جمعه 10 فروردين 1403   02:50:30

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در مؤسسه معصومیه دفتر تبلیغات اسلامی؛

مراسم افتتاحیه دومین دوره «امامت پژوهی» برگزار شد

  • خلاصه :مدیر گروه رشته فلسفه و کلام اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین دوره «امامت پژوهی» گفت: با برگزاری این دوره برای خواهران، در صدد هستیم تا خواهران امامت پژوه در ایران و سطح جهان داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین مهدی زندیه در افتتاحیه دوره امامت پژوهی در خصوص نحوه برگزاری کلاس مجازی امامت پژوهی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کووید 19 برگزاری کلاس‌ها به صورت برخط( آنلاین) خواهد بود.

وی گفت: اگر آموزش مجازی از لحاظ سخت افزار و نرم افزار کامل باشد، می توان از این امکانات به خوبی استفاده کرد، البته به شرط اینکه طلبه به اندازه کافی دقت و پشتکار داشته باشند.

مدیر گروه رشته فلسفه و کلام اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه دفتر تبلیغات اسلامی، حضور اساتید مجرب را از محسنات این دوره دانست و تصریح کرد: با برگزاری دوره امامت پژوهی برای خواهران، إن شاءالله بتوانیم خواهران امامت پژوه در ایران و در سطح جهان داشته باشیم.  

وی با تأکید بر تلاش، دقت، مطالعه منابع و کتب در کسب مفاهیم و مطالب افزود: یک دانش پژوه موفق و امام پژوه زمانی موفق خواهد بود که هدفی را که انتخاب کرده است، رها نکند و مجدانه این راه دشوار را به سرانجام برساند.

حجت اسلام والمسلمین زندیه ضمن اشاره به اهمیت دوره امامت پژوهی در عصر حاضر اظهار داشت: اگر علوم حوزوی همراه با تهذیب نفس نباشد، قطعاً بدست آوردنی و تأثیرگذار نخواهد بود و نمی‌توان اندوخته قابل توجهی را کسب کرد؛ تمام کسانی که در این راه حرکت کرده‌اند و توفیقات الهی شامل حال آنها شده است بخاطر تهذیب نفس در کنار جدیت در کسب علوم حوزوی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر طلبه کوچکترین ضعفی در رفتار، گفتار و کردار خود داشته باشد و در صدد رفع آن نباشد، قطعاً توفیقاتش گرفته می شود، به گونه ای که نمی تواند به شایستگی مطالعه و تحقیق کند و موفق باشد؛ با تقوا و تهذیب نفس، راه برای کسب و درک علوم در راستای بحث امامت پژوهی هم باز خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما