جمعه 10 فروردين 1403   15:31:48

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس اداره توسعه سیستم های سازمانی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

افزایش کلاس های آموزش مجازی دفتر تبلیغات اسلامی از طریق LMS

  • خلاصه :رئیس اداره توسعه سیستم های سازمانی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی گفت: فعالیت های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی در ایام کرونا نه تنها متوقف نشد، بلکه این نهاد حوزوی با بهره گیری از سامانه LMS آموزش های خود را استمرار بخشید.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سید ابوالحسن نظام دوست در گفت و گو با خبرنگار ما با تشریح ضرورت استفاده از «سامانه مدیریت آموزش مجازی (LMS)» در ایام کرونا اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه بی بدیل آموزش در ارتقای سطح علمی سازمان و نیز انجام هر چه بهتر یکی از فعالیت های اساسی دفتر تبلیغات اسلامی که آموزش طلاب، مبلغین و دانشجویان می باشد، احساس نیاز به سامانهLMS  ایجاد شد.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت آموزش مجازی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سامانه LMS در سال 1395 در دفتر تبلیغات اسلامی به همت مدیریت فناوری اطلاعات این دفتر راه اندازی شد.
* مزایای استفاده از سیستم مدیریت آموزش
رئیس اداره توسعه سیستم های سازمانی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی از مهمترین مزایای استفاده از سیستم مدیریت آموزش را کاهش هزینه‌های آموزشی، ایاب و ذهاب و تسهیلات کارگاه یا ابزارهای دوره آموزشی و کاهش اتلاف وقت کارآموز (مجازی سازی ارتباطات)، آموزش تعداد زیادی کارآموز در مدتی کوتاه و بهره‌مندی حجم کثیری از کارآموزان از آموزش به موقع با دست‌یابی به دوره‌ها یا برنامه‌های آموزشی online از راه دور، برشمرد.
وی برخی دیگر از مزایای سامانه LMS  را افزایش توانایی و مهارت کاربران در فراگیری اطلاعات، وجود سیستمی جهت اندازه گیری و ارزیابی آموزشی، ارائه قوی‌تر عناصر گرافیکی مانند استفاده از هنر، نمودار یا عکس و شبیه سازها، وجود اتاق‌های گفتگو و ابزارهای اشتراکی دیگر که باعث افزایش حضور فعال فراگیر می‌شود، امکان تهیه کلیه مواد مکمل آموزشی بدون نیاز به مراجعه به کتابخانه و امکان طبقه بندی و انبار محتوای علمی و آموزشی به گونه ای که تبدیل به سرمایه سازمان شود، خواند.
* برگزاری کلاس های آنلاین و آفلاین در ایام کرونا
نظام دوست یکی از مأموریت های اصلی دفتر تبلیغات اسلامی را عرصه آموزش دانست و اظهار داشت: مواجه شدن با بیماری منحوس کرونا که موجب شد آموزش در کشور و دفتر تبلیغات اسلامی تحت تأثیر قرار گیرد و امکان برگزاری حضوری آن وجود نداشته باشد؛ سامانه مدیریت آموزش مجازی دفتر باعث شد که یکی از مأموریتهای اصلی دفتر به خوبی مسیر خود را ادامه دهد و کلاس های آنلاین و آفلاینِ بسیاری در این ایام در سامانه مذکور برگزار شد.
* ارتباط سامانه LMS با سامانه های سدف و چارگون و سمتا
وی با اشاره به ارتباط سامانه LMS با سامانه جامع آموزش دفتر(سدف) و سامانه آموزش پرسنل دفتر(چارگون)، گفت: از طریق وب سرویس، ارتباط این سامانه با سامانه جامع آموزش دفتر تبلیغات اسلامی(سدف)، سامانه آموزش پرسنل دفتر(چارگون) و سامانه سمتا برقرار گردید، بدین ترتیب که اگر درسی در سامانه های سدف و چارگون به صورت مجازی تعریف شود، به طور خودکار آن درس در سامانه مدیریت آموزش مجازی دفتر ایجاد می گردد.
رئیس اداره توسعه سیستم های سازمانی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی تصریح کرد: همچنین ایجاد کاربرهایی که در سامانه های فوق عضو هستند، بطور خودکار در سامانه LMS به عضویت در خواهند آمد. 
* وجود 12 هزار کاربر در سامانه LMS
وی با بیان اینکه تعداد کاربران سامانه LMSتاکنون به بیش از 12 هزار نفر رسیده است، افزود: از اسفندماه 1398، 4800 کاربر در دوران کرونا و به این سامانه افزوده شده است و همچنین، تعداد دوره های تعریف شده در سامانه مذکور، بیش از 320 دوره می باشد که 140 دوره آن مربوط به دوره کرونا و از ابتدای اسفندماه 1398 تاکنون می باشد.
نظام دوست با اشاره به مشکلاتی که در ادوب کانکت ورژن مورد استفاده دفتر تبلیغات اسلامی، از جمله عدم پشتیبانی از HTML5 وجود داشت، اظهار داشت: نسخه 10.8 این نرم افزار که مربوط به برگزاری کلاس آنلاین می باشد، نصب و راه اندازی شد که امکان شرکت در کلاس، بدون نیاز به اپلیکیشن و نصب ابزارهای جانبی و همچنین پشتیبانی از فونت فارسی بر روی مرورگر را فراهم می آورد.
وی گفت: همچنین، برای سهولت در برگزاری جلسات و نشست های علمی و فرهنگی، نرم افزار  big blue button نیز در دفتر تبلیغات اسلامی در حال نصب و راه اندازی است و به زودی امکان بهره برداری از این نرم افزار نیز مهیا خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما