جمعه 31 فروردين 1403   14:17:04

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

نشست بازخوانی تجارب رسانه ای فتنه 88 برگزار شد

  • خلاصه :نشست بازخوانی تجارب رسانه ای فتنه 88 به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور وحید یامین پور و محمد حسن روزی طلب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، نشست بازخوانی تجارب رسانه ای فتنه 88 با حضور وحید یامین پور و محمد حسن روزی طلب ، معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه وحید یامین پور با بیان اینکه فتنه 88 یک غافل گیری برای سازمان های امنیتی و رسانه ای بود، گفت: صدا و سیما  قبل از ماجرا 88 فکر چنین فتنه ای را نمی‌کرد و پس از ماجرا نیز هیچ طرح و نقشی جهت بازتاب و واکاوی آن نداشت. در همین جهت ما یک برنامه ای را به نام دیروز امروز فردا از اردیبهشت سال 88 شروع کردیم که از شبکه سوم سیما بخش می‌شد و تنها برنامه سیاسی صدا و سیما در آن زمان بود.
این فعال رسانه ادامه داد: سوالی که از من زیاد پرسیده می‌شود این است که موضوعات، میهمانان و متون مصاحبه و حتی سؤالاتی که در چنین برنامه جریان سازی از مهمانان پرسیده و مطرح می‌شود، از کدام اتاق و خط فکری نشأت می‌گیرد؛ حقیقت این است که هیچ اتاق فکری در پشت آنها وجود ندارد و در خصوص موضع گیری، انتخاب مخاطب، انتخاب مهمانان برنامه و... کسی به ما مشاوره نمی‌داد و به طور خودجوش و طی مشورت با چند نفر موضوعات انتخاب می‌شدند.
یامین پور ضعف مدیریتی در میان مدیران ارشد سازمان صدا و سیما را بلایی دانست که به آن مبتلا هستیم و در این خصوص تصریح کرد: پس از به روی آنتن رفتن هفت یا هشت قسمت از برنامه دیروز امروز فردا و دریافت بازخورد هایی از مردم، رسانه های بیگانه و حتی برخی از رسانه های داخلی موازی با جریان فتنه، سازمان صدا و سیما متوجه اهمیت و جریان سازی برنامه ما شد.
این فعال رسانه ای یکی از مهم ترین تاثیرات برنامه دیروز امروز فردا  در آن دوران را بلا اثر ساختن رسانه ها و برنامه های بیگانه  برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه دیروز امروز فردا ابتکار عمل در جریان فتنه را از رسانه های غربی و بیگانه گرفت و بی پروا به بررسی  و واکاوری ابعاد گوناگون فتنه پرداخت، سبب توجه و جذب مخاطب و از سوی دیگر ریزش مخاطبان رسانه های غربی شد.
در ادامه، محمد حسن روزی طلب تاریخ پژوه و دیگر فعال رسانه ای حاضر در جلسه نکاتی را درباره سختی کار رسانه های انقلابی در جریان فتنه 88 بیان کرد.
وی عدم تردید و ایزولاسیون یک رسانه حقیقت طلب را امری مهم دانست و گفت: ما در آن زمان با اینکه بازخورد های متفاوتی را از کار خود دریافت می‌کردیم اما حداقل در یک جناح  مشغول فعالیت بوده و مطمئن بودیم که کارمان درست است، زیرا انتخابات درست برگزار شده و بر تردید خود چیره شده بودیم.
وی ادامه داد: صحت انتخابات به منزله حمایت از شخص خاصی نبود بلکه نشان دهنده صحت و درستی نظام جمهوری اسلامی بود.
معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، رها کردن و تنها ماندن برخی رسانه ها در بزنگاه 88 را نکته حائز اهمیت دیگری دانست و در این خصوص بیان کرد: ما در تابستان سال 88 دیدیم که تمامی حرف ها و گفت وگو های ما محدود به سه یا چهار نفر شده است و برای جلوگیری از این کار ما تمامی کسانی که از طرف مقام معظم رهبری ازسال 68 در سمت های مختلف منصوب شده بودند را برای مصاحبه و گفتگو انتخاب کردیم.
وی ادامه داد: پس از تماس با هریک و مطرح کردن موضوع با بازخورد تند آنها مواجه شدیم و هر کدام به بهانه ای از گفتگو با ما خودداری کردند و کسانی که در حال حاضر اعتقاد قوی به نهم دی دارند نماد مبارزه با فتنه شناخته می‌شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما