پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:26:33

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی:

جریان تبلیغ باید مستمر و جاری باشد

  • خلاصه :مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اگر به دنبال اثر بخشی و جریان سازی فعالیت تبلیغی مبلغان در بین مخاطبان هستیم، جریان تبلیغ باید یک جریان مستمر و جاری باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در نشست هم اندیشی سرگروه های فعال در تبلیغ مجازی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با رجوع به قرآن و روایت اهل بیت(ع) می توان مسائل زیادی را در امر تبلیغ که به عنوان مشکل با آن برخورد می کنیم را حل نمود. به عنوان مثال، امام صادق(ع) در روایتی مسأله مخاطب شناسی را برای مبلغان حل نموده است.
وی به مسأله محتوای تبلیغی اشاره کرد و گفت: در بحث محتوای تبلیغی نیز روایت ائمه معصومین(ع) به کمک ما می آیند، کما اینکه در روایت داریم: فرزندان خود را با سه خصلت دوست داشتن پيامبرتان، دوست داشتن اهل بيت او و قرآن خواندن بار آوريد. 
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) تصریح کرد: در مسائل تبلیغی اگر از معارف ناب اهل بیت (ع) استفاده شود قطعاً و یقیناً مخاطب آن را با جان و دل درک خواهد کرد و آن مطالب را سرلوحه زندگی خویش قرار خواهد داد.
وی به ضرورت حضور مبلغان در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: همان گونه که ساماندهی و تشکیل گروه های تبلیغی به منظور ارتقاء اثر بخشی و تربیتی فعالیت مبلغان در چند سال گذشته تبدیل به یک ضرورت شده بود، امروز نیز حضور مستمر، قدرتمند و جریان ساز مبلغان و گروه های تبلیغی در فضای مجازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر و بسیار پر اهمیت شده است. 
حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی با بهره گیری از همه ظرفیت های خود و از جمله ایجاد معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه، گسترش، توسعه و حمایت از فعالیت فضای مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی را در دستور کار خود قرار داده است .
وی گفت: در ایام تبلیغی پیش رو مانند تابستان و ماه محرم، اگر شرایط شیوع ویروس کرونا به وضعیت سفید برگردد، بحث تبلیغ حضوری را خواهیم داشت اما اگر شیوع ویروس کرونا ادامه داشته باشد، مانند ماه رمضان امسال با توان دوچندان و به یاری خدواند، تبلیغ در فضای مجازی را ادامه خواهیم داد.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به آموزش گروه های تبلیغی اشاره و تصریح کرد: در عرصه حمایت از گروه های تبلیغی بحث آموزش و بروزرسانی اطلاعات و مهارت های تبلیغی سرگروه و اعضای گروه ها، از اولویت های تبلیغی می باشد؛ لذا، بر این امر تأکید و پیگیر خواهیم بود.
وی افزود: برای انتقال تجربه باید جلسات متعدد و متداوم برای گروه های تبلیغی برگزار شود تا گروه ها بتوانند تجربه های خود را در اختیار دیگر گروه های تبلیغی قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین کمال با توجه به اهمیت استمرار در تبلیغ و ارتباط مستمر مبلغ و مخاطب و پرهیز از فعالیت های مقطعی و موسمی و کوتاه مدت، فعالیت مستمر در فضای مجازی از سوی مبلغان را تکمیل کننده فعالیت تبلیغی سنتی و چهره به چهره  مبلغان دانست و اظهار داشت: اگر به دنبال اثر بخشی و جریان سازی فعالیت تبلیغی مبلغان در بین مخاطبان هستیم، جریان تبلیغ و فعالیت های تبلیغی باید یک جریان مستمر و جاری باشد، نه یک فعالیت مقطعی، کوتاه مدت و موسمی. یکی از مهمترین شیوه ایجاد ارتباط مستمر تبلیغی بین مبلغ و مخاطب بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی است.
وی از فراهم سازی زیر ساخت های لازم برای فعالیت مبلغان در فضای مجازی ازسوی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان امسال و با توجه به موضوع شیوع ویروس کرونا و عدم امکان اعزام مبلغان به مناطق، در یک فرصت کم، بیش از ۲۰۰۰ نفر از مبلغان دارای توانایی و مهارت فعالیت در فضای مجازی شناسایی و در قالب انفرادی و گروهی در ماه رمضان سال جاری بکارگیری شدند.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ گروه تبلیغی نیز در کنار مبلغان انفرادی به تبلیغ در فضای مجازی پرداختند و با ارزیابی های که انجام گرفت، فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی در فضای مجازی ویژه رمضان، بسیار مهم، اثر بخش و یک حرگت و گام به جلو در عرصه بهره گیری از ابزار نوین برای فعالیت تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بوده است.
گفتنی است در ادامه این نشست، سرگروه های فعال، به ارائه پیشنهادات و انتقادات در خصوص اجرای هر چه بهتر فعالیت های گروه ها پرداختند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما