جمعه 31 فروردين 1403   04:16:23

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

لزوم تهیه طرحی جامع جهت رسیدگی به مسائل مرتبط با زندانیان کشور

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از آمادگی این نهاد حوزوی برای اعزام مبلغ به زندان های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حاج محمدی «رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور» با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد «معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد به ظرفیت بالای اعزام مبلغ به زندان های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی اعزام مبلغ به زندان های کشور را دارد.

وی در خصوص اعزام مبلغ به زندان های کشور گفت: امکان اعزام مبلغ به زندان های کشور هم بصورت "اعزام عمومی" و هم  "اعزام تخصصی" در این معاونت وجود دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم رسیدگی و توجه به خانواده های افراد زندانی تأکید و تصریح کرد: در کنار فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در زندان ها، نباید از رسیدگی و توجه به خانواده های آنان غافل شویم، زیرا آنان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

در ادامه این دیدار،  حاج محمدی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی صورت گرفته توسط مبلغان اعزامی به زندان ها تقدیر کرد و اظهار داشت: اغلب افرادی که مرتکب جرم شده اند، بخاطر فقر بوده اما نه فقط فقر مالی، بلکه فقر اعتقادی؛ فقر فکری و فقر عاطفی زمینه ساز بروز جرم شده است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به خانواده زندانی ها خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برای خانواده زندانی ها موجب اثر پذیر بودن اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها خواهد شد‌، چرا که وقتی زندانی از بابت خانواده نگرانی نداشته باشد، آموزش های مهارت آموزی، توانمند سازی و تغییر نگرش و سبک زندگی را بهتر می پذیرد.

شایان ذکر است در ادامه این دیدار مقرر شد طرحی حاوی ابعاد گوناگون مانند آموزش زندان بانان، خانواده زندانیان و افراد زندانی با مشورت همه مجموعه های مرتبط، تهیه و پس از نهایی شدن، محور تعامل دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان زندان های کشور قرار گیرد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما