شنبه 1 ارديبهشت 1403   08:39:12

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دفتر تبلیغات اسلامی مولود انقلاب اسلامی است 

  • خلاصه :معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مجموعه توانسته عده ای از دانشوران آشنا به ادبیات فرهنگ دینی را دور هم جمع کرده و گروه های تخصصی تشکیل دهد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که با حضور جمعی از شخصیت های حوزوی در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات قرآنی به دو بخش هنجاری و غیر هنجاری تقسیم می شود و آنچه در مجموعه هایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی می بینیم، مطالعات هنجاری و همدلانه و در صدد کشف قواعد و برای بازکردن گره های فهم و در نهایت، فراهم کردن زمینه برای بیان و بلاغ در جهت ایجاد زمینه عمل به آن آموزه های گرانقدر است.
وی با بیان این که نباید از مطالعات ضد هنجاری قرآن هم غافل شد، گفت: مراد از مطالعات ضد هنجاری، مطالعات مخالفانه است؛ مثل آنچه عموم مستشرقان و خاورشناسان در طول تاریخ چند صد ساله ظاهراً پژوهشی رخ داده است؛ البته در میان مستشرقان و خاورپژوهان نیز افرادی بودند که مطالعات همدلانه داشته اند اما اکثر فعالیت هایشان ضد هنجاری است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در دوره صفویه عده ای از مستشرقان در ایران زندگی کرده و در تاریخ ما حضور مؤثری داشته اند، تصریح کرد: مطالعات ضدهنجاری قرآنی شان بسیار وسیع است؛ شبهاتی از دل این مطالعات ضدهنجاری می روید یعنی مبانی این شبهه سازی ها را فراهم کرده اند و امروز به زبان های مستقیم و غیر مستقیم و به زبان های ساده یا تخصصی، شبهاتی پدید می آید که گاهی ما آمادگی پاسخگویی به آن ها را نداشتیم اما اندک اندک این هوشیاری و آگاهی پدید آمده است.
وی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، گفت: این مجموعه توانسته عده ای از دانشوران آشنا به ادبیات فرهنگ دینی را دور هم جمع کرده و گروه های تخصصی تشکیل دهد؛ کارنامه این نهاد حوزوی در عرصه قرآن، بسیار درخشان است و در این زمینه با دو بخش تولید و عرضه ارتباط دارد اما از عرضه تا یافتن مخاطب و راهیابی به عینیت زندگی، راه طولانی در پیش است.
فقهی زاده با بیان این که قرآن را باید کتاب علم دانست اما پیش از آن، باید آن را کتاب زندگی بدانیم، گفت: قرآن در هیچ یک از خطابات خود، هیچ یک از مردگان را خطاب قرار نداده و قرآن با زندگان و برای زندگان سخن می گوید؛ و ما با قرآن چه کرده ایم؟
وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه ای به قرآن در جامعه ایران صورت گرفت، خاطرنشان کرد: باید با هم بیاندیشیم که چگونه آنچه را که از معارف قرآن تولید کردیم، به دل ها راه پیدا کرده و ایمان بسازد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما