جمعه 10 فروردين 1403   15:34:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و هم‌بستگی داده مراکز و استاندارد‌سازی آن مطرح شد؛

اعلام آمادگی وزارت کشور نسبت به امضای تفاهم نامه همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :رئیس مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور گفت: این مرکز آمادگی دارد که جهت ایجاد زیرساخت‌ها و هم‌بستگی داده مراکز و استاندارد‌سازی آن، تدوین نظام تعامل لازم با دفتر تبلیغات اسلامی را در قالب تفاهم نامه ای جامع برقرار سازد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، فرهاد رستگارنسب «رئیس مرکز رصد اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور» و هیأت همراه با حضور در دفتر تبلیغات اسلامی، از نزدیک در جریان فعالیت های این نهاد حوزوی قرار گرفت.
این جلسه با حضور جمعی از مدیران دفتر تبلیغات اسلامی و به دعوت اداره کل رصد و تعاملات راهبردی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی در سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی برگزار شد.
در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نظرزاده «رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی» و نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی»، توضیحاتی پیرامون معرفی سامانه های اطلاعاتی دفتر و مرکز ملی ارائه کردند.
در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی» نکاتی را در خصوص ظرفیت های مرکز ملی پاسخگویی، در تولید و تحلیل اطلاعات مربوط به نوع و پرسش های ورودی مرکز بیان کرد و همچنین، حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعتمداری «مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی»، اطلاعات کاملی در خصوص سامانه های اطلاعاتی تبلیغ و رصدهای محیطی مبلغان ارائه کردند.
در ادامه جلسه، جواد محمد صالحی «مدیرکل رصد و تعاملات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی» بر اهداف این جلسه اشاره و اظهار داشت: این دیدار با هدف آشناسازی مدیران محترم سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با ظرفیت های خاص دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه تولید داده، اطلاعات و حتی دانش محیطی در عرصه فرهنگی – اجتماعی کشور، برنامه ریزی و هماهنگ شد.
وی با اشاره به ضرورت حضور فعال دفتر تبلیغات اسلامی در مراکز کلیدی رصدی کشور گفت: با عنایت به اهمیت و جایگاه ویژه رصد در رویکرد مساله محور دفتر، ارتباط با مراکز اصلی رصدی کشور به منظور تبادل اطلاعات به روز و جامع در حوزه آسیب های فرهنگی - اجتماعی در دستور کار اداره کل رصد و تعاملات راهبردی قرار گرفته است. از جمله مهمترین این مراکز می توان به سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اشاره کرد که به دلیل جایگاه حاکمیتی، به عنوان شاهراه اطلاعاتی دسترسی کلان به حجم انبوه و به روزی از داده ها را دارند.
رستگارنسب «رئیس مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور» نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تشکیل چنین جلساتی، در خصوص یکپارچه‌سازی داده‌های مراکز تصریح کرد: رویکرد ما حمایت از مراکزی است که تولید داده می‌کنند. به هر حال، اولین گام در هر سیستمی شناخت وضعیت آن ها است.
وی افزود: ما هم در شناخت وضعیت مسائل اجتماعی کشور و هم در سیاست‌گذاری آن و نیز در تدوین برنامه‌های عملی و  بازاندیشی راه‌هایی که تاکنون رفته‌ایم، نیازمند داده‌های متقن، جزئی و طولی هستیم؛ این سه خصوصیت از عناصر کلیدی تولید «داده» است.
رستگارنسب اظهار داشت: بسیاری از دستگاه‌ها داده تولید می‌کنند ولی بعد از یکی دو سال آن را رها می‌کنند، عده‌ای دیگر داده تولید می‌کنند ولی متکی به منابع یا روش معتبر نیستند، برخی دستگاه‌ها هم داده تولید می‌کنند ولی داده جزئی نیست، یعنی در مرحله مداخله و انجام، اگر داده جزئی نباشد، برخورد و عمل هم، کلی و بی‌نتیجه خواهد بود.
وی، استانداردسازی داده‌های تولیدشده را یکی از اهداف مهم مرکز رصد اجتماعی برشمرد و گفت: نوعی از داده وجود دارد که به‌عنوان نمونه در دفتر تبلیغات اسلامی، بهزیستی یا پلیس 110 با آن مواجه هستیم و آن ناشی از خوداظهاری اشخاص می‌باشد و این یک منبع قابل توجهی است.
رئیس مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در اینجا، این است که باید این داده‌ها یکجا تلفیق شوند و نظام مسائل را شکل دهد و فقط با داده‌های یک مرکز، نظام مسائل آسیب‌ها قابل احصاء نیست. مرکز رصد اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور یکی از رسالت‌هایش همین تلفیق داده‌ها و تدوین نظام مسائل اجتماعی کشور می‌باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور این آمادگی را دارد که جهت ایجاد زیرساخت‌ها و هم‌بستگی داده مراکز و استاندارد‌سازی آن، تدوین نظام تعامل لازم با دفتر تبلیغات اسلامی را در قالب تفاهم نامه ای جامع برقرار سازد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما