جمعه 10 فروردين 1403   13:50:56

(مهار تورم، رشد تولید)

print

تاکید سفیر یونان بر همکاری علمی با دفتر تبلیغات اسلامی /عذرخواهی سفیر یونان از آتش زدن آثار تاریخی ایران توسط یونانیان

  • خلاصه :سفیر یونان در ایران در بازدید از دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی گفت: هر چند جنگ ایران و یونان را باید جنگ عشق نامید، اما بابت آتش زدن آثار تاریخی عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی( تبلیغ نیوز )، دیمیتری الكساندر كیس "سفیر یونان" و هیأت همراه با حضور در ساختمان معاونت آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن آشنایی با دانشگاه باقرالعلوم(ع) وابسته به این دفتر، در زمینه گسترش همکاری‌های علمی با مسئولین این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

*ادای احترام به شهدای گمنام
دیمیتری الكساندر كیس در ابتدای ورود به دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه حضور پیدا کرد و ضمن ادای احترام اظهار داشت: متأسفانه افراد زیادی به دلیل جنگی که بر کشور ایران تحمیل شده بود، کشته شدند.

وی در ادامه در جلسه‌ ای با حضور مسئولان دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: حضور در شهر مقدس قم و این دانشگاه برای من افتخار بزرگی است.

*سوهان قم را دوست دارم
سفیر یونان تصریح کرد: من مقدس بودن شهر قم را با مسجدهای زیبا و منظره‌ های چشم نوازی که از این شهر در مسیر آمدن دیدم، درک کردم؛ همچنین سوهان قم را دوست دارم.

وی سابقه تمدنی ایران و یونان را از اشتراکات دو کشور خواند و افزود: دو کشور ایران و یونان دارای دو تمدن بزرگ هستند، از این جهت نکات زیادی برای ارتباط مشترک میان ما وجود دارد.

*عذرخواهی بابت آتش زدن آثار تاریخی توسط یونانیان
دیمیتری الكساندر كیس به بازدید از تخت جمشید و آثار تاریخی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند جنگ ایران و یونان را باید جنگ عشق نامید، اما بابت آتش زدن آثار تاریخی عذرخواهی می‌کنم.

وی ارتباط فلسفه یونانی با فلسفه اسلامی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: اشتراکات زیادی برای ارتباط دو کشور ایران و یونان وجود دارد، از جمله در فلسفه و این که افلاطون نقش عمده ‌ای در شکل‌گیری فلسفه اسلامی داشته است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما