ای و روایت سازی منجسم و هماهنگ هستند و یک امپراتوری رسانه ای را علیه نظام و دستاورهای آن و وجه فرهنگی ما اعمال می کنند، می طلبد که تمام دستگاه های مختلف کشورمان که وجه فرهنگی دارند، هماهنگ و همگرا شوند و این جلسه را در این چارچوب تفصیل می کنیم و مصداقی از این همگرایی می بینیم و این هماهنگی، مستلزم شناخت دستگاه ها از ظرفیت های یکدیگر است که در این صورت، می توانیم همکاری های مؤثری را رقم بزنیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن بیان تاریخچه ای از تشکیل این دفتر تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در اردیبهشت 1358 به دست با کفایت بنیانگذار جمهوری اسلامی و با نفس گرم امام راحل تشکیل شده است و با مساعدت ها و تأییدات مقام معظم رهبری در این سال ها تداوم پیدا کرده و در خدمت اهداف و منویات رهبر معظم انقلاب است و قدمتی بیش از چهار دهه دارد.

وی افزود: محورهای همکاری مؤثری وجود دارد و پیشنهاد می شود که نمایندگان دو مجموعه به شکل تفصیلی تری ظرفیت های متقابل را بازگویی کنند و آن محورهای فعالیت های مشترک را تعیین کنند و این تفاهم نامه ای که امضا می شود، منتهی به اقدامات عینی شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: تأسیس قطب های فکری و فرهنگی و میزهای تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی بخش قابل توجهی از این مسائل است که این دفتر دنبال می کند و زمینه های همکاری مشترکی وجود دارد و میز سبک زندگی ما سال ها در زمینه های مختلف از جمله تحکیم نظام خانواده و سبک زندگی کار کرده اند.

وی گفت: هر چند دفتر تبلیغات اسلامی نهادی است که به خاطر داشتن دانشگاه، پژوهشگاه و مراکز آموزشی تخصصی نیروها و هیئت علمی های خوبی دارد اما ما در فعالیت های خود فقط متکی به ظرفیت خود نیستیم، بلکه در کنار حوزه هستیم و با ده ها هزار طلبه فاضل و یکی از سیاست های ما، استحصال ظرفیت حوزه در رابطه با فعالیت هایی است که دفتر تبلیغات اسلامی انجام می دهد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دور جدید و سوم مسئولیتی بنده در دفتر تبلیغات اسلامی، راهبرد اصلی ما تعاملات راهبردی با عرصه های مختلف حاکمیت و امتداد مسئله محوری دفتر در چرخه حکمرانی است، بدین جهت به سمت دستگاه ها و نهادهای مختلف حاکمیتی گشوده هستیم تا بتوانیم وظیفه دینی و حوزوی خود را و ظرفیت موجود را در خدمت بخش های مهم نظام قرار دهیم و نقش و وظیفه تاریخی خود را به خوبی انجام دهیم.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما