جمعه 31 فروردين 1403   10:28:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

لازمه تعامل علوم انسانی توجه به علوم بنیادین است

  • خلاصه :معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی لازمه تعامل علوم انسانی و توفیق در بخش تولید علم را توجه به علوم بنیادین دانست و گفت: بدین جهت این دانشگاه نسبت به فلسفه های مضاف سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، دیمیتری الكساندر كیس «سفیر یونان» و هیأت همراه در راستای گسترش همکاری‌های علمی با مسئولین دانشگاه باقرالعلوم(ع) دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی «معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» اظهار داشت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) بعد از انقلاب اسلامی به همت حوزه علمیه قم و در راستای گفتگو و تعاملات علمی با داخل و خارج از کشور تأسیس شد.

وی گفت: عمده فعالیت‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) در فضای علوم انسانی است، اما لازمه تعامل علوم انسانی و توفیق در بخش تولید علم، توجه به علوم بنیادین است؛ بدین جهت این دانشگاه نسبت به فلسفه‌های مضاف سرمایه‌گذاری می‌کند.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به بخش‌های مختلف دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر، سه دانشکده فلسفه و اخلاق، علوم اجتماعی، تاریخ و مطالعات سیاسی در این دانشگاه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: هر کدام دارای سه گروه علمی و رشته‌های تحصیلی هستند که در مجموع این دانشگاه در دوره تحصیلات تکمیلی در 20 رشته پذیرش دارد؛ البته چند رشته زبان خارجی انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی با رویکرد ارتباطات فرهنگی و در راستای همکاری‌های علمی در دانشگاه راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی، یونان را نماد گفتگو در غرب خواند و اظهار داشت: هدف از این نشست، ارتباطات علمی است و ما میزبان سفیری هستیم که کشورش نماد گفتگوهای علمی است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین الویری «مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع)» به سابقه تمدن یونان اشاره کرد و گفت: یونان در کشور ایران و کشورهای اسلامی با فیلسوفانش شناخته می‌شود اما در سال‌های اخیر مطالعات یونان شناسی نیز مورد علاقه قرار گرفته است و ما نیز مشتاق هستیم از طریق شما به این مطالعات اعم از زمینه‌های پیدایش فیلسوفان بزرگ، پیشینیان فیلسوفان، اثری که در آن دوره داشته‌اند و مهم تر، زیست عامه مردم در آن روزگار کمک کنیم.

وی سیر نگاه غربی‌ها به تمدن را مهم خواند و خاطرنشان کرد: آنچه از نگاه تاریخی و تمدنی اهمیت دارد، سیر نگاه غربی‌ها به یونان است و این مطلب به عنوان یک فرضیه مطرح است که دنیای مدرن، یونان را به نفع خودش مصادره کرده است، در صورتی که حداقل نیمه غربی و نیمه شرقی است و این مسأله نیازمند مطالعه و تحقیق می باشد.

لازم به ذکر است؛ معاونین بخش‌های مختلف دانشگاه و مدیران گروه‌های علمی در این نشست حضور داشتند و با معرفی هر بخش به گفت و گو و ارائه دیدگاه‌های خود در راستای گسترش همکاری‌های علمی پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما