پنجشنبه 9 فروردين 1403   19:40:33

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مستبصر و اندیشمند مشهور شیعه:

اهل سنت قربانی حکومت های جور بوده و هست

  • خلاصه :مستبصر و اندیشمند مشهور شیعه، اهل سنت را قربانی حکومت های جور دانست و تصریح کرد: اهل سنت قربانی کم و زیاد کردن تاریخی هستند که امویان، عباسیان و بعد از آن عثمانی ها برای آن نوشتند و تاریخ را تحریف کردند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی( تبلیغ نیوز )، سید محمد تیجانی سماوی «مستبصر و اندیشمند مشهور شیعه» در جمع دانش پژوهان مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) دفتر تبلیغات اسلامی به تبیین آیه 144 سوره آل عمران پرداخت و اظهار داشت: این آیه، بیانگر یکی از سنت‌های الهی است که خداوند متعال امت‌های مختلف را مورد امتحان قرار می‌دهد.

وی گفت: خداوند متعال، امت حضرت موسی(ع) را آزمود، هنگامی که ایشان امت خود را به مدت چهل روز ترک کرد و آنها در این مدت گاوپرست شدند و از این امتحان سربلند بیرون نیامدند، امت حضرت عیسی(ع) نیز به دو دسته تقسیم شدند، برخی به ایشان مقام الوهیت دادند و برخی تهمت ناروا زدند.

نویسنده کتاب مشهور «آنگاه هدایت شدم» تصریح کرد: خداوند متعال، امت خاتم پیامبران را نیز آزمود، امت اسلامی با اهل بیت پیامبر(ص) آزموده شدند؛ اما آنها به تفرقه و چند دستگی دچار شدند و این وعده الهی است که قرآن می‌فرماید: آیا مردم گمان می‌کنند که آنها را به حال خود رها می‌کنیم و مورد آزمون قرار نمی‌دهیم؟

وی با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» افزود: شروع تفرقه و پراکندگی مسلمانان، مصیبت روز پنج شنبه است که ابن عباس این روز را این گونه نامگذاری کرده است.

تیجانی سماوی اظهار داشت: رسول خدا(ص) در بستر احتضار بودند که به اصحاب فرمودند: نزد من آیید تا چیزی را بنویسم که هرگز گمراه نشوید، اما یکی از صحابه گفت: پیامبر(ص) هذیان می‌گوید و بیماری بر ایشان غلبه پیدا کرده است؛ بعد از این، اصحاب با همدیگر به مجادله پرداختند که پیامبراکرم(ص) به اصحاب فرمودند: در حضور پیامبران مجادله جایز نیست، از حضور من خارج شوید.

وی به آیه «أَكثرهم لِلحقِّ كارِهون» اشاره کرد و یادآور شد: اختلاف و تفرقه در حضور رسول خدا(ص)، چهره حقیقی مسلمانان را تا امروز نمایان کرده است، چون اقلیتی طرفدار نوشتن وصیت از سوی پیامبر(ص) و آشکار شدن حقیقت بودند.

نویسنده کتاب مشهور «آنگاه هدایت شدم» به تبیین حدیث ثقلین پرداخت و تصریح کرد: جریان تفرقه در حضور رسول خدا(ص) را هر گونه تعبیر کنیم، طبق اعتقاد شیعه، حضرت قصد داشتند ولایت و امامت حضرت علی(ع) را تأکید کنند یا طبق دیدگاه اهل سنت که عمر بن خطاب نمی‌خواست پیامبراکرم(ص) خسته شوند و دوست داشتند ایشان استراحت کنند؛ به هر حال، نتیجه این جریان به سود ابلیس تمام شد، این که امت اسلام را همچون امت‌های گذشته به تفرقه دچار کرد و از حرکت در صراط مستقیم الهی بازداشت.

وی به دو گروه منقلبین و شاکرین در قرآن اشاره کرد و افزود: امت اسلام نیز از این دو گروه خارج نیستند و این تقابل در قرآن ذکر شده که می‌فرماید: «وَ قليلٌ مِن عِباديَ الشَّكور» شکرگزاران اندک هستند، در مقابل آیه دوم که می‌فرماید: «أَكثرهم لِلحقِّ كارِهون» اکثریت حق را نمی‌پسندند.

تیجانی سماوی، امام خمینی(ره)را مظهر هدایت در این زمان خواند و اظهار داشت: ایشان در نوفل لوشاتو که بودند، بنده روزهای جمعه خدمت ایشان می‌رسیدم و همراه با مسؤولان بلند پایه، نماز را پشت سر ایشان اقامه می‌کردیم، روزنامه نگاران و رسانه‌ها نیز از برنامه‌های ایشان سؤال می‌کردند.

وی گفت: نخستین دغدغه امام راحل که در اولویت برنامه‎های ایشان قرار داشت، بحث وحدت مسلمین بود و ایشان پرچم وحدت مسلمین را برافراشت، همان گونه که خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب، این مسیر را ادامه دادند و ما اکنون در آستانه هفته وحدت قرار داریم.

اندیشمند مشهور تونسی، شعار هفته وحدت را آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» دانست و تصریح کرد: در میان مسلمانان، افراط گرایانی از شیعه و اهل تسنن هستند که وحدت مسلمانان را برنمی‌تابند.

وی شیعیان را اهل سنت واقعی خواند و افزود: من در گذشته اهل سنت بودم و اکنون نیز که به مکتب تشیع گرایش پیدا کرده‌ام، درباره اهل سنت واقعی کتاب نوشته‌ام، این که شیعیان در حقیقت اهل سنت هستند و چه کسی می‌تواند ادعا کند که بیشتر از حضرت علی(ع) پیرو رسول خدا(ص) بوده است، شخصیتی که در دامن رسول اکرم(ص) بزرگ شد و تا لحظه دفن، همراه ایشان بود.

اندیشمند مشهور تونسی، اهل سنت را قربانی حکومت‌های جور دانست و تصریح کرد: اهل سنت قربانی کم و زیاد کردن تاریخی هستند که امویان، عباسیان و بعد از آن عثمانی‌ها برای آن نوشتند و تاریخ را تحریف کردند.

وی افزود: اهل سنت از بسیاری از فضائل اهل بیت(ع)اطلاع ندارند، از واقعه غدیر خم، وصیت پیامبر(ص)، یکتاپرستی امیرمؤمنان علی(ع) و افضلیت ایشان نسبت به خلفا آشنایی ندارند.

تیجانی پذیرش استدلالی دین اسلام را ارزشمند خواند و تصریح کرد: اهل تسنن باید استدلال شیعه را بشنود؛ من در گذشته از علمای اهل سنت بودم، اما هنگامی که نجف رفتم، با حقایق اسلام آشنا شدم که در گذشته از آن بی‌اطلاع بودم، بنابراین کتاب «آنگاه هدایت شدم» را نوشتم که به واسطه آن بیش از شش میلیون نفر شیعه شدند.

وی گفت: شیعیان نباید نسبت به هدایت دیگران بی‌تفاوت باشند، مکتب شیعه باید به عموم مسلمین و غیر مسلمانان معرفی شود؛ جهان اسلام باید از غدیر، وصیت پیامبراکرم(ص) و فضائل اهل بیت(ع)آگاه شود.

نویسنده کتاب مشهور «آنگاه هدایت شدم» به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در معرفی شیعه پرداخت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی، شیعه را به جهان معرفی کرد و امروز باید از طریق رسانه، همایش، کتاب و از طرق مختلف روشنگری و هدایتگری صورت بگیرد.

وی با انتقاد از عدم دعوت علمای اهل سنت در همایش‌ها و کنفرانس‌ها افزود: باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد که علمای اهل سنت از کشورهای مختلف و جهان عرب در این همایش‌ها شرکت کنند، تا وظیفه اصلی تبلیغ و رساندن وصیت پیامبر(ص) به مسلمانان محقق شود و زمینه برای ظهور حضرت ولی عصر(عج)فراهم شود.

تیجانی سیاه‌نمایی رسانه‌ها علیه شیعه را هدفمند دانست و تصریح کرد: رسانه‌های معاند شیعه سعی می‌کنند با نشان دادن کارهایی مثل قمه زدن و... چهره‌ای منفور از شیعیان را به جهان معرفی کنند و حقیقت شیعه را کتمان می‌کنند، بدین جهت هیچگاه آنها عبادت، دعای کمیل و مراسم اربعین را رسانه‌ای نمی‌‌کنند.

وی به عاقبت آل سعود اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید «إِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ...» اینها که مانع راه خدا می‌شوند و اموالشان را در مسیر دشمنی با حق تباه می‌کنند، اموال آنها در آینده تبدیل به حسرتی علیه خودشان خواهد شد، در صورتی که این اموال برای مسلمین است و باید در راه اسلام و خیرخواهی مسلمانان مصرف شود.لازم به ذکر است این نشست به همت امور پژوهش و گروه تاریخ مؤسسه امام رضا(ع) برگزار گردد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما