سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   23:53:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

همایش ملی «اخلاق امداد و نجات» برگزار می شود

  • خلاصه :همایش ملی «اخلاق امداد و نجات» با همکاری پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و جمعیت هلال احمر در سال جاری برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، نخستین جلسه کمیته همایش «اخلاق امداد و نجات» با حضور مدیران پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و آیت‌الله معزی «نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر» و معاونت پژوهشی جمعیت هلال احمر برگزار شد.
در این جلسه مجازی، احمد شاکرنژاد «رئیس پژوهشکده اخلاق و معنویت»، حجت الاسلام والمسلمین حسن بوسلیکی «دبیر علمی همایش»، همچنین مدیر گروه اخلاق پژوهشکده، رئیس اداره پژوهش پژوهشکده اخلاق و معنویت و آیت‌الله عبدالحسین معزی «نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و رئیس همایش»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری «معاون فرهنگی جمعیت هلال احمر و دبیر اجرایی این همایش» و نیز محمدرضا امیری طهرانی از طرف جمعیت هلال احمر حضور داشتند.
در این جلسه، آیت‌الله معزی تصریح کرد: هدف اصلی جمعیت هلال احمر، تسکین آلام بشری در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و یا دست‌ساز بشر است.
وی افزود: گرچه ایران نیز عضو برخی سازمان‌های بین‌المللی از جمله صلیب سرخ جهانی است، ولی در زمینه همکاری با آن‌ها، ملاحظات فرهنگی و دینی خود را دارد که پرداختن به آن‌ها نیازمند برگزاری همایش مستقلی است. در واقع، منظور از برگزاری این همایش، ارتقاء اخلاق فردی و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در امدادگران جمعیت هلال احمر است.
حجت الاسلام والمسلمین بوسلیکی در ابتدا با اشاره به کلیاتی از طرح همایش، پنل‌ها و محورهای اخلاق امداد و نجات را تبیین کرد و در ادامه، دکتر امیری با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی در این زمینه، درخصوص اولویت‌گذاری پنل‌ها و محورهای همایش نکاتی را اظهار داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین فجری نیز با توجه به یکصدمین سالگرد تأسیس هلال احمر، بر لزوم برگزاری این همایش در پاییز یا زمستان سال جاری و سفارش مقاله و فراخوان مقاله در این زمینه تأکید کرد.
در ادامه این جلسه مجازی، دبیران علمی و اجرایی و دست اندرکاران همایش، دیدگاه‌های خود را درباره اعضای شورای علمی و نیز اولویت‌های اجرایی همایش ارائه کردند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما