پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   22:46:52

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

نشست «تحولات آمریکای لاتین با تأکید بر کشور بولیوی» برگزار شد

  • خلاصه :نشست «تحولات آمریکای لاتین با تأکید بر کشور بولیوی» با حضور سفیر سابق ایران در بولیوی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست «تحولات آمریکای لاتین با تأکید بر کشور بولیوی» با حضور سیدرضا طباطبائی «سفیر سابق ایران در بولیوی» و محمود استاد ولی «کارشناس آمریکای لاتین» در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.


وی، آمریکای لاتین را آزمایشگاه جهان عنوان کرد و گفت: آمریکای لاتین به سبب ویژگی‌های مردمی، فرهنگی، جغرافیایی، منابع نفت، معادن طلا و مواد معدنی دیگر، منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود، بدین جهت اکثر کشورها سعی دارند در آنجا حضور مؤثری داشته باشند.

سفیر سابق ایران در بولیوی به کشورهای مخالف سلطه آمریکا در آمریکای لاتین اشاره و تصریح کرد: کوبا، ونزوئلا و بولیوی از جمله کشورهایی هستند که در برابر سیاست‌ها و زیاده‌خواهی آمریکا ایستادگی کرده‌اند و عملاً در سطح بین الملل با امپریالیسم مبارزه می‌کنند.

وی افزود: دو عضو از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل از آمریکای لاتین است؛ بنابراین، مورالس «رییس جمهور پیشین بولیوی» از افرادی بود که در جلسه شورای امنیت در برابر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و به نفع ایران سخنرانی کرد.

طباطبائی، ونزوئلا را پرچمدار مبارزه با امپریالیسم در آمریکای لاتین خواند و خاطرنشان کرد: آمریکا از طریق مختلف همچون کودتا، انقلاب‌های رنگی، تحریم و فشار اقتصادی و در جدیدترین اقدام با مطرح کردن یک نفر به عنوان دولت خود خوانده تلاش کرده بر این منطقه مسلط شود.

وی به اهمیت حضور ایران در آمریکای لاتین اشاره و خاطرنشان کرد: غیر از آمریکا که با هدف سلطه جویی در آمریکای لاتین پایگاه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد، کشورهای دیگری مثل روسیه و ترکیه سعی می‌کنند در آنجا حضور جدی داشته باشند و با توجه به سابقه حضور مؤثر ایران در این منطقه، باید این سیاست ادامه پیدا کند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما