پنجشنبه 9 فروردين 1403   21:34:34

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در کمیته کارشناسی «مدیریت دانش» دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت:

تشریح سامانه مدیریت دانش کتابخانه ای دفتر تبلیغات اسلامی/ تحلیل تراکنش های میلیونی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

  • خلاصه :سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سامانه مدیریت دانش کتابخانه ای دفتر تبلیغات اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، علی میرعرب در کمیته کارشناسی «مدیریت دانش» اداره کل رصد و تعاملات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در گام بعد از طراحی سامانه مدیریت دانش می توانیم مخاطب محوری کنیم، اظهار داشت: این امر به مهندسی پیام تبلیغی کمک می کند، یعنی بر اساس تحلیل دانشی که در اختیار داریم، نیازهای یک مخاطب که در فلان محله، روستا، شهر و استان زندگی می کند را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به پراکندگی جغرافیایی و چند ضلعی بودن مراکز عملیاتی دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: یکی از دغدغه های دفتر تبلیغات اسلامی این است که چطور می توانیم در قم یا مراکز میان معاونت فرهنگی و تبلیغی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مؤسسه بوستان کتاب و شعب ارتباطات دانشی برقرار کنیم.

سرپرست گروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی از اهداف این سامانه را برقراری ارتباط و سازماندهی میان بال آموزشی و پژوهشی دفتر و بعد دانش محیطی دفتر خواند و تصریح کرد: اینکه نیازها و موضوعات که در قالب طرح پژوهشی و رساله دکتری در پایان نامه ها به صورت عینیت گرایانه انتخاب شود و یک وحدت دانشی برای نزدیک کردن این مراکز به یکدیگر صورت بگیرد، از جمله اهداف این طرح است.

وی افزود: به راحتی از کنار برخی از تجربیات افراد که همان سافت دیتاها یا داده های نرم هستند، گذشته می شود که در سامانه مدیریت دانش می توان ثبت و پیگیری کرد.

میرعرب اظهار داشت: تحلیل هایی که روی متادیتا انجام می شود، به ما کمک می کند که تراکنش های میلیونی که در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی وجود دارد را تحلیل کرد که چه مسئله ای در فلان منطقه کشور مطرح است.

وی با پیشنهاد اینکه یکسری از راهکارها برای اعضای هیأت علمی باید لحاظ شود تا برای فعالیت در این سامانه ایجاد انگیزه ایجاد شود، گفت: برای اعضای هیأت علمی رنکینگ علمی و یا مدال به اعضای فعال اعطا می شود که می تواند برای فعالیت در این بستر ایجاد انگیزه مؤثری کند.

میرعرب با معرفی سامانه مدیریت دانش کتابخانه ای به آدرس KMS.isca.ac.ir خاطرنشان کرد: تمامی کتاب ها و پایان نامه ها به صورت فول تکس بر روی این سامانه بارگذاری شده و در دسترس همکاران دفتر تبلیغات اسلامی است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما