چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   00:54:53

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در گفت وگویی صورت گرفت؛

مروری بر فعالیت های گروه تبلیغی انصار الشهدا

  • خلاصه :سرگروه تبلیغی انصار الشهدا از گروه های تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح فعالیت های این گروه تبلیغی پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین محمود کشاورز در گفت و گویی از فعالیت های تبلیغی گروه خود سخن گفت که متن این مصاحبه در ادامه آمده است:
*خیلی خوش آمدید؛ ابتدا به عنوان سرگروه تبلیغی، گروه تان را معرفی نمایید؟
گروه تبلیغی انصار الشهدا در سال ۱۳۷۹ با فعالیت جمعی از طلاب و روحانیون دامغانی مقیم قم، در شهرستان دامغان تحت عنوان هیئت انصار الشهدا آغاز به فعالیت نمود. در سال های متمادی با برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی و مذهبی تمام سعی و تلاش خود را برای احیای معارف ناب اهل بیت(ع) به کار گرفت. در سال ۱۳۸۸ علاوه بر فعالیت مذهبی و هیئت عزاداری اقدام به تأسیس مؤسسه ای تحت عنوان «موسسه فرهنگی تربیتی حرف اول» نمود و در زمینه فعالیت های تربیتی دانش آموزی، به فعالیت های تخصصی در عرصه دانش آموزی اقدام کرد.
در سال ۱۳۹۳ علاوه بر فعالیت هیئت عزاداری به صورت هفتگی و فعالیت های تخصصی دانش آموزی در مؤسسه حرف اول، اقدام به تأسیس گروه تبلیغی انصار الشهدا به جهت فعالیت تخصصی تبلیغی عرصه دانش آموزی در کنار فعالیت عمومی در سطح شهرستان دامغان، نمود.
این گروه در قالب ۷۰ مبلغ که تعداد ۴۰ نفر از آنها دارای پرونده تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی هستند، در ایام مختلف تبلیغی در سطح شهرستان دامغان و روستاهای تابعه فعالیت می نماید. در کنار فعالیت های تبلیغی در ایام مربوطه، فعالیت های مستمر هفتگی جزء برنامه های این گروه تبلیغی می باشد.
*هدف شما از ایجاد گروه تبلیغی چه بوده است؟
از اهداف تأسیس گروه تبلیغی می توان به مواردی چون تلاش برای ارتقای کیفی و معنوی مراسمات مذهبی، بسترسازی جهت هم پوشانی برنامه‌های مذهبی جهت بهره وری بیشتر، تلاش جهت پاکسازی انحرافات و آسیب‌های شکلی و محتوایی در برنامه های تبلیغی، انس و الفت با جوانان و نوجوانان و همچنین ارتقای سطح فرهنگی و معرفتی دانش آموزان با آشنایی با سیره اهل بیت(ع) اشاره نمود.
*برای محقق شدن این اهداف چه برنامه هایی تاکنون انجام داده اید؟
برای محقق شدن اهداف خود سعی کردیم با برگزاری برنامه هایی همچون مراسمات در مناسبت های ملی و مذهبی در سطح شهرستان، برنامه های معرفتی برای نسل جوان و نوجوان در کنار عضو گیری از دانش آموزان پایه های ۸ به بعد و برگزاری دوره های تربیتی برای دانش آموزان عضو مؤسسه، گام های موفقی را در این زمینه برداریم.
*در چه مکان ها و ایامی از سال فعالیت تبلیغی دارید؟
به صورت مستمر در همه ایام سال برنامه داریم. به صورت تبلیغ تخصصی در برنامه های تربیتی دانش آموزی و به صورت تبلیغ عمومی در ایام مناسبتی و تبلیغی مانند ماه محرم، صفر، رمضان و سایر مناسبت ها و همچنین شرکت در برنامه های راهیان نور در اسفند و فروردین به عنوان خادمین شهدا حضور داریم.
*به نظر شما تبلیغ گروهی چه برتری هایی نسبت به تبلیغ فردی دارد؟ ظرفیت ها، فواید، موانع و آسیب های تبلیغ گروهی به نظر شما چیست؟
از برتری های تبلیغ گروهی نسبت به تبلیغ فردی می توان به مشخص نمودن خط مشی تبلیغی در کنار شناخت کامل از ظرفیت های شهرستان و تقسیم کار در فعالیت های تبلیغی در کنار گفتمان سازی مؤثر اشاره کرد.
*اگر قرار بود دو مشکل از مشکلات گروه تبلیغی شما حل شود تا فعالیت تبلیغی تان کارآمدتر شود، علاقه مند بودید کدام مشکلات حل شود؟
از دغدغه های اصلی ما ثبت کد تبلیغی و تشکیل پرونده برای مبلغین بومی و استفاده از ظرفیت های آنان در برنامه های مستمر سالانه می باشد. با توجه به اینکه این افراد به صورت مستمر در شهر حضور دارند اما چون پرونده تبلیغی ندارند و یا در صورت داشتن پرونده تبلیغی به دلیل اینکه در شهرستان هستند حکم تبلیغی برای این افراد صادر نمی گردد، غالبا انگیزه فعالیت آنان بسیار پایین تر از دیگر مبلغین اعزامی از قم می باشد.
از دیگر مشکلاتی که عموم گروه های تبلیغی با آن مواجه هستند، نبود یک ساختمان به جهت هماهنگی برنامه های تبلیغی می باشد. با توجه به مستأجر بودن و جابجایی سالانه دفتر گروه تبلیغی و مؤسسه فرهنگی، بیشتر توان مجموعه برای جابجایی و مسائل پیرامون آن صرف می شود. در کنار این مشکلات عدم همکاری نهادهای مسئول و متولی کار فرهنگی در واگذاری امکانات و پرداخت بخشی از هزینه تبلیغ و فعالیت فرهنگی  باری شده است که سنگینی فعالیت را برای ما بیشتر کرده است.
*اگر بخواهید سه ویژگی مثبتی که در گروه شما برجسته است را بیان نمایید، چه ویژگی هایی را نام می برید؟
از ویژگی های مثبت گروه تبلیغی انصار الشهدا می توان به هماهنگی اعضا و همکاری در اجرای برنامه ها، فعالیت مستمر تبلیغی و کنشگری در سطح شهرستان و اخلاص اعضا در کنار وجود اخلاق اشاره نمود.
*در مورد طرح های تبلیغی مؤثر و شاخصی که تا کنون اجرا کرده اید، توضیحی بفرمایید.
باید عرض کنم که برگزاری دوره تابستانی، که با اردوهای چند روزه آغاز شده است و با توجه به سطح بندی افراد در دوره تابستان، با برگزاری کلاس ها در طول سال تحصیلی ادامه پیدا می کند یکی از فعالیت های مؤثر گروه تبلیغی انصارالشهدا بوده است.
برگزاری اعتکاف علمی برای دانش آموزان در ایام تحصیلی و همچنین برگزاری مراسمات در ماه رمضان تحت عنوان شب های آسمانی در سطح بوستان های شهرستان نیز از دیگر فعالیت های این گروه تبلیغی می باشد.
مبلغین و سایر گروه های تبلیغی جهت استفاده از طرح ها و پیشنهادات گروه شما از چه طریقی می توانند ارتباط بگیرند؟
علاقه مندان جهت همکاری یا بهره مندی از فعالیت های گروه تبلیغی انصار الشهدا می توانند با مراجعه حضوری به دفتر این گروه واقع در شهرستان دامغان، میدان امام خمینی، خیابان شهید بهشتی، پشت هلال احمر سابق، پلاک ۱۵ و یا از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۲۳۳۵۲۶۳۰۸۰ ، با این گروه ارتباط برقرار نمایند.


 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما