سه‌شنبه 28 فروردين 1403   22:22:40

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

پیام آیت الله مکارم شیرازی به همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز»

  • خلاصه :آیت الله مکارم شیرازی بمناسبت برگزاری همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» پیامی صادر کردند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در پیامی به همایش بین المللی « امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» با اشاره به بی عدالتی ها در جهان امروز گفت: نشر آثاری در باره عدالت امیر المؤمنین(ع) علاوه بر این که کمک به عدالت در جهان امروز می نماید دلیلی بر حقانیت جهان اسلام خواهد بود، اسلامی که چنین پیشوایی را در دل خود پرورش داده است.
متن پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این همایش بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قبل از هر چیز لازم می دانم از شما عزیزان که در این همایش با شکوه شرکت کرده اید و از کسانی که مؤسس و دست اندکار آن هستند تشکر کنم زیرا خدمتی است بزرگ برای مسلمانان و برای مردم جهان.
هنگامی که نام امیرمؤمنان علی(ع) برده می شود خود را با اقیانوس عظیمی از علم و دانش، تقوا و شجاعت و عدالت روبه رو می بینیم که از کرانه های آن نا پیدا است.
در اینجا چند نکته حائز اهمیت است:
اعتراف به این فضائل تنها مربوط به پیروان و عاشقان مکتبش یعنی شیعان نیست بلکه بر طبق اسناد فراوانی که در دست داریم اکثریت قاطع علمای اسلام در کتاب های شان به این فضائل اعتراف کرده اند؛ جالب این که غیر مسلمانان نیز وارد این میدان شده و آثاری چون صوت العداله الانسانیه از نویسنده مسیحی جرج جرداق و غیر آن از خود به یادگار گذاشته اند که بسیار جالب است.
دنیای امروز گرفتار بی عدالتی های فراوانی است که تاکنون سرچشمه جنگ های ویرانگر و قتل عام فراوان در نقاط مختلف دنیا شده است و سرچشمه آن غرق شدن در دنیای مادی و منافع خصوصی و دور ماندن از برنامه زندگی اولیاء الله مخصوصا پیغمبر اسلام و امیر مؤمنان علی(ع) است.
بی شک اگر دنیای امروز به همان راه خود ادامه دهد ممکن است نتیجه اش نابودی نسل انسان بر روی کره زمین شود زیرا این موضوعات به صورت تصادفی پیش می رود مهم آن است که ما بتوانیم با خبر رسانی جامع و دور از هر گونه تعصب و با استفاده از منطق صحیح و دوستانه مطالب خود را درباره این پیشوای بزرگ جهان انسانیت منتشر سازیم.
نشر این آثار علاوه بر این که کمک به عدالت در جهان امروز می نماید دلیلی بر حقانیت جهان اسلام خواهد بود اسلامی که چنین پیشوایی را در دل خود پرورش داده است.
با این که خطابه ها و گفته ها و نامه های امیر مؤمنان علی(ع) مربوط به هزار و چهارصد سال قبل می باشد ولی گویی برای امورز نوشته شده است و جای تعجب نیست که عهدنامه مالک اشتر را به زبان های مختلف ترجمه کرده اند و در سازمان ملل منتشر ساختند.
بار دیگر از حضور شما عزیزان و زحمات دست اندرکاران تشکر می کنم و امیدوارم همه شما مشمول عنایات امیر مؤمنان علی(ع) بوده باشید.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
ناصر مکارم شیرازی    
12/12/1397
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما