پنجشنبه 9 فروردين 1403   21:25:14

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «بررسی و نقد تعدد قائمیت در جریان انحرافی احمد اسماعیل» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «بررسی و نقد تعدد قائمیت در جریان انحرافی احمد اسماعیل» اثر مسلم کامیاب در 275 صفحه به چاپ رسید.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، کتاب «بررسی و نقد تعدد قائمیت در جریان انحرافی احمد اسماعیل» اثر مسلم کامیاب است که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 275 صفحه منتشر شد.
در متون روایی بر اساس استناد به کلام معصومان(ع)، امام دوازدهم دارای القاب متعددی هستند. یکی از مشهورترین آن القاب «قائم» است. از آنجا که بار معنایی لقب مذکور با قیام و گسترش عدالت پیوند خورده است، در طول تاریخ مدعیان دروغین مهدوی در تلاش بوده اند خود را مصداق این لقب عنوان کنند.
جریان مدعی یمانی معاصر، به رهبری فردی موسوم به «احمد اسماعیل بصری» با به کارگیری روش هایی ناصحیح مانند تأویل گرایی، تقطیع روایات و استناد به نصوص متشابه روایی، به قائمیت نامبرده معتقدند.
اثر پیش رو با رویکرد حدیثی به واکاوی واژه قائم و اثبات انحصار آن به امام دوازدهم و نقد ادعاهای جریان پیش گفته پرداخته است.
ساختار اثر
این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ در فصل اول ضمن مفهوم شناسی و پیشینه ای از مدعیان قائمیت (دوران حکومت بنی امیه، عباسیان، پس از عباسیان تا دوران معاصر)، به زیست نامه احمد اسماعیل بصیری پرداخته شده است.
نویسنده در فصل دوم که به «بررسی لقب قائم» اختصاص یافته است، لقب قائم در منابع حدیثی فریقین را بررسی کرده و به قائمیت اهل بیت(ع) و انحصار در امام مهدی(عج) می پردازد.
«بررسی ادعاها و ادله روایی مدعی یمانی در تعدد قائم» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب مذکور است که در ابتدای این فصل ضمن استناد به نصوص متشابه، مباحثی در خصوص ضابطه مند نبودن در استناد به روایات و تقطیع روایات مطرح شده و به تعدد در نقل روایات نامرتبط و استناد به متون نامعتبر اشاره شده است.
در ادامه در 12 گفتار به مباحثی از جمله اثبات تعدد قائمیت با استناد به روایات تعداد اوصیا، با استناد به احادیث مهدیین، با استناد به روایات نشانه های ظهور، با استناد به روایات نام مهدی(عج)، با استناد به روایات تقابل قائم با مخالفان، با استناد به ادعیه مهدوی، با استناد به روایات جهل نسب، با استناد به اوصاف ظاهری، با استناد به ذریه قائم، با استناد به نهی از قیام و با استناد به روایات مدت حکومت امام زمان(عج) پرداخته شده است.
علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/  مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما