جمعه 10 فروردين 1403   13:33:19

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشستی مورد تأکید واقع شد؛

ایجاد زمینه های تعامل و همکاری میان پژوهشکده اسلام تمدنی، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و میزکار تخصصی توسعه و تعمیق قرآنی

  • خلاصه :نشست صمیمانه مسئولین میز کار تخصصی توسعه و تعمیق قرآنی با مدیرکل پژوهش و رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی و همچنین مسئولین اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، در ابتدای این جلسه، سیدمجید ظهیری رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی و مدیران گروه ها و ادارات این پژوهشکده ضمن بیان زمینه های همکاری با میز قرآن به دستاوردهای قرآنی پژوهشکده اشاره کرد و ظرفیت های پژوهشکده اسلام تمدنی در جهت تعمیق قرآنی تبیین نمود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس کارگروه مرجعیت علمی قرآن، گزارشی از فعالیت این کارگروه در ارتباط بین قرآن و علوم ارائه داد.
وی با تبیین اجمالی منشور مرجعیت علمی قرآن کریم، این نقشه راه را حاصل تلاش های سه ساله کارگروه مرجعیت در جهت تولید ادبیات مرجعیت علمی قرآن کریم دانست و در مسیر گفتمان سازی، خواستار مشارکت اعضای پژوهشکده اسلام تمدنی در تحقق قرآنی سازی علوم و مرجعیت علمی قرآن گردید.
سپس حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده، رئیس میز کار تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در تبیین هدف این دیدار اظهار داشت: میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی با هدف ارتقای فرهنگ قرآن در میان علما، طلاب و خانواده های آنها تصمیم گرفته است تا تمام دستاوردهای قرآنی چندین ساله خویش را در اختیار حوزه های علمیه قرار دهد.
وی در مورد چگونگی بهره گیری از قرآن در علوم انسانی و اسلامی بیان داشت: میز قرآن با تشکیل کار گروه مرجعیت علمی قرآن توانسته است تا کنون مطالعات اولیه این کار را انجام و منشور آن را تهیه نماید و چندین پروژه را نیز در دست تدوین دارد. همچنین برگزاری همایش ملی مرجعیت علمی قرآن نیز در دستور کار میز قرآن قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده در خصوص فعالیت قرآنی در عرصه فضای مجازی افزود: دفتر تبلیغات از طریق پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن غنی ترین پرتال قرآنی را در فضای اینترنت راه اندازی نموده است که امروز به عنوان بزرگ ترین منبع برای قرآن پژوهان می باشد. همچنین بخشی از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نیز به پاسخگویی پرسش های قرآنی اختصاص یافته است.
وی همچنین تشکیل گروه تخصصی قرآن از میان مبلغان را از دیگر توانمندی های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و از ظرفیت های پژوهشکده اسلام تمدنی در زمینه همکاری با میز قرآن استقبال کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما