جمعه 10 فروردين 1403   05:44:22

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی تبیین شد:

برگزاری نشست ها و کارگاه های «بحران های اجتماعی و کنشگری سایبری روحانیت»

  • خلاصه :مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری نشست ها و کارگاه هایی با موضوع «بحران های اجتماعی و کنشگری سایبری روحانیت» به همت این معاونت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، اباذر جعفری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری نشست و کارگاه هایی با موضوع «بحران های اجتماعی و کنشگری سایبری روحانیت» اظهار داشت: در این نشست ها و کارگاه ها یک هدف گذاری داشتیم و با نگاهی به فضای سایبری، دریافتیم که ضعف عمده ای در ارائه روایت درستی از زندگی طلبگی وجود دارد.

وی گفت: طلاب در حوزه های مختلف فعالیت می کنند که این فعالیت ها باید روایت شود و مسأله اول ما، روایت زندگی طلبگی و احوالات روزمره طلبگی و ثبت واقعه و انتشار آن فضا و حال و هوای درون حوزه علمیه به بیرون از حوزه علمیه است که روایت درستی از حوزه علمیه به کسانی که فضای حوزه را ندیده اند، مخابره شود و این را نداشتیم و ضعف در روایتگری طلاب از خودشان بود.

مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور روایتگرانه و فعال طلاب در موقعیت های بحران تصریح کرد: بحران های اجتماعی متعددی را در این سال ها گذرانده ایم و طلاب در فضای سایبر هم حضور داشته اند اما آن چیزی که از طلاب می خواهیم، حضور صرفاً شخصی نیست، بلکه حضور توانمندانه جمعی راهبری کننده است که این طلاب بتوانند یک جریانی را در فضای سایبر راهبری کنند.

وی افزود: راهبری آنها به این است که آنها چه مقدار آموخته های فنی و محتوایی رسانه ای دارند و تکنیک ها و تاکتیک های این فضا را می شناسند و می توانند به خدمت بگیرند.

جعفری اظهار داشت: ما نشستی را برگزار کردیم که این مسأله را تبیین کنیم که بحران های اجتماعی و کنشگری سایبری روحانیت چیست؟ در این نشست ها، این مسأله تبیین شد که در بحران های اجتماعی رسانه، قدرت و شبکه دارد و تأثیر و تأثری نسبت به همدیگر دارند و ما به عنوان بازیگران و فعالانی در این حوزه نقشی داریم و سپس به قدرت، تأثیرگذاری و انواع روایت توسط اساتید مختلف پرداخته شد و مسأله تا حدودی در نشست افتتاحیه ما تبیین شد.

وی گفت: سپس به این مسأله نیاز داشتیم که مباحث و سرفصل های مطرح شده به یک شور و مشورت بیشتری برسد و اساتید بحث های خود را ارائه دهند و مصداقی بررسی و ورود عملیاتی طلاب در فضای سایبری دیده شود و اساتید کنشگری افراد شرکت کننده را ارزیابی کنند و نقاط قوت و ضعفشان برطرف شود و مجموعه اینها نیاز به زمانی بیش از این نشست افتتاحیه داشت، لذا کارگاه دو روزه ای را در نظر گرفتیم.

مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در این کارگاه به دو حوزه پرداختیم، یک بخش، کنشگری سایبری و فعالین سایبری در فضای مجازی و بخش دیگر گرافیک است و این دو حوزه را از هم جدا کردیم تا افراد متخصص در عرصه گرافیک به تولید بپردازند و استاد دوره یک مصداق و موضوع از مطالبه گری اجتماعی را به کرسی نشاند و کار را به خروجی رساندند.

وی افزود: در بخش کنشگری سایبری چهار استاد را در موضوعات مختلف در نظر گرفتیم و ثبت واقعه از نظر تصویری و روایتگری متنی را آموزش دادند و در بحث کنشگری روحانیت و اقناء در شبکه را در خدمت اساتید دیگری بودیم که مجموعه اینها برای فعالان کنشگری سایبری به نقطه ای برساند که اگر در موقعیت بحرانی و یا موضوع شخصی خواستند در فضای سایبر روایتگری کنند، آشنا باشند که چطور ثبت واقعه کنند و بنویسند و از مستنداتشان استفاده و آن را نشر کنند و در بحران اجتماعی به اثرگذاری در شبکه برسد و بتوانند راهبری شان را به همراه این مستندات به خروجی مؤثر در فضای سایبری برسند.

جعفری اظهار داشت: در این دوره اساتیدی همچون روح الله رفیعی با موضوع «قالب های روایت و ثبت واقعه تصویری»، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جوان آراسته با موضوع «تأثیر و تأثرات متون در رسانه»، سید محمدرضا میری با موضوع «بحران های اجتماعی و واکنش سریع در گرافیک»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی اسماعیلی با موضوع «روایتگری طلاب در فضای سایبر» و سید محمدرضا اصنافی با موضوع «اصول اقناع و تأثیرگذاری در شبکه» به ارائه پرداختند.

وی با بیان این که در این دوره 40 نفر ثبت نام کردند و پس از ارزیابی، حضور یافتند، خاطرنشان کرد: در این دوره، شرکت کنندگانی از تهران، اصفهان و کاشان و... نیز حضور داشتند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما