پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:36:22

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشست میز خانواده با اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین تبیین شد:

ضرورت ارائه محتوای فاخر به زبان هنر در جامعه

  • خلاصه :رئیس میز خانواده دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به فعالیت های تبلیغ نوین و تأثیرگذاری محتوایی که در جامعه خواهد داشت، باید توجه بیشتری به آن شود و ضرورت دارد در قالب های مختلف، محتوای فاخر به زبان هنر بیان شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سالاری فر «رییس میز تخصصی خانواده قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی» در نشست این میز با اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه، ضمن تقدیر از فعالیت های این اداره کل از برنامه ریزی هدفمند و بسترسازی های مناسب جهت حل مسئله میز در زمینه های تبلیغ رسانه ای، مکتوب و هنری، مجازی و برگزاری همایش‌ها در این زمینه تشکر کرد.

وی گفت: با توجه به فعالیت های تبلیغ نوین و تأثیرگذاری محتوایی آن که در جامعه خواهد داشت، باید توجه بیشتری به آن شود و ضرورت دارد در قالب‌های مختلف، محتوای فاخر به زبان هنر بیان شود.

در ادامه اباذر جعفری «مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه» با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل تصریح کرد: گروه های تبلیغ نوین ظرفیت بسیار گسترده ای در زمینه فعالیت در عرصه های مختلف تبلیغ نوین را دارند که در صورت حمایت میز، این فعالیت ها می توانند از لحاظ کمی و کیفی گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به این که مبلغان با حداقل هزینه، بهترین محتوا را تولید می‌کنند، افزود: فعالیت های تبلیغی مبلغان بیشتر جنبه اخلاص و انجام وظیفه تبلیغی دارد و سعی می کنند با کمترین هزینه، بهترین محتوا را تولید و منتشر کنند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین ملکی «رییس اداره تبلیغ مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه» به برخی از فعالیت های این اداره با موضوع خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: محتواهای تولید شده با موضوع خانواده از ۱۳ طرح در قالب های گرافیک(عکس نوشته، اینفوگرافی)، متن (متن کوتاه و مقاله اینترنتی، پرسش و پاسخ) و کلیپ(صوتی و فتو کلیپ) تولید شده است.

وی گفت: اداره تبلیغ مجازی در سال ۱۳۹۷ با هدایت گروه های فعال به سمت موضوعات اولویت دار، گروه هایی که از جهت علمی، محتوایی و مهارت در قالب های تولیدی برتر بوده اند را به ارائه طرح در موضوع خانواده تشویق نموده است که نتیجه آن ارائه ۱۳ طرح از ۱۱ گروه تبلیغی است.

محمدتقی استیری «رییس اداره فعالیت های رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه»، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های تبلیغ رسانه‌ای تصریح کرد: تعامل اداره فعالیت های رسانه ای با میز خانواده، یکی از تعامل‌های تأثیرگذار در حوزه تولیدات رسانه ای می باشد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ بستر سازی لازم برای تولیدات رسانه ای با هدف ساماندهی گروه های تبلیغی رسانه ای و بهره مندی از مشاوره های محتوایی میز مذکور در دستور کار قرار گرفته است. در این خصوص، تولیداتی از قبیل فیلم کوتاه، انیمیشن و موشن گرافی و... در راستای حل مسئله مطرح شده از ناحیه میز خانواده صورت گرفته است؛ این تولیدات توسط سه گروه تبلیغی انجام شده و در فضای مجازی بازتاب قابل قبولی داشته است؛ حمایت میز خانواده از مبلغان رسانه ای می تواند منجر به تولید محصولاتی با کیفیت در سطح ملی شود.

رییس اداره فعالیت های رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه اظهار داشت: اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای در تعاملی که با اداره تبلیغ نوین داشته است، توانست چندین اثر در خصوص مسائل خانواده و متناظر با موضوع میز خانواده را در حوزه جنات نوین تولید کند و این خود، راهکاری برای ارتقاء تولیدات می باشد و امید است که میز خانواده با تصویب طرح های اداره رسانه و ایجاد سفارش نامه های جدید، این اداره را در تولید آثار رسانه ای هدفمند و تأثیرگذار یاری نماید.

در ادامه جواد دلاوری «مسئول بخش مکتوب و هنری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه» ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این بخش خاطرنشان کرد: اداره مکتوب و هنری در قالب های اینفوگرافی، پوستر، با موضوع اختلافات خانوادگی و پیشگیری از آن، تولید چهار کمیک استریپ و تولید ۶۰ مجموعه از پوسترها با موضوع مهارت های زندگی، فعالیت داشته است.

وی از میز خانواده استفاده از ظرفیت های مکتوب در جهت تولید محصولات در قالب های متنوع همچون داستان بلند، کوتاه، تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافی، نرم افزار را خواستار شد.

گفتنی است که تولیدات موشن گرافی، فیلم کوتاه، راه اندازی سامانه مشاوره در پیشگیری طلاق، ایجاد کانال و شبکه های اجتماعی با رویکرد پاسخ و مشاوره در امور خانواده، از برنامه هایی بودند که در این جلسه قرار بر پیگیری آنها شد تا فعالیت های اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین به ثمر برسد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما