پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:43:42

(مهار تورم، رشد تولید)

print

تلاش ۷۰ساله آیت الله جوادی در تبلیغ دین

  • خلاصه :مدیر کل اسبق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امام صادق(ع) فرمودند: «با عالمی معاشرت کنید که شما را از پنج حالت به پنج حالت متحول کند، مِن الشَّکِّ إلی الیَقینِ ، و مِن الرِّیاءِ إلی الإخْلاصِ ، و مِن الرَّغْبَةِ إلی الرَّهبَةِ ، و مِن الکِبْرِ إلی التّواضُعِ ، و مِن الغِشِّ إلی النّصیحَةِ»، انصافا آیت الله جوادی این امتیازات پنجگانه را داراست.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین بهشتی نژاد در همایش هفتمین چهره تبلیغ ماندگار تبلیغی، آیت الله اسدالله جوادی که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد با اشاره به آیه ۱۱ سوره مبارکه مجادله " یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ"، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش و نکوداشت چهره های تبلیغی استان اصفهان به تبیین چهره علمی، معنوی و اخلاقی آیت الله جوادی پرداخت و اظهار داشت: نکات بسیار لطیفی در پیام هایی که از آیت الله مظاهری و آیت الله جنتی خوانده شد وجود داشت به ویژه در پیام آیت الله مظاهری به این مضمون از روایت که می فرماید: "عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا" اشاره شده‌است.
وی افزود: علمای شیعه ما مرزبانانی هستند که در همان نقطه و سنگری که دشمن به آن حمله کرده سنگر گرفته اند و به دشمن فرصت تعرض به ضعفای شیعه نمی دهند و ظاهرا در روایتی دیگر از امام هادی(ع) نیز آمده است که می فرماید: "فضلیت چنین عالمی هزار هزار برابر بالاتر از آن سربازی است که در مرز رم می جنگد".
استاد حوزه با بیان فضیلت و برتری علمای شیعه در سنگربانی از مرزهای تفکر شیعی گفت: این به این معنا است که ارزش یک عالم دین که از تفکر جامعه و ضعفای شیعه مرزبانی می کند بالاتر است، زیرا آن سربازی که در مرز می جنگد از ابدان شیعه دفاع می کند اما آن عالم از دین شیعه دفاع می نماید.
وی اضافه کرد: آیت الله جوادی، شخصیتی است که نزدیک به یک قرن در فضای اسلام و قرآن و روحانیت تنفس کرده و شخصیت این عالم در این فضا شکل گرفته است و بیش از ۷۰ سال در قامت و کسوت یک روحانی مرزبانی و دفاع از تشیع نموده است.
حجت الاسلام و المسلمین بهشتی نژاد با تأکید بر تاثیر عوامل مختلف در شکل گیری و رشد شخصیت علمایی هم چون آیت الله جوادی تصریح کرد: این شخصیت یک باره ایجاد نشده بلکه باید ببینیم خاستگاه این شکل گیری به کجا منتسب است، البته یک خاستگاه تربیتی مربوط به بهره مندی از مربیان، صاحب نفسان، عارفان و عالمان است و یکی از موفقیت ها و توفیقاتی که خداوند نصیب آیت الله جوادی نموده است بهره مندی از اساتید و مربیان بزرگ می باشد.
وی خاطر نشان کرد: این بهره مندی به گونه ای است که اکنون سینه پر این عالم بسیاری از آن اسرار را از آن عالمان بزرگ دربردارد و تربیت یافته علمای بزرگی هم چون آیت الله ارباب، آیت الله علی شیرزای، آیت الله آقا ملاهاشم جنتی پدر آیت الله احمد جنتی و آیت الله مصطفی بهشتی می باشد و چنین حلقه اتصال و جمع نورانی بوده است که آیت الله جوادی برخی را به صورت تلمیذ و بعضی را به عنوان مصاحبت با آنها انیس بوده است.
مدیر کل اسبق سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه به بهره مندی آیت الله جوادی از اساتید و علمایی هم چون آیت الله گلپایگانی و آیت الله ادیب نیز اشاره کرد و افزود: تنها کمالات علمی مهم نیست، بلکه مهم این است که مصاحبت و شاگردی این بزرگان شخصیت آیت الله جوادی را هم از نظر علمی و بیشتر از نظر معنوی و اخلاقی تبدیل به یک نفس موثر کرد.
وی اضافه کرد: قرن ها می گذرد و نقطه اعتماد و اتکاء جامعه اسلامی در ادوار گذشته و نقطه اعتماد مردم برای گرفتن معارف الهی و اخلاق الهی، روحانیت بوده است و مردم به چهره های روحانی اعتماد می کردند و دین و اخلاق و درس زندگی خود را می گرفتند.
حجت الاسلام و المسلمین بهشتی نژاد با بیان روایتی از امام صادق(ع) در باب علما عنوان کرد: روایت است که فرمودند: " با عالمی معاشرت کنید که شما را از پنج حالت به پنج حالت متحول کند" مِن الشَّکِّ إلی الیَقینِ ، و مِن الرِّیاءِ إلی الإخْلاصِ ، و مِن الرَّغْبَةِ إلی الرَّهبَةِ ، و مِن الکِبْرِ إلی التّواضُعِ ، و مِن الغِشِّ إلی النّصیحَةِ".
وی خاطر نشان کرد: انصافا آیت الله جوادی این امتیازات پنجگانه را ده ها سال است که دارا می باشد و یکی از پشتوانه های مهمی که منطقه غرب اصفهان در اختیار دارد شخصیت ایشان است.
مدرس حوزه به تلاش های علمی چندین ساله آیت الله جوادی در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: آن چنان که به یاد داریم از سال ۶۹ با همان توان جسمی که داشتند علاوه بر حضور در حوزه، در دانشگاه نیز تدریس می کردند و در دانشگاه صنعتی رسما به عنوان مدرس حضور می یافتند.
حجت الاسلام و المسلمین بهشتی نژاد با تأکید بر تاثیر برکات حضور این عالم در انجام امور خیریه و عام المنفعه تصریح کرد: اعتمادی که مردم به آیت الله جوادی دارند سبب شده است بسیاری از کارهای خیر و به ویژه مراکز حوزوی و بسیاری از مراکز خیریه،تقویت شود و هم چنان وجود این عالم ، یک وجود مبارک و ذی نفع و پربرکت است.
وی اضافه کرد: امتیاز مضاعفی که در کنار این امتیاز علمی و اخلاقی و عملی از آن بهره مند می باشد، برخورداری از یک سرمایه عزیزی است که در راه انقلاب و آرمان های انقلاب تقدیم کرده و پدر شهید بودن این عالم است که به طور قطع مقام این عالم را دو چندان می کند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما