جمعه 10 فروردين 1403   01:07:22

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

همایش «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها» فراخوان شد

  • خلاصه :فراخوان همایش «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، همایش «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها» به دنبال آن است که با ایجاد محملی برای محققان, زمینه‌ساز ارائه گونه‌شناسی، تحلیل و ارزیابی علمی از این پدیده باشد.

همایش مذکور گامی مقدماتی در جهت ارائه شاخصه‌ های کارآمد برای تشخیص انواع معنویت‌ ها و مشخص‌ سازی نسبت آنها با معنویت اسلامی است و در قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طراحی شده و مدیریت علمی و اجرای آن بر عهده پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

این همایش ملّی با همکاری اداره همکاری‌های علمی و بین‌الملل این پژوهشگاه به عنوان یک همایش علمی و در سطح ملی در حال اخذ مجوز ISC است.

 * محورهای همایش
محورهای این همایش عبارت از گونه شناسی معنویت‌های نوظهور، علل گسترش جریان‌های معنوی نوظهور، آسیب‌شناسی شیوه‌های مواجهه با معنویت‌های نوظهور، تکنیک‌های عملی مؤثر برای مواجهه با گسترش معنویت‌های نوظهور، مرز بدعت و نوآوری در معنویت‌گرایی، نسبت معنویت‌های نوظهور با معنویت اسلامی، تأثیر معنویت‌های نوظهور بر سبک زندگی دینی، نقش رسانه و فضای مجازی در پیدایش و گسترش معنویت‌های نوظهور، نقد معنویت‌‌های نوظهور از دریچه دیگر ادیان، ریشه های تاریخی معنویت‌های نوظهور در ایران و جهان، جریان‌شناسی منتقدان معنویت‌های نوظهور، نقش زنان در معنویت‌های نوظهور، گسترش معنویت‌های نوظهور از طریق علوم جدید و آسیب‌شناسی آن، نقد آموزه‌ها و شخصیت‌ها و جریان‌های مطرح در معنویت‌های نوظهور و معنویت‌های نوظهور و چالش‌های حقوقی آن می باشند.

 * مهلت ارسال چکیده مقالات
علاقه مندان برای شرکت در این فراخوان تا 31 شهریورماه 98 فرصت دارند چکیده مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند و آخرین مهلت ارسال مقالات 30 آبان ماه 98 می باشد.

* زمان برگزاری همایش
همایش «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها» 8 اسفندماه 98 برگزار خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما