شنبه 1 ارديبهشت 1403   15:11:09

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

عضو میز ورزش و اوقات فراغت مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ورزش قهرمانی ابزاری برای کسب تجارت

  • خلاصه :حجت الاسلام صانعی از مبلغان تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ورزش قهرمانی ادوار مختلفی از جمله حس لذت جویی، سکولاریزم را پشت سرگذاشته و امروزه به ابزاری برای تجارت تبدیل شده است.
.به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز) به نقل از رسا، در نشست «مبانی دینی ورزش قهرمانی» که با حضور حجت الاسلام علیرضا صانعی «دبیر میز ورزش و اوقات فراغت مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی و از مبلغان تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی»، سید عبدالحمید احمدی «معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم و دوازدهم»، رحیم رمضانی نژاد «استاد تمام مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان»، محمدعلی قره «دانشیار علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد» و رضا شجیع «استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور» در ساختمان کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.
در ابتدای جلسه، حجت الاسلام صانعی به ارائه مبانی دینی ورزش قهرمانی پرداخت و گفت: ورزش قهرمانی همان ورزشی است که ورزشکار برای رسیدن به مقام و کسب رکود تلاش می کند و در کنار ورزش همگانی، آموزشی تربیتی و حرفه ای قرار می گیرد.
وی، مراد از مبانی دینی را اعم از دین های آسمانی و غیرآسمانی برشمرد و اظهار داشت: ورزش قهرمانی از یونان باستان با ادیان ساخته دست بشر سر و کار داشته و بعد به مسیحیت رسیده و امروزه نیز سکولاریزم حاکم است، لذا منظور از دین در اینجا اسلام صرف نیست.
دبیر میز ورزش و اوقات فراغت مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاریخچه و فلسفه ورزش قهرمانی گفت: در عصر قدیم گاهی ورزش قهرمانی بخاطر حس لذت جویی بود که ورزشکاران را به جان هم انداخته یا بایستی با حیواناتی درنده مبارزه می کردند و دیگران از دیدن آن لذت می بردند و امروزه نیز این لذت در قالب سرمایه داری و تجارت دنبال می شود.
وی تجاری شدن ورزش را با آسیب هایی همراه دانست و تصریح کرد: آنگاه که ورزش اقتصادی و تجاری شد به دنبالش فسادهایی از جمله تبانی، دوپینگ، شرط بندی نیز آمد و همه و همه چیز دست به دست هم داد تا کسب نتیجه اولین و آخرین چیزی که ورزشکار به دنبالش باشد، نتیجه گرایی ورزشکار را از خود بیگانه کرد.
حجت الاسلام صانعی با اشاره به اینکه ورود زنان در ورزش قهرمانی در کنار امانیسم (انسان گرایی) معنا یافت، اظهار داشت: در ۱۹۷۲ قانونی تصویب کردند که بین زن و مرد تبعیضی صورت نگیرد، در المپیک ۲۰۰۴ پکن ۴۵ درصد ورزشکاران از بانوان بودند.
وی، بی قانونی را از جایی دانست که قانون گذار بشریت است، خاطرنشان کرد: روزگاری به خاطر رفتن زن به ورزشگاه آن ها را از کوه پرت می کردند و امروز برای حضور نداشتنشان جریمه وضع می کنند و این حضور را ارزش برای بانوان می دانند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما