جمعه 31 فروردين 1403   22:20:38

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در گفت و گویی تشریح شد:

روند تأسیس انجمن های تخصصی تبلیغ در حوزه دین

  • خلاصه :رییس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت تأسیس انجمن های تخصصی تبلیغ، به بیان روند تأسیس انجمن های تخصصی تبلیغ پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام ملکی در گفت و گویی از ایجاد انجمن های تبلیغ تخصصی خبر داد و اظهار داشت: انجمن های تخصصی تبلیغ بهترین زمینه برای ظهور استعدادها، خلاقیت‌ها و کسب تجربه‌های مدیریتی و مهارت‌های کار تشکیلاتی در حوزه تبلیغ دینی و یک ‌نهاد مستقل و خودجوشی است که در جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در بدنه مبلغان، به‌عنوان یک رکن اساسی در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده نظام تبلیغ دین گام بر می دارد.
وی به اهمّ وظایف این انجمن ها اشاره کرد و گفت: انجمن های تخصصی تبلیغ وظیفه دارند به دغدغه های علمی و مهارتی مبلغان متخصصی که متعلق به یک حوزه خاص علمی می باشند، پاسخ دهند؛ چنین انجمن هایی، علاوه بر تبادل افکار و آرا، نشاط علمی را به همراه می آورند و موجب طرح مسائل جدید و جدی اصحاب آن حوزه تخصصی می گردند.
رییس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اصولاً انجمن ها که دارای ماهیت ستادی می باشند، قالبی هستند که از طریق آن می توان تجمع های علمی یا مهارتی را سازمان دهی کرد و دانش آموختگان یک رشته را در یک کانون مشخص جمع نمود که این ویژگی در پیوند با امر مقدس تبلیغ دین می تواند زمینه ساز گامی بلند در جهت حل مسائل فرهنگی جامعه باشد.
وی در خصوص اهداف شکل گیری انجمن ها گفت: هویت بخشی به جمع مبلغان یک حوزه تخصصی و تعریف جایگاهی حقوقی برای آنان، زمینه سازی جهت تبادل‌نظرهای علمی و مهارتی و برنامه ریزی جهت پاسخگویی به نیازها، آسیب شناسی تبلیغ در موضوعات تخصصی و شناسایی اولویت‌های تبلیغی بخشی از اهداف شکل گیری این انجمن ها می باشد.
حجت الاسلام ملکی با اشاره به روند اجرایی و پیشنهادی انجمن ها اظهار داشت: ابتدا افرادی مطرح در حوزه تخصصی مربوطه به عنوان هیأت مؤسس با تدوین یک اساسنامه، تقاضای تشکیل انجمن را به معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات می دهند سپس، این معاونت از طریق کمیسیون مرکزی انجمن ها به بررسی اساسنامه و اهداف آن پرداخته و بعد از طی مراحل با آن موافقت می کند؛ در ادامه، هیئت مؤسس نسبت به فراخوان تأسیس اقدام نموده و به عضوگیری می پردازد.
وی با بیان این که تا کنون دو انجمن تخصصی در حوزه تبلیغ شکل گرفته است، گفت: اولین انجمن که انجمن تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان می باشد، در آبان ماه سال ۹۸ ایجاد و بحمدالله تاکنون فعالیت های خوبی در آن صورت گرفته و دیگری انجمن تبلیغ تخصصی مشاوره اسلامی می باشد که اویل تیرماه سال جاری با انتخاب اعضای هیأت مؤسس کار خود را آغاز نموده است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما