پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   02:15:16

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

کرسی منتخب الاثرشناسی در حوزه ایجاد شود/ درسنامه منتخب الاثر آیت الله العظمی صافی(ره) آماده ارائه است

  • خلاصه :استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز وظیفه داریم نه تنها از کتاب منتخب الاثر مطلبی گفته و حرف بزنیم بلکه کرسی منتخب الاثرشناسی در حوزه باید ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که صبح امروز در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله صافی گلپایگانی شخصیت بزرگ مهدوی و ولایی و محدث بزرگ حوزه علمیه قم است. پدر ایشان مرحوم آیت الله محمدجواد صافی از مجتهدین بزرگ و صاحب تالیفات گسترده در زمینه مهدویت است. ایشان اشعاری درباره امام زمان (عج) به زبان عربی دارند.

وی افزود: همه آیت الله صافی را به عنوان فقیه، محدث و کلامی می شناسند اما ارادت به امام زمان (عج) ایشان را به عنوان مرجع مهدوی معرفی می کند. ایشان از همان دوران جوانی و نوجوانی به شبهات و سئوالات مهدوی پاسخ می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی گفت: تمام هم و غمّ آیت الله صافی گلپایگانی معرفی بیشتر امام زمان (عج) به مردم و انس بیشتر با حضرت ولیعصر بود. ایشان تا آخر عمر خویش در دیدارها و سخنرانی ها، به مسئولان گوشزد می کردند که مردم عیال امام زمان (عج) هستند و باید به مردم خدمت کرد همچنین مردم را به ارتباط گرفتن با امام زمان (عج) تشویق می کردند.

وی یادآور شد: کتاب منتخب الاثر حدود 70 سال پیش در زمانی که خبری از رایانه و اینترنت نبود، به درخواست آیت الله العظمی بروجردی برای مقابله با تبلیغات جریانات انحرافی نوشته شد که در ایران و جهان اسلام بویژه الازهر مصر مقبول واقع شد.

استاد حوزه علمیه قم عمده تالیفات آیت الله صافی گلپایگانی را در دفاع از اهل بیت (ع) دانست و گفت: بیش از 20 جلد از تالیفات ایشان در زمینه مهدویت است که اولین کتاب فارسی ایشان، کتاب «نوید امن و امان» است.

وی گفت: حوزه هنوز کار خود را در حوزه مهدویت انجام نداده است. نباید به وضع موجود قانع باشیم. امروز وظیفه حوزه بالاتر از این است و از متولیان حوزه انتظار می رود که بیش از این درباره مهدویت کار کنند. معنویت و رسالت حوزه در ابلاغ فرهنگ مهدویت و نشر مهدویت است. ما باید بیش از این با امام زمان (عج) مانوس باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی افزود: امروز وظیفه داریم نه تنها از کتاب منتخب الاثر مطلبی گفته و حرف بزنیم. کرسی منتخب الاثرشناسی در حوزه باید ایجاد شود. درسنامه منتخب الاثر برای حوزه ضروری است. این درسنامه آماده شده تا تحویل مدیریت حوزه گردد و طلاب بیش از این با امام زمان (عج) ارتباط بگیرند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما