پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:52:21

(مهار تورم، رشد تولید)

print

همراه با اعلام برگزاری همایش «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی(ره)» صورت گرفت؛

دیدار رئیس و برخی از مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی با فرزند آیت الله صافی گلپایگانی

  • خلاصه :مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) از مقام علمی و سیره عملی آن مرجع عظیم الشأن، تجلیل کردند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» و برخی از محققان و اعضای دفتر تبلیغات اسلامی، با حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن صافی گلپایگانی فرزند مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی» دیدار کردند.
در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین واعظی ضمن بیان برخی از ویژگی های مرجعیت شیعه اظهار داشت: از خصایص آن مرجع والامقام، تشویق و تذکر ناصحانه برای همه اقشار بود.
وی گفت: بسیاری از مواقع افراد مختلف از تماس شخص ایشان، برای تشویق جهت انجام فعالیت های موثر یا تذکر راجع به برخی مسائل خاطراتی را گزارش داده اند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه با تجلیل از مقام علمی و کثرت تألیفات آن مرجع والامقام، در زمینه های مختلف تصریح کرد: ایشان در تعداد تألیفات مهدوی در جهان اسلام منحصر بفرد هستند و شخصیت هایی مثل شیخ صدوق و شیخ مفید با آن امتیاز علمی در این زمینه هر کدام دارای هفت یا هشت اثر مهدوی هستند، لکن حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) به تنهایی دارای بیست و یک اثر ارزنده مهدوی است.
وی در ادامه، از برگزاری همایش بین المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره)» در آستانه سالگرد ارتحال آن مرجع بصیر به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد و اظهار داشت: هدف این همایش، معرفی بخشی از مبانی ناب فکری و سلوک عملی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) است و گروه های مختلف علمی، پژوهشگران و محققان بسیاری در حال تدوین منظومه فکری آن مرجع مهدوی هستند.
در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور و همت رییس دفتر تبلیغات اسلامی و هیئت همراه، برخی از امتیازات علمی والد مکرمشان را بیان و اظهار داشت: طبق بیان برخی از بزرگان حوزه علمیه، آیت الله العظمی صافی گلپایکانی یک شخص نبودند، بلکه یک مکتب بودند و برنامه های مد نظر هم می بایست این ویژگی را داشته باشد.
لازم به ذکر است جزئیات همایش بین المللی مذکور به زودی از رسانه های جمعی منتشر می گردد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما