پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:55:13

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در دیداری میان مدیر شبکه قرآن و معاون مهر دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد:

از نگاه ویژه رئیس جدید رسانه ملی به قم تا طراحی “بانک پیام ” مورد تاکید مقام معظم رهبری

  • خلاصه :معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری پیامی برای اهل رسانه داشتند که در آن مبتنی بودن برنامه های رسانه ای بر «پیام محوری» مورد تأکید واقع شد، از طراحی بانک پیام جهت استفاده اهالی رسانه در این معاونت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی «معاون فضای مجازی، هنر و رسانه (مهر) دفتر تبلیغات اسلامی» در نشست با دکتر محمدحسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با معرفی دفتر تبلیغات اسلامی و سابقه فعالیت های هنری این دفتر تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی در مهرماه ۱۳۹۷ تاکید کردند که حضور در فضای مجازی باید یک حضور جریان‌ساز باشد.

وی افزود: پس از فرمایش‌ رهبر معظم انقلاب درباره حضور جریان‌ساز در فضای مجازی و همچنین ضرورت هم‌افزایی‌ بین فعالان و گروه‌های فرهنگی فعال در فضای مجازی، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه ماموریت‌ها و اهداف خود را بازتعریف کرد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه (مهر) دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: پایش، رصد و آینده‌پژوهی فضای مجازی، تعامل، هم‌افزایی و حمایت از فعالان و فعالیت‌های فضای مجازی، بسترسازی، شبکه‌سازی، آموزش‌های عمومی و تخصصی ویژه فعالان فرهنگی، گفتمان‌سازی و تاسیس انجمن‌های نخبگانی، تولید و نشر تولیدات فاخر از جمله اهداف و فعالیت هایی اداره کل فضای مجازی این معاونت است.

وی با اشاره به فعالیت های رسانه ای معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی و آمادگی جهت همکاری بیشتر با رسانه ملی گفت: در سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری پیامی برای اهل رسانه داشتند که در آن مبتنی بودن برنامه های رسانه ای بر «پیام محوری» مورد تأکید واقع شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی اظهار کرد: تاکنون در این رابطه کار جدی و همه گیری انجام نشده و هیچ وقت یک کار سازمان یافته با موضوع پیام محوری تولیدات رسانه ای در سازمان صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی صورت نگرفته است.

وی حوزه های علمیه را دارای مسئولیت پیام رسانی دانست و گفت: اگرچه در سال های اخیر طلاب در تولیدات رسانه ای ورود داشته اند، اما عمده فعالیت آنان در حوزه مسائل فرمی، تکنیکال و قالبی بوده و این درحالی است که مسئولیت اصلی آنان تولید و طراحی پیام رسانه ای می باشد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه (مهر) دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در این راستا پروژه ای را طراحی کردیم با عنوان «بانک پیام» که سامانه ای برای ارائه پیام تولیدات رسانه ای است؛ این پیام یک گزاره خبری روشن و واضح است که کمترین امکان تفسیر شدن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: از این پس تهیه کنندگان تولیدات رسانه ای می توانند با انتخاب خود و بر اساس یکی از این پیام ها اقدام به تولید محصول کنند.

محمدحسین کشکولی «مدیر شبکه قرآن و معارف سیما» نیز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این شبکه آماده همکاری و استفاده از ظرفیت های مبلغان رسانه ای معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به نگاه ویژه رئیس جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به قم گفت: در دوره جدید رسانه ملی، همدلی و همکاری خوبی میان مدیران شبکه های مختلف وجود دارد که نهادهای فرهنگی و حوزوی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما