جمعه 31 فروردين 1403   08:15:57

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

«شبِ مسعود» در قم

  • خلاصه :«شب مسعود»، بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام مسعود دیانی با حضور چهره‌های علمی،‌ رسانه‌ای، حوزوی و خانواده آن مرحوم در مجتمع آموزشی تربیتی هدایت قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در ابتدای این برنامه حجت الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد قرآن پژوه و دانشیار دانشگاه تهران خاطراتی از آشنایی‌اش با مرحود دیانی ذکر کرد و گفت: حیف که ایشان را دیر شناختم. دیانی در کارش بسیار دغدغه‌مند و جدی بود. چند نوبت بنده را دعوت کرد برای حضور در برنامه سوره اما هر نوبت کاری پیش آمد تا خبر بیماریش را شنیدم، شب عاشورا آخرین رویارویی ما با یکدیگر بود، یک ساعت و سی دقیقه صحبت و گریه کردیم. ایشان بسیار اهل خرد و اندیشه‌ورزی بود.
دومین سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بود. وی در وصف مرحوم دیانی گفت: دیانی در گفتن حقیقت شجاع بود و مسیرش را با صراحت اعلام می‌کرد و در میدان فرهنگ همه جانبه و با تمام توان حضور داشت. آنچه ما در تلویزیون می‌بینیم تنها نماد و شمایلی از اوست. دیانی از رویش‌های انقلاب بودند. البته که از دست دادن او ضایعه‌ای‌ست اما از این دست طلبه‌ها بسیار است. هر کدام که می‌افتند دیگری بلند می‌شود و پرچم او را بالا نگاه می دارد.
در ادامه دکتر مسعود معینی‌پور معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و مدیر سابق شبکه چهار سیما به بیان نحوه شکل گیری برنامه سوره و شکل و فرم آن پرداخت و گفت: مرحوم دیانی زیاد بر امام حسین(ع) گریه کرد و زیاد برای امام حسین(ع) گریاند. آشنایی ما به دهه هشتاد بر می‌گشت وقتی من مجله «خشت اول» و ایشان «چند نفر طلبه» را کار می کرد. هر دو شور و دغدغه‌های طلبگی داشتیم.
وی خاطر نشان کرد: ایشان چند ویژگی داشت اول اینکه ذهن عمیق و غریب و غیوری داشت. ما نسبت به مسائل اجتماعی، بحران فکر داریم. دغدغه برنامه سوره همین مسائل اجتماعی بود. ایشان مسایل اجتماعی را از زبان قرآن بیان می‌کرد. 
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی افزود: ویژگی دیگر ایشان این بود که قلم گیرایی داشت. ما اکنون در برنامه‌های فرهنگی سیما بحران ادبیات داریم و نیروهایی مانند ایشان غنیمت هستند. از دیگر ویژگی‌های ایشان روحیه بسیار لطیف‌شان بود که این نکته نیز بخاطر مطالعات ادبی ایشان بود. 
همچنین در این مراسم، محمد ناصرزاده مدیر اسبق نشریه استعدادهای درخشان و فعال فرهنگی، مرحوم دیانی را از سلسله‌ای دانست که جعفر بن ابی طالب سر سلسله آن است و گفت: دیانی مانند جعفر بن ابی طالب مهاجرت داشت. مهاجرت به حوزه و مدیای تلویزیون. ویژگی دیگر او که بسیار به جعفر بن ابی طالب شبیه‌اش می‌کرد مهمترین ویژگی او یعنی تبلیغ بود. او مقید بود به الهیات عملی و با منطق مخاطب مطلب را ارائه می‌کرد و همین باعث پذیرش سخن و موضعش می‌شد.
«شب مسعود» با اجرای سید محمد جواد شرافت، به همت معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، پخش کلیپ‌هایی از برنامه سوره مرحوم دیانی و با همکاری حوزه هنری استان قم و مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم برگزار شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما