سه‌شنبه 28 فروردين 1403   11:53:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی:

اعزام مبلغ در ایام محرم تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست

  • خلاصه :مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این نهاد برای اعزام مبلغ در ایام محرم تابع وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کروناست و در صورت موافقت با اعزام، مبلغان این دفتر علاوه بر تبیین قیام اباعبدالله(ع)، به عنوان مروجان پروتکل بهداشتی در سراسر کشور عمل می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در گفت و گویی با اشاره به اوج گیری مجدد ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور، اظهار داشت: آینده وضعیت بیماری کرونا و شرایط کشور در مسیر مبارزه با این بیماری به روشنی قابل پیش‌بینی نیست و به همین دلیل، برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای اعزام مبلغان در ایام محرم امسال نیز در نظر گرفتن تمام احتمال‌هاست.
وی با اشاره به اهمیت برپایی عزاداری اباعبدالله(ع) و توسل به اهل بیت(ع) در حل مشکلات اقتصادی و رفع بیماری گفت: تدوین پروتکل‌های بهداشتی ویژه ایام محرم، یکی از نیازهای اساسی است که این پیشنهاد به وزارت بهداشت ارائه شده‌ است.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با ابراز امیدواری از باز بودن مساجد و ‌حسینیه‌ها در ایام محرم تصریح کرد: فعالیت این دفتر برای اعزام مبلغ دینی در ایام محرم با هماهنگی کامل وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.
وی افزود: برای برنامه‌ریزی پیرامون نحوه فعالیت و اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف کشور در ایام محرم، هم فکرهای گسترده‌ای در حال انجام است و با مذاکرات صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی، پیشنهادهایی نیز تدوین و قرار است به وزارت بهداشت ارائه شود.
حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: برگزاری عزاداری اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ضروری است که در این زمینه مبلغان اعزامی به شهرها و روستاها به عنوان مروجان و مبلغان رعایت مسائل بهداشتی نیز عمل می‌کنند.
وی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را بزرگترین نهاد اعزام مبلغ در کشور دانست و گفت: این نهاد حوزوی هر ساله بیش از ۱۲ هزار مبلغ در ایام ماه محرم به سراسر کشور اعزام کرده است و برای انجام این کار هیچگونه محدودیتی ندارد.
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تعداد اعزام مبلغ در ایام محرم سال‌جاری را به میزان درخواست مردم برای این کار دانست و با اشاره به تهیه جدول زمان بندی اعزام مبلغ در این دفتر تصریح کرد: از ۲۴ تیرماه جاری تا ۱۰ مردادماه سایت سامانه سازمان تبلیغات اسلامی آماده دریافت درخواست‌های  مردمی برای اعزام مبلغ است که بر اساس آن اهالی محله ها و مناطقی که برای ایام محرم درخواست مبلغ دارند، در این سامانه ثبت می‌شود.
وی افزود: از دهم تا ۳۰ مرداد ماه سال‌جاری نیز این درخواست‌ها که از طریق سازمان تبلیغات اسلامی به دفتر تبلیغات اسلامی ارائه، بررسی و حکم اعزام برای مبلغان صادر می‌شود که در این طرح از ظرفیت طلاب قم و همچنین طلاب بومی مناطق مختلف استفاده خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین کمال خاطرنشان کرد: دوره اعزام این مبلغان دینی نیز از ۳۱ مردادماه آغاز و تا ۱۱ شهریور به مدت ۱۲ روز ادامه دارد که در این ایام ترویج معارف اسلامی، فلسفه قیام عاشورا، تدوین شعار سال، تاکید بر اتحاد، ‌دشمن شناسی، مقاومت و همچنین بیان پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار مبلغان است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما