جمعه 31 فروردين 1403   11:35:34

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد؛

برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانیت در خردادماه 1401

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم تجمیع آثار و محتوای تولیدی دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع شهدای روحانیت، از برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانیت در هفته اول خردادماه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، جلسه هماهنگی نمایشگاه کنگره 4 هزار شهید روحانیت با حضور حجج اسلام والمسلمین سعید روستاآزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی» و علی مخدوم «مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی» در سالن شهید سلیمانی این معاونت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد در این جلسه با اشاره به عدم برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانیت در انتهای سال گذشته به دلیل وضع کرونایی کشور اظهار داشت: با توجه به وضع کرونایی کشور در اسفندماه 1400 و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، کنگره 4 هزار شهید روحانیت که قرار بود با حضور ریاست محترم جمهور و مراجع عظام برگزار شود، این امر به هفته اول خرداد ماه سال جاری موکول شد.

وی افزود: در جلسات مقدماتی برگزاری شده مقرر گردید دفتر تبلیغات اسلامی که به عنوان یک نهاد انقلابی تشکیل شده در قبل از شروع جنگ تحمیلی و فعال و حاضر در دوران دفاع مقدس، بخشی از تأمین محتوای نمایشگاه کنگره شهدای روحانیت را بر عهده بگیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بحث تأمین محتوای نمایشگاه کنگره 4 هزار شهید روحانیت، فرصتی مناسب برای به روزرسانی اطلاعات و مطالب موجود در عرصه دفاع مقدس و شهدای روحانیت می باشد؛ علی رغم سابقه ارزشمندی که دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه جذب، ساماندهی و اعزام و همچنین حمایت های پسینی از خانواده شهدای روحانیت دارد اما این سابقه در دوران پس از جنگ مورد غفلت واقع شد.

وی گفت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در راستای تبیین نقش روحانیت و دفتر تبلیغات در ایام دفاع مقدس اقدام به ضبط حدود ۹۰ مصاحبه شفاهی از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و حاضر در جبهه ها نموده است که تعداد ۳۰ مورد از آن به تازگی صورت پذیرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد با بیان اینکه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تاکنون برای ۴۱۸۲ نفر از این شهدای گرانقدر پرونده تشکیل داده شده، اظهار داشت: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تاکنون گام های بسیار بلندی را در جمع آوری آثار شهدا، برگزاری یادواره های آنها، دیدار با خانواده آن بزرگواران، تنظیم و تدوین نوشته ها و وصیت نامه های آنان انجام داده و درهمین خصوص نرم افزار شهدای روحانی که شامل لیست شهدای روحانی، اطلاعات محل تولد، مذهب، تحصیلات کلاسیک وحوزوی، تاریخ اعزام و شهادت آن بزرگواران و اطلاعات تفصیلی در خصوص محل شهادت، نوع شهادت و... انتشار یافته است.

وی بر لزوم همکاری هرچه بیشتر در جهت به روزرسانی اطلاعات موجود از شهدای روحانی در دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد و افزود: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نظر دارد با همکاری روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اقدام به تکمل و به روزرسانی نرم افزار اطلاعات شهدای روحانیت، نماید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به بازخوانی پرونده های اعزام به جبهه مبلغان مشهور تصریح کرد: اقدامی دیگر که در خصوص تأمین محتوای نمایشگاه کنگره 4 هزار شهید روحانیت صورت پذیرفته است، بازخوانی پرونده های اعزام مبلغان مشهور به جبهه ها می باشد که مقرر شد در ایام برگزاری کنگره این پرونده ها به صورت آلبوم عکس در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

وی در پایان بر لزوم تجمیع آثار و محتوای تولیدی دفتر تبلیغات اسلامی در موضوع شهدای روحانیت اشاره و خاطرنشان کرد: آثار بسیاری در خصوص شهدای روحانیت در بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شده است که جا دارد مسئولین روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به تجمیع این آثار اقدامات لازم را انجام دهد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما