پنجشنبه 9 فروردين 1403   13:16:50

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد:

کتاب «شیوه مواجهه بزرگان دین در حل مشکلات زوجین» منتشر می شود

  • خلاصه :عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تألیف کتاب «شیوه مواجهه بزرگان دین در حل مشکلات زوجین» خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حسین قاضی خانی به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات در گفت و گو با خبرنگار ما از اتمام پروژه «شیوه مواجهه بزرگان دین در حل مشکلات زوجین» خبر داد و اظهار داشت: مراحل ارزیابی و کارهای علمی چاپ آن در حال انجام است.

وی گفت: در این پژوهش، هدف این بوده که رسول خدا(ص) و ائمه(ع) به عنوان بزرگان دینی ما شیوۀ مواجهه آنها با اختلاف های میان همسران که باعث می شد زندگی آنها به چالش دچار شود، مورد بررسی قرار دهیم.

عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که این اثر از 5 فصل تشکیل شده است، تصریح کرد: در یک فصل از این اثر، بحث‌های پیشگیرانه قبل از وقوع ازدواج مطرح شده است، یعنی از زمانی که یک فرد می خواهد به ازدواج بیاندیشد و برای خود همسری برگزیند، از نگاه معصومان(ع) چه ویژگی‌هایی را باید مد نظر داشته باشد تا زندگی آینده وی دچار مشکل نشود.

وی افزود: در فصل بعدی، این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است که بعد از وقوع ازدواج و شروع زندگی مشترک، زوجین چه شیوه‌های رفتاری و اخلاقی را در پیش بگیرند و در زندگی خود چگونه با همدیگر کنار بیایند که دچار اختلاف و مشکلات مرتبط با آن نشوند.

قاضی خانی با بیان این که در این اثر به راهکارهایی جهت رفع اختلاف زوجین از منظر بزرگان دین پرداخته شده است، اظهار داشت: فصل بعدی، مربوط به زمانی است که زوجین به اختلاف دچار شده اند و به هر دلیلی یا قبلا ازدواج آنها بر مبنای صحیح نبوده یا در زندگی دچار مشکلاتی شدند و با هم به اختلاف دچار شده اند که در این زمان ها، بزرگان دینی ما با این مسئله چگونه مواجه می شدند و تلاش آنها بر چه چیزی بود؛ لذا راهکارهایی که از سوی بزرگان یا در زندگی خود یا در زندگی نزدیکان خود یا زمانی که بزرگان دین ما مثل پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) به عنوان حاکم هستند و مردم سراغ اینها می‌آیند و مشکلات خود را مطرح می کنند و راهکار می خواهند، چگونه با این مشکلات مواجه می شدند و زوجین را با چه راهکارهایی برای رهایی از مشکلات آشنا می کردند.

وی گفت: در این فصل، راهکارهای مختلفی ارائه شده است، حتی مسائل مرتبط با جدایی زوجین که معمولاً در مواقعی که وقتی اختلاف ها پیش می‌آید و در زندگی خیلی نمود پیدا می کند را بررسی کردیم.

عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: فصل‌بندی که برای آن درنظر گرفتیم 5 فصل است که فصل یک را از نظر محتوایی توضیح دادم یک فصل هم مباحث مقدماتی و کلیات و... است و فصل آخر جمع‌بندی، اصول و راهکارها را سعی کردیم نشان دهیم.

وی با بیان این که این پروژه، از مصوبات قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی است، خاطرنشان کرد: مراحل ارزیابی این اثر به اتمام رسیده و ان شاءالله پس از کارهای اصلاحی، مراحل چاپ انجام خواهد شد؛ امید است که این اثر در سال جاری منتشر و روانه بازار نشر شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما