پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:13:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

دعوت رییس دفتر تبلیغات اسلامی جهت ارائه ایده های تبلیغی ویژه محرم

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مبلغان، حوزویان و پرسنل این دفتر جهت ارائه ایده های تبلیغی ویژه ماه محرم در شرایط کرونایی دعوت کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در نشست شورای معاونین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اعزام مبلغان در ماه محرم اظهار داشت: طبق حدیث ثقلین، عترت و قرآن به عنوان دو میراث گران بهای رسول گرامی اسلام(ص)، رکن و پایه حیات معنوی و دینی جامعه ما است.

وی به نقش ماه های رمضان و محرم در تعمیق ایمان دینی جامعه اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن، یک رکن اساسی در تجدید حیات و تقویت بنیه معرفتی و ایمانی جامعه می باشد و رکن دوم، ماه محرم و مکتب حسینی و عاشورا است که در تمام تاریخ تشیع یک تجدید عهد عمیقی با عترت و مکتب اهل بیت(ع) بوده است. 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همزمانی شیوع بیماری کرونا و لغو تبلیغ چهره به چهره در ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره و تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال در ماه مبارک رمضان شرایط جهت حضور مبلغان در اقصی نقاط کشور فراهم نبود تا بتوانند با تبلیغ چهره به چهره برای بسط معرفت، ایمان و تقوا در جامعه نقش اساسی خود را ایفا کنند. 

* فرمایش رهبر معظم انقلاب مرهمی بر عطش سیری ناپذیر مردم در شب های قدر
وی با اشاره به انجام فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا افزود: تمهیداتی اندیشیده شد و با شرایط سخت کرونایی و در چارچوب پروتکل هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین کرده بود، هم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و هم دیگر بخش های فرهنگی کشور سعی کردند با تمام آن تضییقات که وجود دارد، تأثیرگذار باشند و عمده فعالیت ها در فضای مجازی صورت گرفت و به همت مقام معظم رهبری و اشاره ایشان، گشایش هایی در شب های قدر اتفاق افتاد و تا حدودی مرهمی بر این عطش سیری ناپذیر مردم نسبت به حضور در مساجد و محافل در شب های قدر بود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان قدری غافلگیر شدیم، یعنی در این ماه تا روزهای نزدیک به فرارسیدن این ماه احتمال می دادیم که امکان اعزام مبلغان به شکل گسترده ایجاد خواهد شد، که متأسفانه نشد و برای ماه محرم از اکنون باید به فکر باشیم که بتوانیم ایفای نقش گسترده تری داشته باشیم.

* ورود دفتر تبلیغات اسلامی بر ایجاد شرایط گستره تبلیغی در ایام محرم
وی با بیان این که ماه محرم یک ظرفیت بسیار عظیمی برای تقویت حیات ایمانی و معنوی جامعه است، گفت: با توجه به این که ماه محرم در پیش است، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر خود فرض می داند که از اکنون با جدیت و با توجه به شرایط، موقعیت و تمام ظرفیت هایی که وجود دارد، هوشمندانه تدبیر کند. 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن دعوت از پرسنل این نهاد حوزوی جهت ارائه پیشنهادات تبلیغی ویژه ماه محرم تصریح کرد: در درجه اول از نیروهای با تجربه و فهیم دفتر تبلیغات اسلامی استمداد می طلبم که طرح ها، ایده ها و پیشنهادات خود را جهت استفاده بهینه از ظرفیت محرم و عاشورا جهت ایفای نقش تاریخی خودمان در مسأله تبلیغ دین و مکتب اهل بیت(ع) و تأثیرگذاری در رشد فرهنگ دینی به عمل بیاورند. 

* دعوت رییس دفتر تبلیغات اسلامی جهت ارائه ایده های تبلیغی ویژه محرم
وی با اشاره به اهمیت بهره مندی هر چه بیشتر از ایده های حوزویان در شرایط وجود احتمالی کرونا در ماه محرم افزود: در گام دوم از مبلغین با تجربه و طلاب جوان و خوش فکر و مبلغین فعال استمداد می کنیم که طرح ها و ایده های خود را ارائه دهند که در این شرایط با محدودیت ها و در چارچوب پروتکل هایی که وجود دارد، چگونه حوزه، روحانیت و مبلغین عزیز بتوانند در شرایط موجود اقدامات مؤثری را انجام دهند تا از این ظرفیتی که خدای متعال برای ما قرار داده است و این باب رحمت حسینی را که برای رشد معنوی و ایمانی جامعه گشوده است، به نحو حداکثری استفاده شود. 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی بر اهمیت پیش بینی ایجاد فضای تبلیغی با احتمال شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: البته امیدواریم که تا ماه محرم شرایط خیلی بهتر شود و گشایش هایی ایجاد گردد، اما به هر حال، ما باید از اکنون اندیشه کنیم که غافلگیر نشویم و با سناریوها و تحت شرایط مختلفی که پیش بینی می کنیم، برای هر موقعیتی و در هر سطحی آمادگی داشته باشیم.

* برقراری تبلیغ چهره به چهره در ایام کرونا در برخی از شهرها
وی بر قوت تبلیغ چهره به چهره در برخی از شهرهای سفید در ایام کرونا تأکید کرد و گفت: چیزی که مسلم است، فعالیت های سنتی و مرسوم ما به قوت خود باقی خواهد بود و از اکنون معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم باید با سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر سازمان هایی که پذیرای مبلغین اعزامی هستند، ارتباطات را برقرار کند و آمادگی داشته باشیم که به نحو حداکثری اعزام های خود را در شهرهایی که مجال آن از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا وجود دارد، به انجام برسانیم. 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تأکید بنده بیشتر روی فرارفتن از تبلیغ چهره به چهره است، چرا که ممکن است به خاطر شرایط کرونایی این نوع تبلیغ نتواند تمام ظرفیت و امکانی که برای فعالیت وجود دارد را پوشش دهد و در آن موقعیت هنوز مناطقی از کشور در شرایط قرمز باشند، هر چند که امیدواریم اینگونه نباشد اما باید پیش بینی کنیم. 

وی در خصوص نحوه ارسال طرح ها و ایده ها و پیشنهادات جهت تبلیغ هر چه گسترده تر در ایام محرم خاطرنشان کرد: مسلماً ما مجاری طبیعی، مانند پایگاه اطلاع رسانی بلاغ را برای ارتباط مبلغین داریم، اما در عین حال قطعاً یک بُعد از این مسأله فعالیت مجازی خواهد بود و از معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی درخواست می کنیم که برای پیشنهادات در زمینه فعالیت در فضای مجازی یک سامانه ای را در اسرع وقت طراحی کنند و از طرق مختلف اطلاع رسانی شود و ایده ها بر روی آن سامانه بارگذاری شود. 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما