پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:23:05

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی؛

سوگواره مجازی «اشراق» برگزار می شود

  • خلاصه :رییس اداره همکاری های فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری سوگواره مجازی «اشراق» با هدف جمع آوری و انسجام تولیدکنندگان رسانه ای و ترویج مسئله اولویت دار آن سال نسبت به فضای عاشورایی به همت این معاونت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبیلغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی حاجیانی در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان این که این سوگواره در شش سال گذشته ذیل اداره کل تبلیغ نوین برگزار می شد، اظهار داشت: این سوگواره در 6 بخش تولیدی، هنرهای تجسمی، تولیدات رسانه ای، شعر و ادبیات، بازی، نرم افزار و ایده های نو برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این سوگواره، فعالان فضای مجازی در رقابتی به تولید و نشر آثار خود در این فضا خواهند کرد و با ارسال آثار به این سوگواره در فضای رقابتی حرکت می کنند.

رییس اداره همکاری های فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، هدف از برگزاری سوگواره مجازی «اشراق» را جمع آوری و انسجام تولیدکنندگان رسانه ای و ترویج مسئله اولویت دار آن سال نسبت به فضای عاشورایی عنوان و تصریح کرد: در حال انتخاب شعار هفتمین سوگواره هستیم و برنامه های جانبی، اعم از کارگاه ها و نشست های علمی و تخصصی که در کنار این سوگواره برگزار می شود، رشد دهنده تولیدات رسانه های خواهد بود.

وی با بیان اینکه در کنار این سوگواره مجازی، برای اولین سال سوگواره کنشگران عاشورایی برگزار خواهد شد، افزود: در واقع این سوگواره، امسال به بخش کنشگری فضای مجازی و کنشگران رسانه های نوین می پردازد؛ با برگزاری این سوگواره، میان کنشگرانی که در فضای مجازی درباره عاشورا و قیام امام حسین(ع) در حال نشر محتوا هستند، رقابتی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی اظهار داشت: در اولین سوگواره کنشگران عاشورایی، قسمت های مختلفی داریم که یک قسمت کنشگران فعال و فرصت ساز هستند که خودشان ایجاد بحث کرده و در فضای مجازی مؤثر هستند؛ یک قسمت، پاسخگو و تعاملی بوده که نسبت به واکنش ها، شبهات و سؤالاتی که مخاطبان در حوزه عاشورا و امام حسین(ع) دارند، پاسخگو هستند.

وی گفت: در بخشی از این سوگواره، کنشکران حامی هستند که از تولیدات و کنش های عاشورایی در فضای مجازی حمایت کرده و از رشد و کمک به ضریب خوردن و دیده شدن این تولیدات در فضای مجازی پشتیبانی می کنند. 

رییس اداره همکاری های فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به بخش بین الملل تصریح کرد: در این سوگواره، میان کنشگرانی که در حوزه بین الملل در عرضه محتوای عاشورایی و امام حسین(ع) کار می کنند، رقابت شکل می گیرد و کنشگران برتر این حوزه هم معرفی می شوند.

وی به بخش دریافت ایده های نو در سوگواره مجازی «اشراق» پرداخت و افزود: در این سوگواره، بخش ویژه ای را درباره ایده های نو در نظر گرفته ایم که علی رغم اینکه در موضوعی درباره عاشورا، چه بسا در فضای رسانه ای دچار تکرار شدیم و به یک ضرب آهنگ جدیدی در فضای پرداخت به موضوعات محرم و عاشورا نیاز داریم، بخش ویژه «ایده های نو» کمک می کند تا کسانی که ایده های جدیدی در فضای کنشگری در فضای مجازی دارند، بهتر دیده شده و به آنها اهمیت داده شود و این رخداد بهتر رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی با بیان اینکه سوگواره مذکور به صورت عمومی برگزار می شود، اظهار داشت: به زودی سایت، آئین نامه و قوانین شرکت در سوگواره «اشراق» اعلام خواهد شد؛ در روز عرفه که آیین افتتاحیه سوگواره مجازی «اشراق» است، رسماً از سایت این سوگواره رونمایی می شود و آئین نامه و قوانین به صورت مفصل منتشر خواهد شد.

وی از اعلام فراخوان هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» در روز عرفه خبر داد و گفت: این سوگواره در ماه محرم و صفر فعال است و بعد از بازه زمانی مذکور، آیین اختتامیه این سوگواره برگزار می شود و امسال این آئین بصورت جداگانه برگزار می شود و فراخوان در روز عرفه اعلام خواهد شد.

رییس اداره همکاری های فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به زمان و مکان برگزاری سوگواره مجازی اشراق خاطرنشان کرد: موضوعات و ریز موضوعات در محورهای پیشنهادی منتشر می شود و برترین کنشگران و بهترین آثار هم از نظر اثرگذاری بر مخاطب انتخاب خواهد شد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما