جمعه 10 فروردين 1403   18:12:57

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در موسسه معصومیه خواهران صورت گرفت:

چهارشنبه های تعالی و بالندگی

  • خلاصه : رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران گفت: طلاب نباید از عرصه اجتماعی غافل باشند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی غلامی، رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران در مراسم آغاز ترم دوم تحصیلی این مؤسسه ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در این مراسم گفت: برحسب دغدغه طلاب با همت معاونت فرهنگی مؤسسه و کارگروه تحول امور طلاب و فارغ التحصیلان نشستی را خدمت معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات بودیم و ایده هایی برای نحوه استفاده بهینه از فرصتها مرور و مجموع نظرات کارشناسی نمایندگان طلاب اخذ شد و برحسب نظرسنجی ها قرار شد یک برنامه پویا و مؤثر و منتج به مهارت افزایی را در ساعات فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: قرار بر این است که با رویکرد مسئله محورانه و مبتنی بر نیازهایی که طلاب اعلام کرده اند همچنین رویکرد تهذیبی اخلاقی در 45 دقیقه ابتدایی از یک استاد اخلاق استفاده کنیم سپس براساس اولویت، کارگاه ها را تشکیل خواهیم داد که این کارگاه ها در عرصه های مختلف برگزار می شود.

رئیس مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران گفت: سه جلسه از این کارگاه ها به صورت حضوری در چهارشنبه های تعالی و بالندگی برگزار خواهد شد و دو جلسه بعدی هم به صورت مجازی در غیر از روزهای چهارشنبه  اجرا می شود و اگر نیاز باشد تا  5 جلسه هم می توانیم جلسات مجازی را در غیر از روزهای چهارشنبه اجرا کنیم. 

غلامی بیان کرد: همه برنامه های یک هفته مؤسسه پیرامون موضوعی که قرار است در جلسه اخلاق ارائه شود برنامه ریزی و ساماندهی می شود  و تابلوها و برنامه های اساتید و ... معطوف به عنوان موضوع اخلاقی هفته خواهد بود و هر نکته ای که در موضوعات اخلاقی مورد نیاز طلاب باشد عنوان چهارشنبه های تعالی و بالندگی خواهد بود. مثلا اگر بحث درباره اخلاق رذیله غرور باشد مدیران گروه های هر رشته مطلبی را از منظر دانشی خودشان درباره این موضوع آماده خواهند کرد و از منظر علوم تربیتی و روان شناسی و ... مورد بحث قرار می گیرد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران با بیان اینکه طلاب نباید از عرصه اجتماعی غافل باشند و فهم آنان از میدان کم باشد، اظهار داشت: عقلانیت و حکمت دینی در کنار جبران خلا عاطفی در برخورد با افراد گرفتار در ناهنجاری های اجتماعی جزء لوازم امور تبلیغی است و افراد مذهبی باید رفتار توام با کرامت و تامین عاطفی با این اقشار برخورد کنند و از زدن برچسب هایی مانند بی دین و... به شدت باید پرهیز شود. 

غلامی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: إِذَا ظَهَرَتِ اَلْبِدَعُ فِي أُمَّتِي فَلْيُظْهِرِ اَلْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ؛ زمانى كه در امتم بدعتها هويدا گشت بر عالم است كه علم خويش را آشكار كند، هر كه نكند لعنت خدا بر او باد. 

براساس این روایت اگر علم و دانش ما طلاب در محیط مقدس حوزه کارکرد و اثرگذاری اجتماعی نداشته باشد و در مسیر حل مشکل ناهنجاری ها به کار نیاید آن وقت مصداق این روایت پیامبر(ص) خواهیم بود. 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما