پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:26:02

(مهار تورم، رشد تولید)

print

طی نشستی صورت گرفت:

بررسی نقش جنبش های اسلامی در مواجهه با طرح معامله قرن در دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :نشست  نقش جنبش های اسلامی در مواجهه با طرح آمریکایی – صهیونیستی معامله قرن  در مورد مسئله فلسطین به همت معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، ناصر ابوشریف "نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران" در نشست «نقش جنبش های اسلامی در مواجهه با معامله قرن» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن خواجه نصیر الدین طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار داشت: مسأله فلسطین، مسأله اسلام و بخشی از قرآن می باشد؛ آیات زیادی درباره این مکان بیان شده که نشان دهنده جایگاه این مکان مقدس است. 
وی با بیان این که بیت المقدس قبله اول مسلمانان بوده و نشان دهنده جایگاه بسیار عظیم و بزرگ این مکان است، گفت: وقتی مسلمانان اولین قدم خود را به طرف سرزمین شام و قدس برداشتند، حتی سرزمین قدس به صورت مسالمت آمیز فتح شد، با این که تمام ارتش های اسلامی اطراف قدس را محاصره کرده بودند اما بر اساس اندرز حضرت علی(ع) این شهر به صورت مسالمت آمیز فتح شد و خلیفه مسلمین کلید آن را دریافت کردند و اینها نشان از ارزش والای این مکان مقدس است. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: از زمان فتح اسلامی و تحویل کلید قدس به مسلمانان، هیچ یهودی در شهر قدس زندگی نمی کرد و این واقعیت تاریخی است و کسانی که در این شهر زندگی می کردند، نصاری و مسیحی بودند و حضرت مسیح(ع) از بنی اسرائیل بودند و به این دین مبعوث شدند تا دین پیامبر قبلی را تکمیل کردند و بخشی از مردم ایمان آوردند و این مسأله تا دوره امپراتوری روم ادامه پیدا کرد و دین مسیحیت را به عنوان دین امپراتوری خود برگزید. 
وی با اشاره به خروج یهودیان از فلسطین در سال 132 میلادی افزود: در سال 132 میلادی حضور یهودیان در فلسطین به صورت کامل تمام شد و یهودیان توسط رومیان اخراج شدند و به خارج از فلسطین از جمله جزیره العرب، خیبر، مدینه منوره، اطراف جزیره العرب و شام رفتند و این رومی ها بودند که یهودی ها را از این سرزمین راندند و این مسأله ادامه پیدا کرد و به رغم این مسائلی که اتفاق افتاد و حتی پس از فتح اسلامی، هیچ تغییر جمعیتی و دموکراسی در بافت جمعیتی سرزمین قدس و بیت المقدس حاصل نشد. 

* مسلمانان هیچ تغییری در بافت جمعیتی قدس ایجاد نکردند
ابوشریف با بیان این که مسلمانان هیچ تغییری در بافت جمعیتی قدس ایجاد نکردند، اظهار داشت: کسانی که به دین اسلام پیوستند، به خواست خودشان بوده و اجباری برای آنها نبوده است. 
وی گفت: آزادی عبادت، عقیده و اندیشه از ابتدا در این شهر رعایت شد و احترام به ادیان و مقدسات دیگران، یکی از مسائلی است که در دین مبین اسلام بر آن تأکید و تضمین شده است و حتی دفاع از مقدسات دیگران، یکی دیگر از وظایف مسلمانان بوده که در قرآن کریم هم بر اساس آیات مبارکه قرآن بر آن تأکید شده است. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: یکی از انگیزه های مهم دفاعی در اسلام، حمایت از مقدسات است که می تواند شامل مقدسات دیگر ادیان هم باشد؛ پس از فتح شهر قدس ماهیت دینی این شهر تغییر نکرد و در سال سوم میلادی که کلیسای قیامت ساخته شد، حتی یکی سنگ از این کلیسا تغییر نکرد و وقتی که خلیفه دوم این شهر را فتح کرد، در کلیسا نماز نخواند، از ترس این که مبادا بعدها این مکان را به مسجد تبدیل کنند و به همین دلیل و به خاطر حفظ مقدسات دیگران حاضر نشد حتی در کلیسا نماز بخواند؛ این ماهیت دین اسلام است که از مقدسات دیگران محافظت می کند. 
وی افزود: هیچ مقدسات یهودی در این سرزمین وجود نداشته، چرا که هیچ یهودی در آنجا زندگی نمی کرده که بخواهد اماکن مقدسه ای داشته باشد.
ابوشریف با بیان این که مسلمانان هیچ یک از اماکن مقدس را به زور نگرفتند و به خود ضمیمه نکردند، اظهار داشت: در آن زمان که مسجد الاقصی فتح شد، یک مکان متروکه ای بود که مسلمانان آن را تمیز و مرتب کردند و در آن نماز خواندند. 
وی با اشاره به این که قداست نزد دیگران هیچ حقی را تملک نمی دهد، گفت: کعبه مکان مقدسی برای تمام مسلمانان است، اما به این معنا نیست که در آنجا یک مکانی را بخواهیم در تملک خود در بیاوریم؛ قداست و تملک دو مسأله متفاوت است. 

* حفظ شهر قدس وظیفه همه مسلمانان است
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: برای همه مسلمانان حفظ شهر قدس یک وظیفه است؛ دو روز قبل یکی از کشیش های شهر قدس نامه ای را خطاب به مسلمانان و در واقع به عربستان سعودی ارائه داد و فرستاد و از آنها خواست که به سند عمری وفادار باشند و به آن عمل کنند چرا که در سند عمری حمایت از شهر قدس در برابر مهاجمین تضمین و بر آن تأکید شده است و این کشیش نوشت که شما به این سند خیانت می کنید و باید از شهر قدس حمایت کنید. 
وی افزود: در حال حاضر این سند در کلیسای قیامت نگهداری می شود. ببیند که وضع به کجا رسیده که یک کشیش مسیحی از مسلمانان خواسته که به عهد خود وفادار باشند و این مسأله، یکی از مسائل ناگواری است که اکنون شاهد آن هستیم؛ البته رییس کلیسای روم ارتدکس چند بار از مسلمانان خواست که از شهر قدس در برابر مهاجمین به خصوص در برابر یهودیان به خصوص بر اساس سند عمری، حمایت کنند؛ یکی از مفاد این سند آن است که یهودیان در شهر قدس به هیچ عنوان ساکن نشوند و خلیفه دوم در آن زمان با این مسأله موافقت کرد و قرار شد که هیچ یهودی در شهر قدس زندگی نکند. 
ابوشریف اظهار داشت: یهودیان در این مدت خارج از فلسطین زندگی کردند و این مسأله تا اواخر قرن 19 میلادی و دوره امپراتوری عثمانی ادامه پیدا کرد که آرام آرام یهودیان به شهر قدس آمدند که بیشتر برای حج و زیارت بود و به خاطر سند عمری اجازه ای برای سکونت در این شهر نداشتند و فلسطین سالها تحت حکومت اسلامی باقی ماند اما پس از آن، صد سال توسط فرنگی ها اشغال شد، حتی این اشغال را به عنوان اشغال مسیحی یا صلیبی نام ننهادند، بلکه آن را اشغال فرهنگی ها نامگذاری کردند و سرزمین شام، فلسطین و قدس را به مدت صد سال اشغال کردند.

*حضور مسلمانان در شهر قدس ماهیت جمعیت آن را تغییر نداد
وی با اشاره به حضور مسلمانان در شهر قدس و ثبات ماهیت این شهر در آن دوران، گفت: سپس مسلمانان آمدند و این سرزمین را پس گرفتند، اما در تمام مراحلی که مسلمانان بر شهر قدس سیطره داشتند، به هیچ عنوان ماهیت جمعیتی این شهر را تغییر ندادند و اگر کسی وارد و خارج شد، به اختیار خودش بود و حکومت اسلامی هیچ فشار و اجباری را بر آنها وارد نکرد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: حتی یهودیان خودشان معتقدند که تشکیل دولت یهودی در فلسطین، یکی از محرمات است و خاخام های یهود بر اساس فتواهایشان حرام دانستند که دولت یهودی در فلسطین تشکیل شود و به همین دلیل، تمام خاخام های یهود در ابتدا با جنبش صهیونیست مخالف بودند و معتقد بودند که اگر دولت یهودی قبل از ظهور حضرت مسیح(ع) در فلسطین تشکیل شود، سبب خشم خداوند خواهد شد، به همین دلیل اکثر احبار و متدینین یهودی با جنبش صهیونیست به خصوص در این زمینه مخالف بودند. 

* تمام سران صهیونیست ملحد و کافر بودند
وی افزود: سران صهیونیست هیچکدام متدین نبودند و تمام آنها ملحد و کافر بودند، حتی بنیانگذار جنبش صهیونیست یک ملحد و کافر بسیار بزرگی بود و فقط از دین یهود به عنوان ابزاری برای تحقق منویات خود سوء استفاده کرد؛ صهیونیست یک طرح استعماری بود که اولین بار ناپلئون بناپارت در فرانسه آن را در سال 1799 میلادی مطرح کرد و هدفش این بود که یک جسم ناهمگون و عجیب را در منطقه و امت اسلامی ایجاد کند و با این جسم ناهمگون، امت اسلامی را از هم بپاشاند و مانع وحدت امت اسلامی شود و سومین هدفش آن بود که از شر حضور یهودیان در اروپا راحت شوند. 
ابوشریف اظهار داشت: پیش قراولان جنبش صهیونیست مذهبی نبودند و پس از شکست طرح ناپلئون بناپارت، انگلیس این طرح را بر عهده گرفت و از اواسط قرن 19 اقدام به آوردن یهودیان به فلسطین کرد و یکی از پولداران یهود که خانواده اش هنوز پولدار است و می توان گفت که نصف اموال بشری را در اختیار دارند، در اواسط قرن 19 میلادی 14 میلیون لیره طلا را خرج کرد تا یهودیان را به فلسطین بیاورد و برای تحقق این هدف، هشدارهایی را به صورت ساختگی علیه یهودیان در روسیه به راه انداخت و در سال 1860 میلادی 10 هزار یهودی را از روسیه به فلسطین آورد، البته این یهودیان در مناطق شهری سکنا نگزیدند و به منطقه ای شبه صحرایی رفتند و بیشتر بَدَویان در آنجا زندگی می کردند و از مناطق شهرنشین دور بودند. 
وی گفت: حتی بیشتر این 10 هزار نفر پس از مدتی به اروپا و آمریکا رفتند اما این مسأله تا جنگ جهانی اول ادامه پیدا کرد که با کمال تأسف از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی سوء استفاده شد؛ در همان زمان، بالفور وزیر خارجه سابق انگلستان" با موافقت نخست وزیر وقت انگلستان به نفع یهودیان اعلامیه بالفور را منتشر کرد و این نخست وزیر یک مسیحی انجیلی(افرادی که اکنون بر آمریکا حاکم هستند) بود که این مسیحیان عقیده ای دارند که وقتی مسیح(ع) ظهور خواهد کرد که یهودیان یک دولتی در فلسطین داشته باشند و مسجد الاقصی ویران شده باشد و به جای آن هیکل سلیمان یا همان معبد سلیمان را بسازند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: اعتقادات و اندیشه های مسیحیان صهیونیست بود که محرک اصلی و بزرگ ترین محرک طرح صهیونیست به شمار می رود. 
وی افزود: در سال 1919 میلادی شاهد پیمان سایکس ـ پیکو بودیم که این پیمان، همان پیمان تجزیه امت اسلامی بود که به این ترتیب منطقه و امت اسلامی میان فرانسه، انگلستان و روسیه تزاری در آن زمان تقسیم شد و در این میان، فلسطین به عنوان سهم به انگلستان اعطا شد.  
ابوشریف اظهار داشت: در آن زمان، وقتی که انگلستان می خواست شهر قدس را اشغال کند، 25 هزار نفر از محافظین شهر قدس اعم از ترک ها و فلسطینی ها به دست انگلیسی ها به شهادت رسیدند. 
وی گفت: تعداد یهودیان در آن زمان تنها 14 هزار نفر در تمام فلسطین بود و در سال 1922 میلادی انگلستان قیمومتش را به فلسطین اعلام کرد؛ قیمومیت به این معنا است که بر یک کشوری حاکم شوند و آن کشور را آماده کنند تا زمام امورش را خود آن کشور به دست بگیرد اما بر اساس آن ضرب المثل، انگار گوشت را به گربه دادند، یعنی انگلستان پس از مدتی که قیمومتش را بر فلسطین اعلام کرد، به جای اینکه آن را برای تعیین سرنوشت آماده کند، شروع به اشغال آن و آوردن یهودیان به سرزمین فلسطین کرد و این مسأله ادامه پیدا کرد تا این که در سال 1922 میلادی جمعیت یهودیان در فلسطین به 50 هزار نفر افزایش یافت و در سال 1948 میلادی به 650 هزار صهیونیست در فلسطین اشغالی افزایش یافت. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: یکی از مسائلی که در این خصوص، زمینه ساز شد و زمینه را نسبت به حضور یهودیان و صهیونیست ها در فلسطین تسهیل کرد، سوء استفاده از جنگ جهانی دوم و توطئه ای که جنبش صهیونیست انجام داد، بود که با ایجاد کشتار و درگیری برای اخراج یهودیان از کشورهای عربی و دیگر کشورها و آوردن آنها به فلسطین بود و این کار را ادامه دادند تا این که در سال 1948 میلادی تعداد یهودیان در سرزمین فلسطین اشغالی به 650 هزار نفر افزایش یافت. 
وی افزود: پس از مدتی، ارتش انگلستان نسبت به آماده سازی یهودیان اقدام کرد و یهودیانی که در ارتش انگلستان خدمت می کردند، عمدتاً افسران ارتش انگلستان و دیگر ارتش های اروپایی بودند که بعدها باندهای صهیونیستی را تشکیل دادند و انگلستان که بر فلسطین حاکم بود، آنها را با بهترین تسلیحات آن زمان مسلح کرد و در سال 1948 میلادی وقتی که انگلستان از سرزمین فلسطین خارج شد، 65 هزار نفر یهودی به صورت رسمی و ارتش نظامی آماده شده بودند و 65 هزار نفر دیگر به صورت شبه نظامی که قادر به حمل سلاح بودند و آموزش های نظامی را دیده بودند، آماده بودند.
ابوشریف اظهار داشت: اما مردم فلسطین به شدت توسط ارتش انگلستان سرکوب شده بودند و اگر از یک فلسطینی یک گلوله یا سلاح پیدا می کردند، فرد فوراً اعدام می شد و بسیاری از فلسطینیانی که اعدام شدند، به این خاطر بود که در خانه شان یک گلوله یا اسلحه بسیار ساده کشف کردند اما باندهای صهیونیستی به انواع سلاح های پیشرفته آن زمان مجهز بودند؛ با تمام این احوال، مردم فلسطین ساکت ننشستند و شروع به تظاهرات و انقلاب کردند و در سال 1936 میلادی طولانی ترین اعتصاب در طول تاریخ بشری در فلسطین توسط مردم فلسطین به وقوع پیوست و در سال 1936 تا 1939 میلادی به مدت سه سال بزرگترین انقلاب مردم فلسطین را شاهد بودیم که در واقع انگلستان را با چالش های زیادی مواجه کرد، بالأخره مردم فلسطین به رغم همه رشادت ها نتوانستند در برابر این امپراتوری عظیم دوام بیاورند.
وی با اشاره به توطئه ها و قراردادها علیه فلسطین برای حاکمیت و حضور یهود در فلسطین، گفت: در زمانی که انگلستان قیمومیت سرزمین فلسطین را بر عهده داشت، میلیون ها دونِم یا جریب از اراضی فلسطین را به یهودیان اعطا کرد و در آن زمان، ساموئل "نماینده و حاکم تام الاختیار انگلستان در فلسطین" که یهودی بود، سه میلیون دونم یا جریب یا سه هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین را بر اساس مالکیتی که داشت، به یهودیان اعطا کرد و املاکی که داده شد، مالکیت دولتی و در اختیار ایشان بود و تعدادی از زمین هایی که در اختیار یهودیان قرار گرفت، از طریق فروش این زمین های خانواده های مسیحی بود که در خارج از فلسطین زندگی می کردند که زمین های خود را به شرکت های خارجی فروختند و آنها این زمین ها را یهودیان اعطا کردند. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: با تمام کارها و سندسازی هایی که انجام شد، در سال 1948 میلادی 7/5 درصد سرزمین فلسطین در اختیار یهودیان بود؛ این مسأله تا سال 1948 ادامه پیدا کرد و در این سال جنگ باندهای صهیونیستی علیه مردم فلسطین آغاز شد، البته در آن زمان هنوز قیمومیت انگلستان وجود داشت اما پس از مدتی قیمومیت انگلستان از سرزمین فلسطین خارج شد و جنگ باندهای صهیونیستی به صورت های مختلف علیه مردم فلسطین آغاز شد. 
وی افزود: این باندها 128 کشتار را علیه مردم فلسطین انجام دادند و دو سوم مردم فلسطین از این سرزمین اخراج شدند و 78 درصد این سرزمین به اشغال صهیونیست ها در آمد، این در حالی بود که تعداد نیروهای باندهای صهیونیستی 130 هزار نفر مسلح بود اما انواع سلاح ها را در اختیار داشتند و مردم فلسطین به رغم تمام مقاومتشان تعدادشان بسیار اندک بود و حتی اگر تعداد رزمنده هایشان با تعداد نیروهای ارتش های عربی را جمع بزنیم، مجموعاً 7 هزار نفر بودند، آن هم سلاح هایی که در اختیار داشتند، سلاح های تاریخ مصرف گذشته بود که این سلاح های فاسد بر اساس قراردادی بود که در یوگسلاوی در آن زمان بسته شده بود که این سلاح ها را به فلسطینیان و اعراب داده بودند. 
ابوشریف اظهار داشت: کشورهای بزرگ(فرانسه، انگلیس) پس از این دوران حمایت از رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفتند و پس از آن شاهد گسترش رابطه رژیم صهیونیستی با آمریکا بودیم و در جنگ 1967 میلادی که جنگ اعراب و اسرائیل بود، سلاح هایی که مصر را هدف قرار دادند، تماماً آمریکایی بود و به این ترتیب، آمریکا عهده دار حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی شد.
وی گفت: در سال 1967 میلادی فلسطین به طور کامل و کرانه باختری و نوار غزه و بخشی از صحرای سینای مصر و بخشی از جولان سوریه به اشغال صهیونیست ها در آمد و بعد از آن شاهد گسترش هر چه بیشتر رابطه رژیم صهیونیستی با آمریکا بودیم. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: در واقع، شاهد جنگ های دیگری هم بودیم اما پس از این جنگ ها، رژیم صهیونیستی دیگر نتوانست پیروزی را به دست بیاورد و نمونه آن، جنگ 1982 اسرائیل علیه لبنان بود که در نهایت، رژیم صهیونیستی پیروز نشد و با خفت و خواری در سال 2000 میلادی از جنوب لبنان خارج شد و این به خاطر مقاومت مردم لبنان بود. 
وی افزود: در سال 1987 میلادی مردم فلسطین انتفاضه بسیار عظیمی را آغاز کردند که انتفاضه اول مردم فلسطین بود که هفت سال به طول انجامید و رژیم صهیونیستی تمام ارتش خود را به کار گرفت و 127 هزار نفر از سربازان خود را وارد کرانه باختری کرد و نبرد بسیار بزرگی بود، اما پایان این انتفاضه عظیم ختم به اسلو شد که نه تنها دستاوردی را برای مردم فلسطین نداشت، بلکه می توان گفت که بزرگ ترین توطئه ای بود که علیه مردم فلسطین انجام شد. 
ابوشریف اظهار داشت: در دهه هفتاد قرن بیستم میلادی، وزیر خارجه وقت آمریکا که یک صهیونیست بود، دولت آمریکا را با معاهدات و پیمان های بسیار قوی به اسرائیل مرتبط کرد که بسیار مستحکم بود و حفظ امنیت اسرائیل را به آمریکا مرتبط کرد و این مسأله ادامه پیدا کرد و از سال 1972 میلادی آمریکا مرتبط به پیمان هایی برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی شد. 
وی گفت: در سال 1980 میلادی ریگان "رییس جمهور وقت آمریکا" معتقد بود که جنگ هرمژدن اتفاق می افتد که در این جنگ مؤمنین بر کفار پیروز می شوند و عقیده ریگان این بود که بسیار افتخار می کنم که اگر کلید بمب اتمی را در این هرمژدن فشار دهد. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد:  در سال 2003 میلادی جرج بوش جنگ را به منطقه، به خصوص به عراق و افغانستان تحمیل کرد و بر اساس مکالماتی که جرج بوش با رییس جمهور فرانسه داشت و صحبت هایی که ضبط شده، معتقد به یک نبرد دینی و ایمانی بود که برای مقابله با بقایای یأجوج و مأموج در عراق باید وارد این نبرد شوند و معتقد بود که باید این کار را انجام دهد تا زمینه ظهور حضرت مسیح(ع) را فراهم کند. 
وی افزود: جنگ هایی که رؤسای جمهور آمریکا در آن وارد شدند، تنها به خاطر مسائل سیاسی و استراتژی بوده، بلکه خیلی از آنها به خاطر مسائل دینی بوده است. 
ابوشریف اظهار داشت: دولت کنونی آمریکا همین طرز تفکرات، بلکه بدتر را دارد، و کسانی که در دولت آمریکا هستند، مانند معاون رییس جمهور، یهودیان صهیونیست هستند و افرادی دیگری مثل جان بولتون و پمپئو و... مسیحی صهیونیست هستند و همان معتقدات دینی انجیلی و صهیونیستی را دارند و دنبال می کنند و معتقد هستند که جنگ نهایی که اتفاق خواهد افتاد، باعث ظهور حضرت مسیح(ع) خواهد شد و حتی کسانی که به ترامپ رأی دادند که تقریباً 60 میلیون نفر هستند، جزء مسیحیان انجیلی صهیونیست می باشند که تماماً همین اعتقادات را دادند.
وی گفت: ده ها سخنرانی از این مسیحیان انجیلی وجود دارد که در رسانه های گروهی گفته نشده است و به صورت غیر طبیعی از مسلمانان متنفر هستند و معتقدند که یک میلیارد مسلمان باید ریشه کن و نابود شوند چرا که بر اساس عقیده ای که دارند، معتقد هستند که مسلمانان شر هستند؛ این ها، غیر از وسایلی است که علیه ما استفاده می کنند و به شیوه های دیگر ما را توصیف می کنند. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: شر از نظر آنها معانی و درجه بندی های مختلفی دارد، مثلاً از نظر افرادی مثل بولتون و پمپئو، ایران شر مطلق است که باید با آن مبارزه شود و باید گفت که شاید خیلی از انگیزه های آنها سیاسی نباشد و بیشتر دینی باشد، مثل نفرتی که از مسلمانان و طرح های اسلامی دارند و مخالف هر گونه خیزش های اسلامی هستند. 
وی افزود: انسان باید آگاهی کامل و واضحی را در این زمینه داشته باشد؛ ما با 6 میلیون یهودی در اسرائیل مواجه نیستیم، و اگر تنها این تعداد بودند، مطمئن باشید که غزه خیلی وقت پیش کار آنها را تمام کرده بود یا حزب الله لبنان به تنهایی می توانست فلسطین را آزاد کند، اما مسأله این است که ما با فرانسه، انگلستان، آمریکا و کشورهای اروپایی و مسیحیان انجیلی مواجه هستیم و با افرادی مواجهیم که فریب این طرح های غربی را خورده اند؛ در امت اسلامی با دشمنانی از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی مواجهیم که چهره های آنها برای ما کاملاً مشخص شده است و تمام اینها تحت سیطره صهیونیست ها هستند و همه جا از جمله لیبی، الجزایر، سوریه، عراق و دیگر کشورها را به ویرانی می کشانند و داعش، از تولیدات آنها برای تخریب دولت اسلامی بود. 
ابوشریف اظهار داشت: با توطئه بزرگی مواجه هستیم که هدف آن، نابودسازی امت اسلامی و جنبش های اسلامی است و تنها هدف جنبش های اسلامی، احیای امت اسلامی و خیزش و پیشرفت دوباره امت اسلامی است. 
وی گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای اسلامی در عصر جدید، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی یا همان 1357 هجری شمسی بود؛ یکی از مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران، دشمن شناسی بود؛ خصوصاً این که مردی مانند امام خمینی(ره) که انقلاب را بنا نهادند و مرد عارفی که صادق بود و در مسیرش هرگز منحرف نشد و حرف های خود را به صورت قاطعانه می زد و هیچ گاه در لفافه صحبت نمی کرد و تعبیراتش را صریح می گفت. 

* چهار میلیارد نفر از مردم کره زمین آمریکا را بزرگترین خطر برای امنیت جهانی می دانند
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به بیاناتی از امام راحل مبنی بر این که آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد: آمریکا شیطان بزرگ و شر مطلق است و تمام رفتارهای آمریکا شر است؛ با نظرسنجی که صورت گرفت، مشخص شد که چهار میلیارد نفر از مردم کره زمین آمریکا را بزرگترین خطر برای امنیت جهانی می دانند. 
وی با بیان این که در منطقه شاهد شر دیگری به نام رژیم صهیونیستی هستیم، افزود: دشمن شناسی و شناخت دشمن در مسیر بسیار کمک می کند که راه درست را ادامه دهیم. 

* دشمن شناسی، رمز تشخیص مسیر درست جمهوری اسلامی ایران 
ابوشریف با بیان این که در برابر اسرائیل و غرب به همین راه انقلاب اسلامی ایران متکی هستیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل همین دشمن شناسی بود که هرگز از مسیر صحیح خود منحرف نشد و در مسیر خیزش اسلامی خود حرکت کرد و ما نیز در مسیر اسلامی خود در برابر اسرائیل و غرب به همین راه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایران متکی هستیم. 
وی با تأکید بر لزوم وحدت امت اسلامی در راستای پیروزی بر دشمنان اسلام گفت: امکانات زیادی داریم و می توانیم با اسرائیل و غرب مقابله  کنیم، اما باید تمام این امکانات را بسیج کنیم؛ همانطور که آنها بر علیه ما بسیج شدند، ما هم به عنوان امت اسلامی باید با هم در برابر تمام این اشرار متحد شویم. 

* عدم دشمن شناسی، مشکل جنبش های اسلامی است/دشمنی ایران با آمریکا اوج راه صحیح جمهوری اسلامی ایران بود
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ضمن تحسین دشمنی ایران با آمیریکا تصریح کرد: بزرگرین مشکلی که جنبش های اسلامی با آن مواجه هستند، عدم دشمن شناسی است؛ یعنی آنها دشمنان خود را نشناخته و از جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایران هم مسأله دشمن شناسی را فرانگرفته اند و برخی از آنها هم حتی برعکس یاد گرفته اند، به عنوان مثال، بعضی از گروه های اسلام گرا گفته اند که مقابله ایران با آمریکا از ابتدا اشتباه بوده، در صورتی که این حرف برعکس است و راه ایران درست بوده و این که ایران با آمریکا درگیر شد، اوج راه صحیحی بود که جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایران در پیش گرفت و تا کنون هم به آن ادامه می دهد. 
وی دشمن شناسی و بسیج قدرت را دو شرط پیروزی بر دشمن دانست و افزود: می توانیم بر دشمن پیروز شویم اما این که باید ابتدا دشمن شناسی مان قوی باشد و دیگری این که باید قدرتمان را با هم بسیج و متحد کنیم. 

* جنبش های اسلامی افراط گرا ایران را دشمن خود می دانند
ابوشریف اظهار داشت: بسیاری از جنبش های اسلامی افراط گرا هستند که متأسفانه راه را به اشتباه رفته اند و به جای این که اسرائیل را دشمن بدانند، ایران را دشمن می دانند. 

* برخی از جنبش های اسلامی در تشخیص دشمن دچار انحراف شده اند
وی گفت: باید صهیونیست را دشمن خود بدانیم و این مسأله واضحی است و دشمن واقعی ما، صهیونیست می باشد اما متأسفانه برخی از جنبش های اسلامی دچار نوعی توهم و انحراف شده اند و مسیر را به اشتباه رفته اند. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: حرکت ها، گروه ها، علمای، شخصیت ها و کسانی که در این زمینه حرکت می کنند، باید بدانند که دشمنمان کیست و نباید از مسیر منحرف شوند و به دنبال دشمن های خیالی و ساختگی بگردند.  
وی افزود: ایران، حزب الله و جنبش های مقاومت در زمینه دشمن شناسی موفق بوده اند و تمام علما، گروه ها و تجمعات باید به خط ایران، حزب الله و گروه های مقاومت بپیوندند و بدانند که در نهایت می توانیم پیروز شویم.  

* نقش علما در پیروزی جنبش های اسلامی 
ابوشریف اظهار داشت: نقش جنبش های اسلامی به خصوص علما و فتاوایی که در این زمینه می توانند بدهند، بسیار مهم است و باید مردم را در این راستا، نسبت به این فتاوا یادآوری کنیم و متذکر شویم و موضع خود نسبت به رژیم صهیونیستی مشخص کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: در دنیا جنبش های اسلامی زیادی هستند که می توانند با هم متحد شوند و ما امکانات زیادی برای پیروزی بر دشمن داریم. 
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما