پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:05:45

(مهار تورم، رشد تولید)

print

ساخت سه مستند در حوزه آموزش و پرورش توسط دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :رئیس اداره هنرهای تجسمی و تصویری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی از ساخت سه مستند در حوزه آموزش و پرورش توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مهدی بنکدار "رئیس اداره هنرهای تجسمی و تصویری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" در جلسه میز آموزش و پرورش به بیان گزارش از سه مستند ساخته شده در حوزه آموزش و پرورش در این معاونت پرداخت و اظهار داشت: مستند «باغدار باغ نو» با موضوع اخلاق در خانواده از صدا و سیما پخش شده که زندگینامه طلبه ای است که در آموزش و پرورش استخدام می شود و مستند دیگر با موضوع «شهید بهشتی» آماده پخش است و آخرین مستند هم در مراحل آخر تدوین می باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی جهت ساخت مستندهای درخواستی و تعامل با قطب های فکری و فرهنگی، گفت: گروه هنرهای تجسمی و تصویری در حال تنظیم قرارداد جدید با انجام نظارت و کارشناسی و ارائه منبع و محتوا از طرف میز آموزش و پرورش با موضوع "چالش های نظام تربیتی در آموزش و پرورش با توجه به نیروی انسانی " است.

سپس، اعضای شورای میز آموزش و پرورش نقدهایی را به لحاظ محتوایی به کارهای ساخته شده وارد کردند و بیان اینکه بعضی از کارها با آنچه در نظر میز است، فاصله دارد و چند موضوع برای کار پیشنهاد شد که شامل شخصیت روحانیون اثرگذار در آموزش و پرورش، شخصیت معلمان موفق، چالش های تربیتی در آموزش پرورش، مدارس موفق در حوزه و سیر تاریخی تدوین آموزش و پرورش و نقش روحانیون در آن می باشد.

در ادامه، مقرر شد میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان ناظر و معرفی منبع پژوهشی کار اقدام کند و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر نیز کار ساخت را انجام دهد و عنوان و موضوع قررار داد بعدی از طرف میز به این معاونت اعلام شود.

سپس، موضوع پروژه ایمان گستری با عنوان اصول، روش و تکنیک های ایمان گستری با استفاده از ظرفیت های روش تدریس و در دو فاز مطالعه نظری و استخراج الگوی کلی و تطبیق الگوی کلی بر چند درس و در فاز دوم اجرای الگوی ارائه شده و سنجش اثر بخشی آن به بحث گذاشته شد و به تصویب رسید.

در ادامه، مهدی اعتصامی "رئیس میز آموزش و پرورش دبیر قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی" به بررسی مسأله اصلی میز پرداخت و مقدمه ای بر چرایی این اتفاق و اینکه این مسأله از خواسته های ریاست دفتر تبلیغات اسلامی می باشد را مطرح کرد.

سپس اعضای شورای میز آموزش و پرورش پیشنهادهایی را پیرامون مسأله اصلی میز مطرح کردند و مقرر شد اصل مسأله میز تغییری نکند، بلکه، بر اساس سیاست های کلان و در راستای مسأله اصلی میز و با توجه به اهمیت این مطلب، در موضوع تعلیم و تربیت یک سیاست چهار ساله با موضوع فعالیت و برنامه ریزی در حوزه تربیت نیروی انسانی انتخاب شود.

در انتها احمدی حاجی "دبیر قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی" با پیشنهاد اینکه اگر یک کار راهبردی فاخر در میز انجام شود و دیگر کارها به صفر هم نزدیک شود، اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در پژوهش در حوزه آموزش و پرورش باید کارهای اساسی را دنبال کند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما