پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:07:53

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی:

انقلاب اسلامی ایران ریشه در فرهنگ ناب زهرایی دارد

  • خلاصه :معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را ریشه در فرهنگ ناب زهرایی دانست و گفت: باید با حرکت علمی و عملی خود و تبیین و ترویج ارزش‌های وحیانی و فرهنگ ناب علوی، پایه‌های علمی و عملی انقلاب را محکم‌تر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی در گفت و گویی ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت زهرا(س) و دهه مبارک فجر، به روایت «فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر» اشاره کرد و اظهار داشت:  اگر کسی به درستی نسبت به حضرت فاطمه(س) شناخت پیدا کند، شب قدر را درک خواهد کرد؛ امام صادق(ع) در این روایت به علاقه‌مندانی که می‌خواهند مسیر تکامل را طی کرده و به ساحل نجات برسند می‌فرماید که برای طی این مسیر باید به نورانیت حضرت زهرا(س) متصل شوند.

وی با تأکید بر اهمیت و ارزش مراسمات و بزرگداشت‌هایی که برای اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، گفت: کارکرد این مناسک‌ها این است که مسیر شناخت اهل‌بیت(ع) را هموار می سازد، چون آن‌چه که از خود این مراسمات مهم‌تر بوده، جنبه شناختی و معرفتی زندگی اهل بیت(ع) است؛ هر اندزه که نورانیت آن‌ها بیشتر درک شود، زندگی فردی و اجتماعی افراد نورانی‌تر خواهد شد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در این مسیر وظیفه حوزویان و دانشگاهیان دوچندان است، تصریح کرد: ابتدا باید خود به نورانیت اهل بیت(ع) متصل شوند و سپس مسیر نورانیت دیگران را فراهم کنند؛ چون وقتی فردی از این معرفت و نورانیت بهره برده باشد، قطعاً می‌تواند جامعه علمی، کلاس درس، تبلیغ دینی، خانه و خانواده را نورانیت بخشیده و سامان دهد.

وی با بیان این که یکی از آورده‌های وصل به این نورانیت، انقلاب اسلامی ایران است، افزود: بدون شک اگر امام خمینی(ره) توانست چنین حرکت بزرگی را ایجاد کند - علیرغم فشارهای شدیدی که از اطراف و اکناف بر این حرکت وارد شده بود - به جهت نورانیتی بود که از منبع نور حضرت زهرا(س) و فرهنگ زهرایی گرفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی اظهار داشت: هرچه بتوانیم با این منبع بیشتر ارتباط پیدا کنیم، موفقیت ما بیشتر خواهد شد؛ همان‌گونه که ماه نورانیت خود را از خورشید می‌گیرد؛ هر چه این ارتباط بیشتر باشد، نورانیت آن بیشتر می‌شود.

وی گفت: در مباحث اجتماعی گفته می‌شود که انقلاب یک بار انجام می‌گیرد و به پایان می‌رسد اما چطور ما هنوز هم پس از 40 سال از انقلاب صحبت می‌کنیم؟ پاسخ این است که ابعاد دیگر این انقلاب هنوز به فعلیت نرسیده است؛ در چله دوم انقلاب باید با بهره‌گیری از نور اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) و آشنایی با معارفشان، نگارش کتاب‌ها، مقالات و رساله‌های متعدد در این راستا، ابعاد معرفتی خاندان وحی تبیین و ترویج شود تا با این اقدامات بتوانیم در به ثمر رسیدن گام دوم انقلاب کمک کنیم و نه تنها جامعه اسلامی ما، بلکه جامعه جهانی می‌تواند از آن بهره بگیرد.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اهمیت شناخت ابعاد فکری و عملی امام خمینی(ره) تصریح کرد: دلیل این‌که مقام معظم رهبری غالباً در سخنرانی‌های خود از شخصیت امام(ره) و ابعاد زندگی وی پرده برمی‌داردف این است که ایشان به نور زهرایی متصل شده است؛ لازم است که دانشگاهی مانند دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیشتر به تئوری‌پردازی در خصوص دیدگاه‌ها، نظریات و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در فرهنگ ناب زهرایی دارد و باید با حرکت علمی و عملی خود و تبیین و ترویج ارزش‌های وحیانی و فرهنگ ناب علوی، پایه‌های علمی و عملی انقلاب را محکم‌تر کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما