چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   08:42:51

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حجت الاسلام سرلک در گفتگو با ستاد خبری جشنواره فیلم اشراق:

«جشنواره فیلم اشراق» میدان تمرین ورود به عرصه سینما است

  • خلاصه :کارشناس امور دینی گفت: سینما هنر و ابزار انتقال است و کار تبلیغ دین هم انتقال است و به واقع مجموعه‌ای از هنر‌های ترکیبی پیچیده است که در اثر گزاری بر مخاطب بی بدیل است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم اشراق بیان داشت: خدا قوت به کسانی که در حال برگزاری این جشنواره هستند. جشنواره یک ظرف و ابزار است و جهت ها و کیفیت آن خیلی مهم است و مهم تر این است که این جشنواره کدام مسئله را می خواهد حل کند. بسیاری از جشنواره ها جشنواره باز شده اند ، یعنی بودجه ای دارند و اتفاقات خوبی هم رخ می دهد ولی مسئله ای را حل نمی کند.

وی در ادامه افزود: جشنواره، ظرف جریان سازی است مخصوصا با این مشکلات و کمبودهایی که در کشور داریم  باید اولویت ها را بشناسیم تا بتوانیم بر اساس اولویت ها حرکت کنیم.

این کارشناس امور دینی گفت که تمرکز جشنواره باید بر روی حل مسائل باشد و ابراز داشت: جشنواره باید تمرکزش بر حل مسائل موجود جامعه و معضلاتی باشد که مسیرهای ما را دچار چالش می‌کند و در واقع باید ناظر به حل مسئله باشد. شورای سیاستگزاری که در جشنواره‌ها حضور دارند باید نظارت کند و بپرسد که هدف شما چیست و چه مسئله‌ای را می‌خواهید حل کنید و باید بعد از آن هم پروسه اثر بخشی آن را دنبال کند.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک در رابطه با جشنواره فیلم اشراق بیان داشت: جشنواره فیلم اشراق از این جهت که طلاب هنرمند را مورد توجه قرار داده خیلی مهم است ولی از آن مهم‌تر این است که چه مسئله‌ای از مسائل را می‌خواهد حل کند و این افراد را به چه مسئله ای می‌خواهد سوق دهد. جشنواره فیلم اشراق در نسبت با سینما یک میدان تمرین برای کسانی است که می‌خواهند در فضای سینمای حرفه ای وارد شوند و ورود به چنین جشنواره‌ای به آنها خیلی کمک می‌کند.

این کارشناس هنر و رسانه در مورد وجه تشابه هنر و تبلیغ ابراز داشت: سینما، هنر و ابزار انتقال است و تبلیغ دین هم کارش انتقال است و به واقع سینما یک مجموعه ای از هنرهای ترکیبی پیچیده است و در اثرگزاری بر روی مخاطب بی بدیل است به همین خاطر روحانیت و طلاب حوزه علمیه باید به سینما نزدیک شوند و کسی که کار تبلیغی می کند نمی تواند بی خیال سینما شود. مقام معظم رهبری تعابیر فوق‌العاده ای راجع به ضرورت و مفید بودن این کار بیان فرموده اند.

وی در رابطه با سینمای ایران تصریح کرد: سینمای ایران از لحاظ تکنیک رو به رشد است و نشانه آن هم موفیقت تولید انیمیشن است منتها ضعف جدی ما در فیلنامه است و سینمای ایران متاسفانه هم پای انقلاب جلو نرفته است و با اینکه در جنبه هایی رشد کرده ولی از جریان اصلی انقلاب عقب مانده است ونتوانسته به جنب های مختلف انقلاب بپردازد و در سینمای دفاع مقدس هم چنین است و روح دفاع مقدس در آن دمیده نشده و نتوانسته به جنبه های مختلف آن بپردازد.

این محقق حوزوی در مورد طلاب بیان داشت: طلبه ای که به سینما نزدیک می شود باید به نقش خودش توجه داشته باشد. نقش طلبه در واقع هدایت گری است و اگر از جنس دیگری بخواهد به سینما ورود کند موفق نمی شود.

وی در پایان افزود: در حال حاضر میدان فرهنگ ما در وسط جنگ است و یک زد و خورد فکری، فرهنگی، هنری وجود دارد و من امیدوارم که با نگاه های زلال و ذهن باز و خلاق بتوانیم به تولیداتی برسیم که در این هماوردی، ما دست برتر را داشته باشیم و ان شاء الله فرهنگ ایرانی اسلامی ما روز به روز افتخار آمیزتر شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما