پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   15:29:20

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

اولین شماره فصلنامه «فلسفه حقوق» منتشر شد

  • خلاصه :انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) اولین شماره فصلنامه «فلسفه حقوق» را با هدف تولید علم در سطح ملی و بین‌المللی منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفترتبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، فصلنامه «فلسفه حقوق»، به عنوان اولین فصلنامه علمی در حوزه فلسفه حقوق است که از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به عنوان دانشگاه پیشرو در حوزه فلسفه حقوق منتشر می‌شود. ارتقاء سطح علمی این فصلنامه جهت تولید علم در سطح ملی و بین‌المللی، جزء اهداف این فصل‌نامه است.
این فصلنامه در پی فراهم کردن بستر پژوهشی برای اساتید، دانشجویان و پژوهشگران به منظور اشتراک‌گذاری آخرین یافتههای علمی خود در ارتباط با «فلسفه حقوق با تأکید بر مبانی اسلامی» می‌باشد. 
انتظار می‌رود این فصلنامه سهمی در ارتقاء دانش فلسفه حقوق و پیشبرد اهداف کلان جامعه علمی داشته باشد و راه‌حل‌های دقیق و مدونی در خصوص چالش‌ها و مسائل نظری و عملی پیش روی این رشته در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی ارائه دهد. 
به این منظور، هیأت تحریریه فصلنامه با افتخار از تمامی پژوهشگران این عرصه دعوت می‌کند مقالات ارزنده خود در زمینه فلسفه حقوق را جهت انتشار به سامانه فصلنامه به نشانی http://phlq.bou.ac.ir ارسال کنند.
شماره اول فصلنامه «فلسفه حقوق» در هفت مقاله تنظیم شده که عناوین این مقالات عبارت‌اند از: «عینی گرایی در حقوق و تشخیص قضایی» نوشته احمد واعظی، «دیرینه شناسی مفهوم حاکمیت با تاکید بر روش دیرینه شناسی دانش میشل فوکو» اثر حمید رحیمی‌نژاد و محمد جواهری طهرانی، «بنیادهای تقدس مالکیت خصوصی در فلسفه محافظه‌کار» نوشته سعید اسلامی، «نظریه هنجاری دادرسی اساسی؛ بازخوانی ظرفیت قانون‌گذاری بر اساس نظریه خطابات قانونیه» اثر سید احسان رفیعی علوی و محسن نوروزی، «بررسی تحلیلی - انتقادی تعهدات دولت‌ها در رهیافت توسعه پایدار در چارچوب الگوی 2030» نوشته هاله حسینی اکبرنژاد و حوریه حسینی اکبرنژاد، «امکان سنجی تحول در تحقیقات حقوقی با تاملی بر پدیدار آموزش علم حقوق در ایران» به قلم محمدرضا اصغری شورستانی و محمدرضا مرادیان نیری، و «سازگاری حقوق اسلامی با کدیفیکاسیون؛ امکان یا امتناع؟» نوشته مهدی مرادی برلیان.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما