پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:38:54

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن:

فعالیت‌های قرآنی از دستاوردهای عظیم دفتر تبلیغات اسلامی است

  • خلاصه :رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، گفت: نمایشگاه دستاوردهای قرانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قرآن با گردآوری تمام آثار قرآنی که از سوی این نهاد حوزوی تدوین شده نشان از دستاورد عظیم آن است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: قرآن از جمله نعمت هایی است که خداوند به ما بندگان عطا کرده و امیدواریم توفیق قدردانی از این نعمت های بزرگ را داشته و همواره شکرگزار آن باشیم.

وی با بیان اینکه جای نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی در گذشته حس می شد، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر ظرفیت عظیم دفتر تبلیغات اسلامی است که این دستاوردها به تمام کشور معرفی می شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به دستاوردهای علمی ـ پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره و تصریح کرد: ۱۵ اثر مکتوب مرکز پژوهشی، ۲۸ اثر قرآنی، ۱۴۱ پایان نامه و ۳۲ مقاله علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از جمله این دستاوردهاست و همچنین نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز ۸۸ اثر و مرکز فرهنگی هنری ۳ کتاب منتشر کرده است.

وی با بیان این که اصل برگزاری نمایشگاه بر این است که آثار جدید در اختیار مخاطبان قرار گیرد، افزود: از آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، ۱۴ نرم افزار موبایلی جدید است که در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد؛ همچنین پرتال جامع علوم و معارف قرآنی چند زبانه شده است و به زودی افتتاح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم اظهار داشت: علاوه بر این ها، ۱۴ فرهنگنامه تخصصی با رویکرد قرآنی فراهم شده است که در موضوعات اخلاق، معنویات، هنر، تاریخ، مطالعات اجتماعی، سیاست و امنیت رونمایی خواهد شد؛ ۱۵ عنوان کتاب جدید هم توسط پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در این نمایشگاه عرضه شده و علاوه بر آن، ۳۰ عنوان کتاب در دست نشر داریم که برای سال آینده منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه نمایشگاه ها برای ارائه جدیدترین دستاوردهاست، اما از آنجایی که این نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای اولین بار است که برپا شده، باید آثار قرآنی سال های گذشته این نهاد بزرگ حوزوی هم در آن عرضه شود.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما