چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   15:08:18

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

دومین جلسه معاونت پژوهش پژوهشگاه و مدیران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن برگزار شد

  • خلاصه :دومین جلسه معاونت پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیران پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به منظور بررسی کلان برنامه های پژوهشکده برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، در ادامه جلسات معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با پژوهشکده ها، دومین جلسه با موضوع بررسی کلان برنامه های پژوهشگاه با حضور حجج اسلام والمسلمین الهی نژاد «معاون پژوهشی پژوهشگاه»، صالحی امیری «رییس گروه برنامه ریزی و ارزیابی معاونت پژوهش»، یوسفی مقدم «رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن»، مدبر «مدیر گروه تفسیر قرآن»، عیسی زاده «مدیر گروه فرهنگنامه های قرآنی»، محمدی «مدیر گروه علوم قرآنی»، علیزاده موسوی(پژوهشگر گروه مطالعات تطبیقی»، موسوی عبادی «دبیر کارگروه مرجعیت علمی قرآن کریم» و آقایان جوزدانی «رییس اداره فناوری پژوهشکده»، عابدی «رییس اداره امور پژوهشی پژوهشکده» و گراوند «کارشناس امور پژوهشی معاونت پژوهش» در این پژوهشکده برگزار شد.
در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد، یکی از برنامه های معاونت پژوهش را اجرایی و عملیاتی نمودن کلان برنامه ها دانست و اظهار داشت: کلان برنامه ها باید طوری طراحی شود تا در آینده به صورت کتابچه قابل عرضه به ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت علوم به عنوان راهبردی و نقشه راه پژوهشگاه باشد.
در ادامه، صالحی امیری، پس از تعریف کلان برنامه و تفاوت آن با کلان پروژه، گفت: پروژه ها و برنامه های ذیل کلان برنامه باید قبل از ارسال به قطب کنترل شود و اگر معیارهای مورد نظر را نداشته باشد، به قطب ارسال نمی شود و سعی بر این است هم گروه و هم عضو هیأت علمی مرجعیت علمی پیدا کنند.
سپس، رئیس پژوهشکده و مدیران گروها به ارائه توضیح در خصوص کلان برنامه ها پرداختند که عناوین این کلان برنامه ها عبارتند از: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دارای نه کلان برنامه نظیر کلان برنامه های گروه علوم قرآنی با عناوین (روش شناسی مطالعات قرآنی، پاسخ به شبهات علوم قرآنی) و کلان برنامه های گروه تفسیر با عناوین (تربیت اخلاقی قرآن بنیان، سبک زندگی اجتماعی قرآن، مرجعیت علمی قرآن، و نظام اخلاقی قرآن) و کلان برنامه های گروه فرهنگنامه های قرآنی با عناوین (فرهنگنامه های تخصصی قرآنی و فرهنگنامه سبک زندگی) و کلان برنامه گروه مطالعات تطبیقی با عنوان (نقد مطالعات قرآنی خاورشناسان با رویکرد گونه شناسی).
با توجه به ملاحظات و ابهامات در خصوص لزوم تدوین کلان برنامه ها و همسانی عناوین کلان برنامه ها با عناوین قطب ها و میزها توضیحاتی مطرح گردید. در این جلسه، پیشنهاد شد کلان برنامه های پژوهشکده مذکور بازبینی و اصلاح گردد و مجدداً به معاونت پژوهشی پژوهشگاه ارسال شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما