جمعه 10 فروردين 1403   15:09:44

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد:

تلاش برای معرفی شخصیت علمی شیخ عیسی قاسم به جهان اسلام

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: لازم است که در کنار شخصیت سیاسی، شخصیت اخلاقی، ایجابی و علمی شیخ عیسی قاسم هم مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» در جمع طلاب بحرینی و مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار شیخ عیسی قاسم که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و همکاری مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، ضمن آشنایی با فعالیت های این پژوهشگاه اظهار داشت: لازم است که در کنار شخصیت سیاسی، شخصیت اخلاقی، ایجابی و علمی شیخ عیسی قاسم هم مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: ما به دنبال بازنشر آثار ایشان نیستیم، بلکه هدف بازنمایی شخصیت ایشان است و همچنین تلاش شود که بخش هایی از آثار ایشان که منتشر نشده، چاپ شود و اگر کتاب های ایشان به صورت متفرقه چاپ شده اند، ابتدا جمع آوری و سپس به صورت یک موسوعه چاپ شوند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیشنهاداتی از جمله مصاحبه با شاگردان شیخ عیسی قاسم، درخواست مقاله در خصوص زندگی شیخ عیس قاسم از شاگردان ایشان و انتشار آن، افزایش مراودات علمی و معرفتی طرفین و مراودات دو سویه برای چاپ و انتشار آثار طرفین، توجه به مسائل مشترک و ارائه راه حل را ارائه کرد.
* تهدیدات تمدن امروزی غرب جهان اسلام را مورد تهدید قرار داده است
وی به تهدیدات تمدن امروزی غرب اشاره کرد که جهان اسلام را مورد تهدید قرار داده است و افزود: جهانی سازی فرهنگی که غرب اکنون به دنبال آن است، بسیار خطرناک است؛ این فرهنگ هم در سال های گذشته تحت تأثیر موسیقی و فیلم های هالیوودی آسیب جدی دیده است. متأسفانه غرب به سرعت به سمت حساسیت زدایی برخی تابوهای اجتماعی می رود که هم خود غرب و هم جهان اسلام را مورد تهدید قرار می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: در این میان، رسالت حوزه و نهادهای مرتبط سنگین تر می شود و لازم است به انواع سلایق در گروه های سنی مختلف توجه شود و هم در مسائل ارتباطی، پیوند عاطفی مناسبی صورت گیرد.
وی گفت: طبق آمار رسمی این طور نیست آهنگ رشد الحاد معنادار باشد، بلکه رشد ادیان توحیدی هم رو به رشد بوده است و هنوز عصر طلایی دین داری وجود دارد. ابزارها همانطور که برای الحاد است، برای اهل ایمان هم می تواند مفید باشد.
* تدوین موسوعه شیخ عیسی قاسم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» با تسلیت شهدای شیراز و گرامیداشت شهدای اسلام در ایران و دیگر کشورهای اسلامی، وجه سیاسی و تمدنی شیخ قاسم را مورد توجه قرار دارد و ضمن اشاره به موسوعه های انجام گرفته قبلی پژوهشگاه اظهار امیدواری کرد که در آینده بتوانیم موسوعه ای از اندیشه های این عالم عامل در پژوهشگاه آماده سازی کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که برای برطرف کردن ابهامات پژوهشگران در خصوص شناخت سیره زندگی شیخ عیسی قاسم، زمینه ملاقات محققان این پژوهشگاه با ایشان فراهم شود.
در ابتدای این نشست، شیخ حسینی «رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» با اشاره به موسوعه های منتشر شده از طرف پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال های گذشته به تعاملات پژوهشگاه با علمای بحرینی پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در صدد است با توجه به شخصیت علمی شیخ عیسی قاسم که اصالت بحرینی دارد، موسوعه ای از فعالیت های ایشان را جمع آوری و منتشر کند.
شایان ذکر است شیخ عیسی قاسم از تدوین گران قانون اساسی بحرین، نماینده مجلس بحرین و از بنیانگذاران جمعیت بیداری اسلامی است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما