پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:51:03

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با همکاری مرکز آخوند خراسانی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) صورت گرفت؛

برگزاری وبینار تخصصی «روش شناسی مطالعات اسلامی میان رشته ای در جهان عرب»

  • خلاصه :وبینار تخصصی «روش شناسی مطالعات اسلامی میان رشته ای در جهان عرب» با همکاری مرکز تخصصی آخوند خراسانی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، وبینار تخصصی روش شناسی مطالعات اسلامی میان رشته ای در جهان عرب با همکاری گروه آموزشی فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی و معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

در این وبینار، ابراهیم داوودی «مدیر گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز تخصصی آخوند خراسانی» به  ضرورت روش شناسی مطالعات اسلامی در میان نواندیشان معاصر عرب اشاره کرد و سپس هوشنگ استادی «دبیر علمی این جلسه و پژوهشگر پژوهشکده اسلام تمدنی» به معرفی اهداف گروه آموزشی فرهنگ و مطالعات اسلامی در باب مباحث جدید روش شناسی نواندیشان دینی عرب مطالبی را بیان کرد.

در ادامه، تورج زینی‌وند «استاد گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه رازی کرمانشاه»، به تببین دو محور؛ تعریف، تاریخچه، ضرورت و اهمیت کاربست مطالعات میان رشته ای در علوم اسلامی پرداخت و بر مطالعات میان رشته‌ای تأکید کرد و گفت: مطالعه روش تحقیق علوم اسلامی درگذر تاریخ، بیانگر این حقیقت است که آن علوم، علی‌رغم دستاوردهای درخشان علمی و فرهنگی فراوان، با چالش هاییی مواجه بوده اند اما امروزه دیگر، شناخت عالمانه، دقیق و روشمند این علوم از یک جهت خاص یا یک زاویه محدود و محصور، امکان‌پذیر نیست.

وی ضمن اشاره به جریان های فکری حاکم بر اندیشه معاصر عربی و اسباب پیدایش آنها به معرفی شخصیت های برجسته و تاثیرگذار نواندیش در این زمینه پرداخت و گفت: این نوگرایان عرب‌، با بهره‌گیری از علوم متعدد و مدرن، دستاوردهای مثبتی در حوزه اسلامی به بار آورده اند.

علاقه مندان جهت مطالعه متن کامل این خبر می توانند به سایت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما