پنجشنبه 9 فروردين 1403   19:12:35

(مهار تورم، رشد تولید)

print

انتشار کتاب «تاریخ روابط اسلام و مسیحیت» به همت دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :کتاب «تاریخ روابط اسلام و مسیحیت» ترجمه منصور معتمدی و زهرا مودب توسط معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کتاب «تاریخ روابط اسلام و مسیحیت» نوشته هیو گدارد و ترجمه منصور معتمدی و زهرا مودب به همت گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی این دفتر منتشر گردید. 

در چکیده این اثر آمده است: رابطه اسلام و مسیحیت تاریخی پرفراز و نشیب دارد؛ در این تاریخ، هم تفاهم و تعامل و همدلی دیده می‌شود و هم تخاصم و رو در رویی؛ کتاب حاضر نخست با نگاهی به پیشینه ارتباط مسیحیت با دین یهودیت در دوره پیش از اسلام، به دوره‌ های مواجهه اسلام و مسیحیت می‌پردازد. این کتاب نگاهی تاریخی دارد و این مواجهه‌ ها را در قالب کنش و واکنش‌ های دو طرفه می بیند. مؤلف معتقد است کنش یک نسل از هر دو طرف موجب واکنش نسل بعدی دین دیگر شده و از این منظر که بنگریم، نوعی پیوستگی و تداوم را می ‌توان در ارتباط این دو دین مشاهده کرد؛ مؤلف نگاهی منصفانه دارد و با وجود آنکه بالأخره خود مسیحی است و طبیعتاً از دیدگاهی مسیحی به تحولات رابطه این دو دین می‌نگرد، در نهایت جانب انصاف را نیز رعایت می‌ کند و در دین غیر فقط عیب و در دین خود فقط حسن نمی ‌بیند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما