جمعه 10 فروردين 1403   13:05:02

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه صورت گرفت؛

برگزاری شانزدهمین دوره از دوره های پیشرفته فاز دوم «فقه پژوهی مشق اجتهاد»

  • خلاصه :شانزدهمین دوره از دوره های پیشرفته فاز دوم «فقه پژوهی مشق اجتهاد» به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) و با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در مؤسسه معصومیه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، جلسه ای جهت برگزاری شانزدهمین دوره «فقه پژوهی مشق اجتهاد»، با حضور حجج اسلام والمسلمین مصطفی درّی «مدیر طرح ملی مشق اجتهاد» و غلامعباس عشرتی «مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه»، مدیر گروه فقه و اصول و مطالعات زنان سرکار خانم اسکندرجوی و معاون پژوهش موسسه معصومیه برگزار گردید که در این جلسه توافق شد که این طرح در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار گردد.

دوره «فقه پژوهی مشق اجتهاد» یکی از طرح های مصوب میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی است؛ این طرح ملی که با برند مشق اجتهاد از سال 96 طراحی و فعالیت خود را آغاز نموده و در سال 97 فاز اول این طرح، به عنوان «فقه پژوهی» اجرا شده است؛ این طرح، مختص فضلای سطح چهار و منتخبان سطح 3 حوزه های علمیه سراسر کشور بوده و تاکنون 12 کارگاه را در شهر های قم، تهران، مشهد، اصفهان، اراک و گرگان برگزار کرده است.

دروس برگزار شده در کارگاه های این طرح عبارت از «آفاق فقه پژوهی»، «آشنایی با عرصه های مختلف فقه پژوهی»، «روش انتخاب موضوع»، «آشنایی با نرم افزارهای فقه پژوهی» و «روش نگارش طرح نامه تفصیلی» است.

هدف از برگزاری این طرح، برطرف کردن ضعف فقه پژوهان در حوزه پژوهش و نگارش متن علمی و روشمند کردن عرصه علوم اسلامی در دانشگاه و حوزه های علمیه است.

اولین کارگاه شانزدهمین دوره «فقه پژوهی مشق اجتهاد» طی دوجلسه توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا ضمن تبیین ضرورت فقه پژوهی، عرصه های مختلف پژوهش در فقه و دو جلسه، کارگاه شیوه استناددهی به کتاب و سنت توسط استاد مصطفی درّی، برای دانش پژوهان ارائه شد.

همچنین دومین کارگاه شانزدهمین دوره فقه پژوهی مشق اجتهاد در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه برگزار شد که در این کارگاه، مهدی مهریزی طی یک جلسه به تبیین شیوه استناددهی به عقل و عرف پرداخته و دو جلسه کارگاه شیوه نگارش مقاله علمی توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا و در یک جلسه نیز نحوه استفاده از نرم افزارهای نور و پایگاه های اینترنتی توسط استاد مقیسه آموزش داده شد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما