جمعه 31 فروردين 1403   13:00:00

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مروری بر کتاب «لاتور در ایران» اثری تهیه شده در دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :کتاب لاتور در ایران اثر محمدرضا مالکی بروجنی با تلاش انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) به چاپ رسید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) (تبلیغ نیوز)، این نوشتار دومین اثر منتشر شده دانشگاه ناظر به اندیشه‌های برونو لاتور است. اثر اول با عنوان «پایان جامعه، آغاز جمع» مجموعه مقالاتی درباره اندیشه‌های لاتور را در بر می‌گیرد، در حالی که این اثر در بر دارنده سخنرانی‌ها، گفتگوها و ارائه‌های لاتور در ایران است به نحوی که استمرار اندیشه‌های ذکر شده‌ی او در اثر اول است.
دانشگاه باقرالعلوم(ع) و «قطب بنیادهای نظری» دفتر تبلیغات اسلامی نظر به وظیفه خطیر خود و با توجه به اهتمام در تولید علوم انسانی-اسلامی تمام تلاش خود را مصروف پویایی و زایایی در عرصه علوم انسانی-اسلامی داشته و در این عرصه از هیچ امعان نظر به اندیشه‌های مطرح روز دنیا فروگذار نکرده است.
«کارگروه گفتمان‌سازی» علوم انسانی-اسلامی ذیل همین قطب وظیفه بررسی و معرفی اندیشه‌های نو، کارا و مورد توجه جامعه علمی جهانی که در ایران مورد غفلت واقع شده را به دوش می‌کشد. پروفسور برونو لاتور یکی از این اندیشمندان است.
گفتنی است برونو لاتور که او را گاهی با عنوان فیلسوف، گاهی جامعه‌شناس و گاهی انسان‌شناس می‌شناسند، در سال 2007 میلادی دهمین دانشمند پرارجاع در علوم انسانی شناخته شده است. این امر شاید مهم‌تر جلوه کند وقتی بدانید او در جامعه‌شناسی بلافصله بعد از کسانی مثل فوکو، بوردیو، دریدا، گیدنز، گافمن هابرماس و وبر قرار گرفته است. لاتور در جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، فلسفه و مخصوصاً مطالعات علم و فناوری حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما