جمعه 10 فروردين 1403   00:53:35

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در کمیسیون تخصصی «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم» تبیین شد:

در مدیریت رسانه ای و فضای مجازی با ضعف های جدی رو به رو هستیم

  • خلاصه :عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم» گفت: ما در مدیریت رسانه ای و فضای مجازی با ضعف های جدی رو به رو هستیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین هاشمیان در آیین اختتامیه همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، به گزارشی از کمیسیون تخصصی «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم» پرداخت و اظهار داشت: ما با تحلیلی که در محتوای بیانیه گام دوم انقلاب داریم، هم در مقام فهم و هم در مقام تبیین چرایی و همینطور سیاست پردازی برای رسیدن به اهداف بیانیه سه رکن جدی پیش رو داریم.

وی با بیان این که یک رکن بحث امیدافزایی است، گفت: دوم مدیریت جهادی و سوم جوان گرایی است، در مقالاتی که در این کمیسیون ارائه شد، تلاش بر این بود که این سه رکن را اولاً تبیین کنیم و ثانیاً عناصر مرتبط با این سه رکن از جمله فضای مجازی، هنر، مطالعات اجتماعی و رسانه را مورد تأکید قرار دهیم.

رئیس کمیسیون «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم» تصریح کرد: فضای مجازی و امید افزایی توسط دکتر اسماعیلی ارائه و در آن تأکید شد که بیانیه گام دوم انقلاب در فضای امیدآفرینی تدوین شده و اکنون زمینه هجمه به این امید در فضای مجازی است که در این مقاله به خوبی ابعاد این عملیات رسانه ای با تأکید بر فضای مجازی مطرح شده و به راهکارهایی در جهت مقابله این بحث پرداخته شد.

وی افزود: محور دیگر بحث، تصویر پردازی بود که دو مقاله در این فضا داشتیم که یک مقاله با عنوان «جهاد آکادمیک برای اقامه جهاد امید آفرینی بود که با یک نگاه انتقادی بحث مدیریت تصویر را به چالش کشیده بود و معتقد بود در این وقایع اخیر بعد از موشک باران پایگاه آمریکایی که ما دست برنده را داشتیم ولی در مدیریت رسانه ای با ضعف جدی رو به رو بودیم و آورده های خود را نتوانستیم مضاعف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به این که در حوزه مدیریت جهادی مقاله ای با عنوان «تأملی در نسبت بیانیه گام دوم انقلاب و مدیریت جهادی» ارائه شد، اظهار داشت: نگارنده این مقاله سه مسأله سرشت انقلاب، سرگذشت انقلاب و سرنوشت انقلاب را مورد تأکید قرار داده و بحث مدیریت جهادی و سبک مدیریت حضرت امام(ره) و تأسیس 11 نهاد جهادی تا اوایل دهه 60 را مورد اشاره قرار داده بود.

وی گفت: در محور بعدی مقاله ای تحت عنوان «چیستی و چرایی و چگونگی جوان گرایی در گام دوم انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری» ارائه شد که تأکید می‌ کرد نباید جوان گرایی را در چارچوب فرد و در چارچوب سن ببینیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد: همین طور در مقاله ای به ظرفیت هنر و سینما برای تمدن سازی پرداخته شده بود که عنوان این مقاله «سینما و بیانیه گام دوم انقلاب» بود و در این مقاله نیز به مطالب مهمی اشاره شده بود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما