جمعه 10 فروردين 1403   15:07:34

(مهار تورم، رشد تولید)

print

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تأکید کرد:

ضرورت ارائه محتوای غنی و به‌روز در بستر فضای مجازی برای مبلغان

  • خلاصه :نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت‌های خوب مبلغان دینی در فضای مجازی گفت: لازم است تا محتوای غنی، صحیح و به‌روز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اختیار مبلغان دینی قرار گیرد و زمینه‌ای فراهم شود تا فعالیت آنان در فضای مجازی برای تبیین معارف دینی و بیان احکام اسلامی بیش‌تر شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نشست هم اندیشی توسعه اپلیکیشن آنلاین محتوای تبلیغی روزبرگ اظهار داشت: امام رضا(ع) می‌فرماید خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیاء کند، هنگامی که از آن حضرت سؤال شد چگونه؟ ایشان فرمودند کسانی که علوم ما را می‌آموزند و به مردم یاد می‌دهند؛ اگر مردم زیبایی سخنان ما را ببینند به آن عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار تبلیغ گفت: خوشبختانه مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت‌های خوبی را در فضای مجازی دنبال می‌کند و لازم است تا محتوای غنی، صحیح و به‌روز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اختیار مبلغان دینی قرار گیرد و زمینه‌ای فراهم شود تا فعالیت آنان در فضای مجازی برای تبیین معارف دینی و بیان احکام اسلامی بیش‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: البته تبلیغ دین و معارف اسلامی تنها توسط طلاب و مبلغان انجام نمی‌شود، بلکه هر کس، به هر شکلی بتواند مسائل دینی، احکام اسلامی، دستورات الهی و سیاست‌های دین و دنیا را برای مردم توضیح بدهد، در تبلیغ دین و احیاء امر اهل‌بیت(ع) سهیم است.

وی افزود: تلاش شود تا روایات به دقت بررسی شده و مطالب متقن و کاربردی به طلاب ارائه شود، همچنین با توجه به تلاش‌های دشمنان اسلام برای ناامید کردن مردم و القاء ناکارآمدی نظام اسلامی، سعی کنید دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم تبیین شود.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان» با ارائه گزارشی از مراحل تولید نرم‌افزار آنلاین محتوای تبلیغی روزبرگ اظهار داشت: در گذشته، کتاب‌هایی با عنوان «ره‌توشه» در اختیار مبلغان قرار می‌گرفت اما در حال حاضر نرم‌افزار ویژه‌ای برای گوشی‌های تلفن همراه توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تولید شده است.

وی با اشاره به استقبال طلاب از این نرم‌افزار در سراسر کشور گفت: مطالب و مواردی که طلاب نیاز دارند، از جمله احکام، شبهات اعتقادی، کارآمدی نظام، اندیشه سیاسی، خانواده و غیره بر اساس مناسبت‌های مختلف در این نرم‌افزار ارائه شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان تصریح کرد: حدود 450 مناسبت در طول سال وجود دارد که بر اساس این مناسبت‌ها حدود 4 هزار و 800 فیش در نرم‌افزار ارائه شده است، البته این فیش‌ها در حال افزایش است و تلاش شده محتوای منضبط و مستند به طلاب و مبلغان ارائه شود.

وی افزود: در قسمت صوت و تصویر، بخشی با عنوان مدرسه صوتی و تصویری شامل 1200 فایل آموزشی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی خاطرنشان کرد: میدان تبلیغ برای مبلغان دینی تغییر کرده و آنان می‌توانند با بهره‌گیری از این نرم‌افزار در مسیر تبلیغ خود، به درستی گام بردارند، همچنین در ماه مبارک رمضان نیز اعزام مبلغ به صورت حضوری و فعالیت در فضای مجازی را دنبال می‌کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما